Το Συνδικάτο των Γερμανών Μηχανοδηγών (GDL) ανακοίνωσε την πρόωρη λύση της απεργίας το απόγευμα του Σαββάτου. Ο πρόεδρος του GDL Βεζέλσκι χαρακτήρισε την απόφαση «χειρονομία συμφιλίωσης».
Πηγή: Deutsche Welle
Παρά το γεγονός ότι το αρμόδιο δικαστήριο του κρατιδίου της Έσσης δικαίωσε το Συνδικάτο των Γερμανών Μηχανοδηγών GDL και σε δεύτερο βαθμό, δίνοντας «πράσινο φως» για τη συνέχιση της απεργίας, ο πρόεδρος του GDL Κλάους Βεζέλσκι ανακοίνωσε αιφνιδιαστικά την πρόωρη λύση της κινητοποίησης, που βρίσκεται σε εξέλιξη από τις 15.00 της Τετάρτης στις εμπορικές αμαξοστοιχίες και επεκτάθηκε στους επιβατικούς συρμούς τα ξημερώματα της Πέμπτης.
Όπως δήλωσε ο κ. Βεζέλσκι, η απεργία θα τερματιστεί στις 18.00 του Σαββάτου αντί για τις 4:00 τα ξημερώματα της Δευτέρας, όπως ήταν αρχικά προγραμματισμένο.
«Θα μπορούσαμε να συνεχίσουμε την απεργία μέχρι τη Δευτέρα», δήλωσε ο Κλάους Βεζέλσκι, χαρακτηρίζοντας την απόφαση για πρόωρη λύση της κινητοποίησης «χειρονομία συμφιλίωσης». Εκπρόσωπος των Γερμανικών Σιδηροδρόμων δήλωσε μετά την ανακοίνωση για πρόωρο τερματισμό της απεργίας ότι η προσφυγή της διοίκησης του ομίλους στα δικαστήρια άξιζε τον κόπο, προσθέτοντας ότι «είναι ένα καλό σημάδι για τους πελάτες και τους εργαζομένους μας».
Κατά της απεργίας η πλειοψηφία των Γερμανών
Έως τώρα έχουν ματαιωθεί περίπου τα 2/3 των δρομολογίων στις αμαξοστοιχίες μακρινών αποστάσεων, ενώ ακόμη περισσότερες ακυρώσεις σημειώθηκαν σε τρένα που εκτελούν τοπικά και περιφερειακά δρομολόγια. Ως εκ τούτου η ταλαιπωρία του επιβατικού κοινού είναι μεγάλη και πολλοί εκφράζουν ανοιχτά την αγανάκτησή τους: «Πιστεύω ότι κάποια στιγμή πρέπει να μπει ένα τέλος. Αν θέλει να απεργήσει όλη η Γερμανία, τότε δεν θα λειτουργεί τίποτα πια», λέει μια γερμανίδα επιβάτης.
Σύμφωνα με χθεσινή δημοσκόπηση, η πλειοψηφία των Γερμανών (51%) τάσσεται πλέον ανοιχτά κατά των απεργών, θεωρώντας τις επαναλαμβανόμενες κινητοποιήσεις υπερβολικές. Δυσανάλογη χαρακτηρίζει την απεργία η διοίκηση των Γερμανικών Σιδηροδρόμων, κάνοντας λόγο για απώλεια 100 εκατομμύρια ευρώ για την οικονομία της χώρας ημερησίως. Ωστόσο, στο στόχαστρο της κριτικής δεν βρίσκονται μόνο οι μηχανοδηγοί. Όπως τονίζει ένας επιβάτης, «η διοίκηση των σιδηροδρόμων έπρεπε να είχε αντιδράσει νωρίτερα ώστε να αποτρέψει την απεργία. Τα συνδικάτα επιτρέπεται να απεργούν».
Το Συνδικάτο των Γερμανών Μηχανοδηγών εμμένει στα αιτήματά του για μισθολογικές αυξήσεις 5% σε συνδυασμό με περιορισμό του εβδομαδιαίου ωραρίου εργασίας κατά δύο ώρες. Επιπλέον οι εκπρόσωποι των απεργών ζητούν να εκπροσωπούν σε διαπραγματεύσεις όχι μόνο τους μηχανοδηγούς αλλά και τις υπόλοιπες κατηγορίες εργαζομένων στους σιδηροδρόμους, την εκπροσώπηση των οποίων αναλαμβάνει μέχρι σήμερα το συνδικάτο EVG. Η διοίκηση των Γερμανικών Σιδηροδρόμων θέλει να αποτρέψει την ύπαρξη διαφορετικών συλλογικών συμβάσεων στις επιμέρους κατηγορίες εργαζομένων, δικαίωμα που διεκδικεί ωστόσο το συνδικάτο GDL.