Οικονομία

Άρχισαν να «δένουν» πλοία λόγω της κρίσης

ImageHandler.ashx?m=AnchoredFit&f=Ly8xMC Αν και ο  δείκτης της ναυλαγοράς ξηρού φορτίου τις τελευταίες 12 ημέρες έχει ανοδική τάση, παρ’ όλα αυτά η δυναμική του είναι ιδιαίτερα ασθενική καθώς στο χρονικό αυτό διάστημα  έχει αυξηθεί μόλις κατά 39 μονάδες δηλαδή σε μέσο όρο κατά 3,25 μονάδες την ημέρα.

«Η δυναμική ουσιαστικά µας «αποκαλύπτει» και την αύξηση της ζήτησης η οποία ακόμη παραμένει αναιμική παρά την επιστροφή της επιβραδυνόμενης Κίνας» επισημαίνει ο διεθνής ναυλομεσιτικός οίκος G.Moundreas SA.

Οι συνθήκες της αγοράς είναι ασφυκτικές με αποτέλεσμα να έχουν αρχίσει οι πλοιοκτήτες να δένουν πλοία είτε οριστικά είτε κρατώντας τα εν αναμονή.

«Πολλές συζητήσεις γίνονται σχετικά µε το πόσα πλοία έχουν «δέσει» η πρόκειται να «δέσουν» το λεγόμενο Lay up, ανεξαρτήτως αν είναι «Cold» ή «Warm». Σύμφωνα µε τις φήμες-πληροφορίες, κάποια πλοία έχουν αρχίσει και δένουν. Για παράδειγμα ακούγεται για περίπου 50 πλοία στην Ελευσίνα, άλλοι λένε για 25 Capes παγκοσμίως, ενώ συνεχίζει να ακούγεται ότι έχουν γίνει 600 αιτήσεις για δέσιμο στην Ελλάδα» επισημαίνει ο G.Moundreas SA σε ανάλυσή του:

«∆εν υπάρχει αντίρρηση ότι αν αγορά συνεχίσει µε αυτό το ρυθμό σίγουρα θα δούμε τον αριθμό των πλοίων που θα δέσουν να αυξάνεται, όπως δεν υπάρχει αμφιβολία ότι αν η αγορά αυξήσει την δυναμική της και την ταχύτητα ανόδου, τότε τα δεµένα πλοία θα επιστρέψουν στην αγορά και πρωτίστως αυτά που βρίσκονται σε κατάσταση Warm Lay up» και καταλήγει:

«Εν κατακλείδι, η λογική του Lay up είναι µία βραχύ-µεσοπρόθεσµη λύση για τον πλοιοκτήτη ώστε να µειώσει την ζηµία όταν τα ναύλα της αγοράς είναι σε επίπεδο αρκετά χαµηλότερα από τα OPEX και ενώ τη στιγµή που λαµβάνει χώρα µπορεί «τεχνητά» να υπάρχει µείωση της προσφοράς αυτό δεν σηµαίνει ότι το Lay up προσφέρει ουσιαστική εξυγίανση της προσφοράς µακροπρόθεσµα και απλά παραµένει σαν ένα «ενδιαφέρον» αντικείµενο συζήτησης».

Συμπληρώστε το email σας για να λαμβάνετε όλη την έκτακτη επικαιρότητα πρώτοι!

Aποστολή

Ακολουθήστε μας στα

You may also like