Διεθνή

Απώλειες 5% καταγράφει η μετοχή της VW καθώς διευρύνεται το σκάνδαλο με τους πετρελαιοκινητήρες της

387B2E7D42699E1A2AC09622AFEF3296.jpgΑπώλειες έως και 5% κατέγραφε η μετοχή της Volkswagen σήμερα καθώς οι αμερικανικές ρυθμιστικές αρχές διεύρυναν χθες τις κατηγορίες σε βάρος της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας σχετικά με την παραποίηση των δοκιμών για τις εκπομπές ρύπων.

Απώλειες έως και 5% κατέγραφε η μετοχή της Volkswagen σήμερα καθώς οι αμερικανικές ρυθμιστικές αρχές διεύρυναν χθες τις κατηγορίες σε βάρος της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας σχετικά με την παραποίηση των δοκιμών για τις εκπομπές ρύπων, αναφερόμενες και σε μεγαλύτερους κινητήρες ντίζελ που χρησιμοποιούνται σε πιο πολυτελή μοντέλα.

Η αμερικανική Αρχή Προστασίας του Περιβάλλοντος (EPA) ανακοίνωσε αργά χθες ότι το λογισμικό που επέτρεπε την χειραγώγηση των δοκιμών για τις εκπομπές ρύπων ήταν εγκατεστημένο και σε 3λιτρους κινητήρες ντίζελ V6 που χρησιμοποιούνται κυρίως στα μοντέλα Porsche και Audi.
Η VW είπε ότι «δεν έχει εγκατασταθεί λογισμικό…που να παραποιεί τα χαρακτηριστικά των εκπομπών με απαγορευμένο τρόπο». Δεν έδωσε άμεσα λεπτομέρειες και σήμερα ήταν διατεθειμένη να απαντήσει μόνο γραπτώς σε ερωτήσεις.

Σύμφωνα με αναλυτές, οι μεγαλύτερες διαστάσεις που φαίνεται να λαμβάνει το σκάνδαλο της VW επηρεάζοντας πιο πολυτελείς και κερδοφόρες μάρκες της εταιρίας προκαλεί μεγάλη ανησυχία, ιδιαίτερα καθώς ο νέος διευθύνων σύμβουλος Ματίας Μίλερ ήταν προηγουμένως επικεφαλής της Porsche.

«Ακόμα και ο διευθύνων σύμβουλος Ματίας Μίλερ ως πρώην διευθύνων σύμβουλος της Porsche ίσως χρειάζεται να αναρωτηθεί εάν φέρει και ο ίδιος κάποια ευθύνη», σχολίασε ο Γέργκεν Πάιπερ, αναλυτής στην Bankhaus Metzler, διατηρώντας τη σύσταση “hold” για τις μετοχές της εταιρίας.
Στις 11.20 ώρα Ελλάδας, η μετοχή της μεγαλύτερης ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας υποχωρούσε 3,2% στα 109,15 ευρώ.

«Φαίνεται ότι είναι η EPA που έχει ανακαλύψει αυτή την παραβίαση και όχι η VW, εγείροντας ανησυχίες για τις αναφορές, τη διαφάνεια και την ακεραιότητα εντός της VW», έγραψε ο αναλυτής Άρντ Έλινγκχορστ από την Evercore ISI.

Όπως ανακοίνωσε χθες η EPA, το επίμαχο λογισμικό είχε εγκατασταθεί σε περίπου 10.000 οχήματα στις ΗΠΑ με μεγαλύτερο πετρελαιοκινητήρα.

Διαβάστε ακόμη

Περισσότερα στην κατηγορία: Διεθνή