Οικονομία

Απαισιόδοξοι οι Έλληνες – Προβλέπουν ύφεση και φέτος

ImageHandler.ashx?m=AnchoredFit&f=Ly8xMC Σύμφωνα με την έρευνα Consumer Confidence της Nielsen για το πρώτο τρίμηνο του 2016, στην Ελλάδα, ο δείκτης καταναλωτικής εμπιστοσύνης παρέμεινε σταθερός (53) σε σχέση με τα τρία προηγούμενα τρίμηνα αλλά μειωμένος κατά δώδεκα μονάδες σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο.

Αναλυτικότερα για την Ελλάδα, σημαντικό είναι το ποσοστό όσων πιστεύουν ότι η χώρα θα συνεχίσει να βρίσκεται σε οικονομική ύφεση και την επόμενη χρονιά και παραμένει στο υψηλό 84% των ερωτηθέντων. Σε σχέση όμως με την αντίστοιχη περσινή περίοδο είναι αυξημένο κατά 30 ποσοστιαίες μονάδες.

Παράλληλα με την ανησυχία για την οικονομία της χώρας, ένα σταθερό 76% φαίνεται να ανησυχεί και για την προσωπική οικονομική τους κατάσταση, γεγονός που απεικονίζεται και στο υψηλό ποσοστό αυτών που ισχυρίζονται ότι δεν τους περισσεύουν καθόλου χρήματα (30%).

Μεταξύ όλων των ανησυχιών που διέπουν τους Ευρωπαίους πολίτες, ο φόβος για τις τρομοκρατικές επιθέσεις καταλαμβάνει την πρώτη θέση και αυτό το τρίμηνο, ακολουθούμενη από τις ανησυχίες των πολιτών για την οικονομία και την εργασιακή ανασφάλεια.

Η Ελλάδα ακολουθεί την γενικότερη τάση ως προς την εργασιακή ανασφάλεια και την οικονομία, μόνο που είναι διπλάσια τα ποσοστά των πολιτών που ανησυχούν για την εργασία τους (38% έναντι 21%), την οικονομία (34% έναντι 21%) και τα χρέη/οφειλές τους (21% έναντι 11%) σε σχέση με τον ευρωπαϊκό μέσο όρο. Αξίζει να σημειωθεί, πως οι ανησυχίες για τη μετανάστευση (19%) που σημείωσαν αύξηση κατά 14 ποσοστιαίες μονάδες, λαμβάνουν πλέον σημαντικές θέσεις ανάμεσα στις ανησυχίες που απασχολούν τους Έλληνες. Σημαντική επίσης ήταν η μείωση στις ανησυχίες για θέματα υγείας (14% έναντι 21%).

Επιπλέον, 8 στους 10 Έλληνες προσπαθούν σε σταθερή βάση να περικόψουν τα έξοδα του νοικοκυριού τους. Οι κύριες ενέργειες περικοπής των εξόδων συνεχίζουν να εντοπίζονται στην μείωση των δαπανών για διασκέδαση εκτός σπιτιού, στην αγορά φθηνότερων τροφίμων (αν και μειωμένο κατά 10 μονάδες σε σχέση με το προηγούμενο τρίμηνο) και στα έξοδα για ρουχισμό και παραγγελία έτοιμων γευμάτων στο σπίτι. Από τα παραπάνω, η μείωση των παραγγελιών έτοιμων γευμάτων στο σπίτι φαίνεται ότι θα αποτελέσει μόνιμη συνήθεια για μια μεγάλη μερίδα καταναλωτών, δηλαδή ακόμα και όταν οι οικονομικές συνθήκες βελτιωθούν.

Σταθεροποιείται ο παγκόσμιος δείκτης

Ο παγκόσμιος δείκτης αισιοδοξίας των καταναλωτών ανέρχεται στις 98 μονάδες, και φαίνεται να σταθεροποιείται σε αυτά τα επίπεδα τα τελευταία τρίμηνα.

Αναλυτικότερα, σε σχέση με το προηγούμενο τρίμηνο, ο δείκτης ήταν αυξημένος στη Βόρεια Αμερική (108 έναντι 100) και στις Ασιατικές χώρες του Ειρηνικού και την Ωκεανία (108 έναντι 107), οι οποίες και φαίνεται να ξεπερνούν το όριο της αισιοδοξίας. Στην Αφρική και τη Μέση Ανατολή (88 έναντι 90) και στη Λατινική Αμερική (78 έναντι 83) το έτος φαίνεται να ξεκινά λιγότερο αισιόδοξα απ’ ότι έκλεισε το 2015.

Ειδικότερα για την Ευρώπη (78 έναντι 81), ο δείκτης είναι σε χαμηλότερα επίπεδα απ’ ότι στο τέλος του 2015. Η μεγαλύτερη άνοδος στον δείκτη εντοπίζεται στην Τουρκία (96 έναντι 89), την Πορτογαλία (71 έναντι 65) και τη Βουλγαρία (77 έναντι 72). Στον αντίποδα, η μεγαλύτερη πτώση στην αισιοδοξία εντοπίζεται στην Εσθονία (74 έναντι 89), στην Ολλανδία (85 έναντι 97), στη Ρωσία (63 έναντι 74) και στη Γαλλία (64 έναντι 74). 

Συμπληρώστε το email σας για να λαμβάνετε όλη την έκτακτη επικαιρότητα πρώτοι!

Aποστολή

Ακολουθήστε μας στα

You may also like