Ως προσωπική χαρακτήρισε την απόφασή του να εξαγοράσει τη στρατιωτική του θητεία ο υπουργός Παιδείας Κώστας Γαβρόγλου, σε συνέντευξή του στην ΕΡΤ, κάνοντας λόγο για απόπειρα «δολοφονίας χαρακτήρα», την οποία απέδωσε στο «αδιέξοδο της αντιπολίτευσης».
«Ήταν προσωπική μου απόφαση, ο καθένας ας την κρίνει», είπε ο υπουργός.
«Αν ήταν ηθικό, είναι μια προσωπική απόφαση. Δεν θέλω να πω τίποτα παραπάνω. Είναι ένας τρόπος για αυτό που λέμε “δολοφονία χαρακτήρων”, συνηθίζεται σε αντιπολιτευτικά έντυπα και κόμματα. Θεωρείται ένα “σκανδαλάκι”», επεσήμανε.
«Είναι απλό, δεν το έχω κρύψει από κανέναν, είναι γνωστό σε όλους» ανέφερε.
«Εχω γεννηθεί στην Κωνσταντινούπολη και όπως όλοι οι Ρωμιοί είχα τουρκική υπηκοότητα. Έπρεπε να κάνω την στρατιωτική μου θητεία στην Τουρκία, ήταν οι αρχές της δεκαετίας του ’70, υπάρχει δικτατορία στην Τουρκία, αρνούμαι να πάω στον στρατό. Ήμουν στην Αγγλία, κάνω αίτηση για ελληνική υπηκοότητα, μου τη δίνουν και υπάρχει αυτός ο νόμος με τον οποίο οι Έλληνες του εξωτερικού μπορούν να εξαγοράσουν τη θητεία τους. Είναι τόσο απλό, δεν το έχω κρύψει από κανέναν» ανέφερε ο υπουργός Παιδείας εξιστορώντας το σκεπτικό της επιλογής του, την οποία χαρακτήρισε «προσωπική».
Ο Κώστας Γαβρόγλου συνέδεσε την ανακίνηση του θέματος με την ψήφιση του νόμου για την ανώτατη εκπαίδευση που «επαναφέρει τους ακαδημαϊκούς κανόνες» στα πανεπιστήμια. «Ξέρετε» συνέχισε ο υπουργός Παιδείας «το νεοφιλελεύθερο πρότυπο δεν θέλει ακαδημαϊκούς κανόνες, θέλει όλα να αυτορυθμίζονται. Και κοιτάξτε πού έχουμε οδηγηθεί με την αυτορρύθμιση στα πανεπιστήμια όπου ένα πολύ μικρό αλλά δυναμικό ποσοστό καθηγητών έχει υιοθετήσει νέου τύπου ήθη που κατά τη γνώμη μου υπονομεύουν την ακαδημαϊκότητα. Αυτό πήγαμε να διορθώσουμε».
Με αφορμή το θέμα της σημαίας, ο Κώστας Γαβρόγλου επανήλθε στα δημοσιεύματα του Τύπου, σημειώνοντας ότι «εάν υπήρχε ένα είδος πειθαρχικής Αρχής που θα επέβαλε την τάξη στους κραυγαλέους τίτλους και την απόκλιση αυτών των τίτλων από το περιεχόμενο, οι ποινές θα ήταν πολύ σοβαρές. Δεν καταργείται ούτε η προσευχή, ούτε τίποτε. Οι σημαίες θα υπάρχουν στα σχολεία σε όλη τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς. Ο διάλογος με αυτόν τον τρόπο υπονομεύει και τη σημαία και την αριστεία».
«Δεν πρέπει να υπονομεύεται η καθημερινή λειτουργία του σχολείου. Ξέρετε τι τραβάνε οι εκπαιδευτικοί από διάφορους γονείς που πιέζουν για βαθμολογία για να γίνουν τα παιδιά σημαιοφόροι; Τι ανατροφή δίνει κανείς στο παιδί με αυτόν τον τρόπο; Με την απόφαση να γίνεται με κλήρωση η επιλογή των σημαιοφόρων, προστατεύουμε τους εκπαιδευτικούς αλλά και τα παιδιά που με αυτόν τον τρόπο καταλαβαίνουν πως υπάρχουν πράγματα πέραν της αριστείας» σημείωσε σχετικά.
Ως προς το θέμα των εισαγωγικών εξετάσεων, ο υπουργός Παιδείας ανέφερε ότι με το ισχύον σύστημα «έχουμε καταργήσει το Λύκειο ουσιαστικά» για να προσθέσει στη συνέχεια: «Εάν συμφωνούμε ότι θέλουμε να έχουμε Λύκειο, πρέπει να δούμε τι Λύκειο θέλουμε. Ένα Λύκειο με λιγότερα μαθήματα που θα εμβαθύνει περισσότερο ή με περισσότερες ώρες; Ανάλογα με το Λύκειο που θα θελήσουμε λοιπόν θα δούμε και ποιος θα είναι ο χαρακτήρας των εισαγωγικών εξετάσεων. Να ξεκαθαρίσουμε όμως ότι δεν μπορεί να υπάρχει εισαγωγή στο πανεπιστήμιο, χωρίς κάποιου είδους εξετάσεις».
Σύμφωνα με τον υπουργό Παιδείας, για μια αρχική περίοδο τριών χρόνων πρέπει να υπάρχει ένα μικτό σύστημα εξετάσεων – «ένα ποσοστό το απολυτήριο, ένα ποσοστό τα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα» εξήγησε, για να προσθέσει πως «είναι απολύτως ρεαλιστικό σε πέντε χρόνια το σημερινό σύστημα εξετάσεων να αποτελεί παρελθόν».
Για την επαναφορά των φοιτητών στα διοικητικά όργανα των πανεπιστημίων σημείωσε: «Είναι νέα παιδιά, είναι υπεύθυνα παιδιά και πρέπει να συμμετέχουν στις διαδικασίες των αποφάσεων. Διότι μπροστά στα νέα παιδιά ο άλλος δεν μπορεί να πει όποια κουβέντα θέλει, υπάρχει ένας άλλου τύπου και επί της ουσίας έλεγχος».
«Ποιος την έκανε τη διαπλοκή; Οι φοιτητές την έκαναν; Ή κάποιοι καθηγητές πηγαίνοντας στα κόμματα, τα οποία με τη σειρά τους ζήτησαν από τις φοιτητικές τους νεολαίες να υποστηρίξουν τον έναν ή τον άλλον;» διερωτήθηκε.
Ως προς το άσυλο, τέλος, σημείωσε ότι με τη ρύθμιση που υπήρχε τα προβλήματα πολλαπλασιάστηκαν. «Εμείς για πρώτη φορά βάζουμε έναν κανόνα. Να δούμε το θέμα της παραβατικότητας μέσα στα πανεπιστήμια, που είναι ένα βαθύτερο πρόβλημα της κοινωνίας» είπε.