Ιστορική κίνηση από την κυβέρνηση Ομπάμα, η οποία ενέκρινε την κατασκευή του πρώτου εργοστασίου στην Κούβα, αμερικανικών συμφερόντων, 50 χρόνια μετά την κατάληψη της εξουσίας από τον Φιντέλ Κάστρο και την διακοπή των σχέσεων των δύο χωρών.
Ιστορική κίνηση από την κυβέρνηση Ομπάμα, η οποία ενέκρινε την κατασκευή του πρώτου εργοστασίου στην Κούβα, αμερικανικών συμφερόντων, 50 χρόνια μετά την κατάληψη της εξουσίας από τον Φιντέλ Κάστρο και την διακοπή των σχέσεων των δύο χωρών.
Το Αμερικανικό υπουργείο Οικονομικών έδωσε το πράσινο φως σε δύο συνεργάτες, τους Horace Clemmons και Saul Berenthal να ανοίξουν μία σχετικά μικρή εγκατάσταση κατασκευής τρακτέρ και εργαλείων στην Κούβα, που θα κοστίσει μεταξύ 5 και 10 εκατ. Δολάρια και θα είναι σε θέση να κατασκευάζει περίπου 1000 μικρά τρακτέρ και διάφορα άλλα εργαλεία, για τους ιδιώτες αγρότες της Κούβας.
Θα είναι η πρώτη αμερικάνικη επένδυση στην χώρα από το 1959 όταν ανέλαβε ο Κάστρο στην Κούβα όπου είχε εθνικοποιήσει πολλές αμερικάνικες εταιρίες οι οποίες είχαν χάσει δισεκατομμύρια δολάρια. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα το ολοκληρωτικό εμπάργκο προς την χώρα, και παράλληλα την απαγόρευση του εμπορίου και οποιαδήποτε άλλη οικονομική δραστηριότητα μεταξύ των δύο κρατών. Όσοι επιχειρούσαν να κάνουν επιχειρηματικές δουλειές με την Κούβα αντιμετώπιζαν πολύ υψηλά πρόστιμα, ακόμα και αν ήταν χώρες που δεν είχαν έδρα τους τις ΗΠΑ.
Οι σχέσεις ΗΠΑ – Κούβας αναθερμάνθηκαν τους τελευταίους μήνες, καθώς και η σταδιακή επανέξαρξη της οικονομικής δραστηριότητας μεταξύ τους. Το τρακτέρ που θα ξεκινήσει να κατασκευάζεται θα είναι ένα μικρό όχημα, με ιπποδύναμη στους 25 ίππους και κόστος μικρότερο των 10.000 δολαρίων, το οποίο θα πωλείται σε ιδιώτες.
Οι ιδιοκτήτες του εργοστασίου ελπίζουν να πωλήσουν αρκετά από αυτά τα μηχανήματα, καθώς υπάρχουν αρκετοί μετανάστες Κουβανοί στην Αμερική, που θα μπορούσαν να ενισχύσουν τους συγγενείς τους στο νησί, δίνοντάς τους την δυνατότητα να αγοράσουν ένα τέτοιο τρακτέρ.