SelectedΕλλάδα

Σταϊκούρας: Μέχρι τέλος του 2025 η μόνιμη αποκατάσταση των ζημιών σε Θεσσαλία

Για το σχέδιο αποκατάστασης των ζημιών που προκλήθηκαν από την κακοκαιρία Daniel στη Θεσσαλία μίλησε στο Open ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας, τονίζοντας πως η μόνιμη αποκατάσταση θα τελειώσει στα τέλη του 2025.

«Μέχρι τώρα έχουν δοθεί από το υπουργείο Εσωτερικών προς την περιφέρεια και τους δήμους της Θεσσαλίας 105 εκατομμύρια ευρώ προκειμένου να υπάρχει προσωρινή αποκατάσταση της προσβασιμότητας οπουδήποτε στη Θεσσαλία. Και αυτό έγινε.

Υπήρχαν κομμένοι, δρόμοι, δεν υπήρχαν γέφυρες σε κάποια σημεία, άρα υπάρχει προσβασιμότητα. Δεν έχει όμως ακόμα μόνιμα χαρακτηριστικά γιατί, για να γίνει αυτό, πρέπει να ολοκληρωθούν οι αυτοψίες και να συμφωνήσουμε τις αντοχές που θα πρέπει να έχουν τα έργα με βάση αυτά που θα πουν οι ειδικοί από την άσκηση της διαχείρισης και των υδάτινων πόρων», ανέφερε αρχικά.

Πρόβλημα σε 107,7 χιλιόμετρα του οδικού δικτύου στη Θεσσαλία

«Σήμερα, το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έχει διαπιστώσει πρόβλημα σε 107,7 χιλιόμετρα του οδικού δικτύου στη Θεσσαλία και σε τμήματα της Στερεάς Ελλάδας, σε 86 γέφυρες και 143 τεχνικά έργα. Αυτά θέλουν μόνιμη αποκατάσταση.

Αυτή τη στιγμή συγκεντρώνουμε αυτά τα προβλήματα, τα συζητάμε με την τοπική αυτοδιοίκηση γιατί έρχονται διαρκώς καινούρια αιτήματα, θα τα ποσοτικοποιήσουμε, θα τα προτεραιοποιήσουμε και από το 2024 θα προχωρήσουμε μέχρι το τέλος του 2025 στη μόνιμη αποκατάσταση αυτών», επισήμανε ο υπουργός.

«Αποκλεισμένες περιοχές δεν έχουμε ακούσει», επισήμανε και τόνισε πως ο στόχος της κυβέρνησης, είναι η ανθεκτικότητα των γεφυρών, καθώς δεν είχε γίνει καμία αποτίμηση τις τελευταίες δεκαετίες.

Συνέχισε λέγοντας πως: «Υπάρχει πρόβλημα σε 25 σχολεία, με ένα κόστος 25 εκατομμύρια ευρώ που θα το χρηματοδοτήσει ο ιδιωτικός τομέας και τα έργα αυτά θα αρχίσουν αρχές του 2024 για να τελειώσουν το πρώτο 6μηνο του νέου έτους.

Υπάρχει και το σιδηροδρομικό δίκτυο που έχει υποστεί εκτεταμένες ζημιές σε υποδομές και συστήματα τηλεδιοίκησης στην περιοχή. Το κόστος ανέρχεται στα 200 εκατομμύρια ευρώ, η χρηματοδότηση θα είναι από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας.

Προσωρινές παρεμβάσεις γίνονται ώστε να αποκατασταθεί η μια γραμμή Αθήνα μέχρι σύνορα από 10/12 για τις εμπορικές μεταφορές και η μόνιμη αποκατάσταση θα ξεκινήσει αρχές του 2024 μέσα από διαγωνισμούς που θα γίνουν για το κεντρικό σιδηροδρομικό δίκτυο, για το Λάρισα – Βόλος που θα υπάρχει μια μερική αποκατάσταση όμως άμεσα και τα Παλαιοφάρσαλα- και θα τελειώσει το 2025».

«Προτεραιότητα το κεντρικό σιδηροδρομικό δίκτυο και η σύνδεση της Ελλάδας με την Ευρώπη»

«Αυτή τη στιγμή προτεραιότητα είναι το κεντρικό σιδηροδρομικό δίκτυο γιατί έχουμε αρκετά στοκαρισμένα προϊόντα σε λιμάνια της χώρας, όπως στον Πειραιά και τον Βόλο και θα πρέπει να υπάρξει αποκατάσταση αυτού του δικτύου.

Ταυτόχρονα όμως μεσομακροπρόθεσμα ξεκινώντας από φέτος, αναζητούμε ευρωπαϊκή χρηματοδότηση για να κάνουμε ένα σοβαρό σιδηροδρομικό δίκτυο που θα συνδέει την Ελλάδα με την Ευρώπη.

Δίνω προσωπικά τεράστιας σημασία σε αυτό, γιατί στην Ευρώπη η χρηματοδότηση της επόμενης περιόδου είναι για δύο νέους διαδρόμους δυτικά Βαλκάνια, ανατολική Μεσόγειος η μία και η άλλη είναι η three seas, οι τρεις θάλασσες που συνδέουν τα λιμάνια της βορείου Ελλάδας, Θεσσαλονίκη, Καβάλα, Αλεξανδρούπολη, με την Ευρώπη», πρόσθεσε ο ίδιος.

«Υπάρχουν εκκρεμότητες του ελληνικού δημοσίου με την Hellenic Train»
Για τα δρομολόγια που δεν εκτελούνται στο σιδηροδρομικό δίκτυο ο κ Σταϊκούρας ανέφερε: «Υπάρχουν εκκρεμότητες του ελληνικού δημοσίου προς την Hellenic Train από το 2022, ταυτόχρονα όμως υπάρχουν σημαντικές εκκρεμότητες από την Hellenic Τrain κυρίως προς ΟΣΕ και ΓΕΟΣΕ.

Ήμασταν κοντά στο να τις λύσουμε και είχαμε βάλει μια καταλυτική ημερομηνία 15 Σεπτεμβρίου για να βρεθεί μια λύση από κοινού όλων. Είχα μιλήσει προσωπικά με την ηγεσία της Hellenic train στην Ιταλία, αλλά ήρθαν οι καταστροφές οι οποίες δυσκόλεψαν την κατάσταση».

Επίσης, σημείωσε πως εάν χρειαστεί θα αλλάξει το διοικητικό συμβούλιο του ΟΣΕ, ενώ ανέφερε πως το υπουργείο θέλει να κάνει ομογενοποίηση των ΕΡΓΟΣΕ, ΟΣΕ και ΓΕΟΣΕ.

Για το σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη, ο υπουργός υπογράμμισε πως «το πρόσταγμα είναι να έχουμε διδαχτεί από τα σφάλματα του παρελθόντος και να επιλύσουμε τα προβλήματα για να ενισχυθεί η ασφάλεια του πολίτη».

«Δεν προσπερνάμε το δυστύχημα και θα είμαστε έτοιμοι σε 12 μήνες να υπάρχει πόρισμα. Οφείλαμε να ολοκληρώσουμε τις συμβάσεις που αφορούσαν το ευθύ παρελθόν. Την 717 την τελειώσαμε», είπε τέλος.

You may also like

More in Selected