Διεθνή

Αγγλία: Ο φόβος του καρκίνου ρίχνει τις πωλήσεις σε λουκάνικα-μπέικον

807B4FA544AA94B226CBEAD907059C09.jpgΟι πωλήσεις προμαγειρεμένων λουκάνικων και μπέικον μειώθηκαν σημαντικά στα μεγάλα σούπερ μάρκετ της Βρετανίας τις εβδομάδες μετά τη δημοσίευση έκθεσης του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας (ΠΟΥ), βάσει της οποίας η κατανάλωση επεξεργασμένου κρέατος μπορεί να προκαλέσει καρκίνο του εντέρου.

Οι πωλήσεις προμαγειρεμένων λουκάνικων και μπέικον μειώθηκαν σημαντικά στα μεγάλα σούπερ μάρκετ της Βρετανίας τις εβδομάδες μετά τη δημοσίευση έκθεσης του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας (ΠΟΥ), βάσει της οποίας η κατανάλωση επεξεργασμένου κρέατος μπορεί να προκαλέσει καρκίνο του εντέρου, σύμφωνα με τα στοιχεία που δόθηκαν σήμερα στη δημοσιότητα.

Τον περασμένο μήνα, το Διεθνές Κέντρο Έρευνας για τον Καρκίνο (IARC) του ΠΟΥ συμπεριέλαβε το επεξεργασμένο κρέας στην κατηγορία της Ομάδας 1, που περιλαμβάνει μεταξύ άλλων τον καπνό και τον αμίαντο και η οποία αφορά προϊόντα για τα οποία υπάρχουν «επαρκείς ενδείξεις» για τη σχέση τους με τον καρκίνο.

Η ερευνητική εταιρία IRI κατέγραψε τις πωλήσεις μπέικον και λουκάνικων στα μεγάλα σούπερ μάρκετ της Βρετανίας την εβδομάδα έως τις 31 Οκτωβρίου –όταν δημοσιοποίηθηκε η έκθεση– και την εβδομάδα που ακολούθησε έως τις 7 Νοεμβρίου, υπολογίζοντας ότι η μείωση της αξίας των πωλήσεων έφθασε το διάστημα αυτό περίπου τα 3 εκατομμύρια λίρες (4,5 εκατ. δολάρια).

«Ενώ έχει αναφερθεί στο παρελθόν ότι συγκεκριμένοι τύποι κρέατος συνδέονται με κάποιες μορφές καρκίνου, αυτή η ανακοίνωση από έναν ιδιαίτερα αξιόπιστο παγκόσμιο οργανισμό αναπαράχθηκε ευρέως από τα μέσα ενημέρωσης και είχε άμεσο αντίκτυπο στις καταναλωτικές συνήθειες κάποιων ανθρώπων», δήλωσε ο Μάρτιν Γουντ, υψηλόβαθμο στέλεχος της IRI.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της IRI, η αξία των πωλήσεων των προμαγειρεμένων λουκάνικων μειώθηκε κατά 15,7% για την εβδομάδα έως τις 31 Οκτωβρίου συγκριτικά με την αντίστοιχη εβδομάδα ένα χρόνο νωρίτερα, με τις πωλήσεις προμαγειρεμένου μπέικον να υποχωρούν κατά 17%. Για την εβδομάδα έως τις 7 Νοεμβρίου, οι πωλήσεις λουκάνικων και μπέικον μειώθηκαν κατά 13,9% και 16,5% αντίστοιχα, ανέφερε η ερευνητική εταιρία.

Η IRI είπε, ωστόσο, ότι η συνολική δαπάνη για κρέας έμεινε σε γενικές γραμμές σταθερή, γεγονός που υποδηλώνει ότι οι καταναλωτές στράφηκαν σε άλλα προϊόντα κρέατος.

You may also like

More in Διεθνή