Η Γαλλία έκλεισε συμφωνία ύψους 39 δισεκατομμυρίων δολαρίων με την Αυστραλία, για την κατασκευή της επόμενης γενιάς υποβρυχίων της χώρας. Πρόκειται για το υψηλότερο εξοπλιστικό συμβόλαιο που έχει υπογράψει ποτέ η Καμπέρα.
Η Γαλλία έκλεισε συμφωνία ύψους 39 δισεκατομμυρίων δολαρίων με την Αυστραλία, για την κατασκευή της επόμενης γενιάς υποβρυχίων της χώρας. Πρόκειται για το υψηλότερο εξοπλιστικό συμβόλαιο που έχει υπογράψει ποτέ η Καμπέρα.
Η Γαλλία κέρδισε τον διαγωνισμό παρουσιάζοντας πιο δελεαστική προσφορά από την Γερμανία και την Ιαπωνία, με το Τόκιο να χαρακτηρίζει από την πλευρά του την συμφωνία «βαθιά λυπηρή». Οι προτάσεις της ιαπωνικής κοινοπραξίας με επικεφαλής την Mitsubishi και η γερμανική Thyssen Krupp Marine Systems, είχαν επίσης υποβάλει τις προσφορές τους αλλά η Αυστραλία έκρινε πως η γαλλική DCNS πληρούσε «με τον βέλτιστο τρόπο» όλες τις απαιτήσεις.
Το αποτέλεσμα του διαγωνισμού ανακοινώθηκε από τον Αυστραλό πρωθυπουργό, Μάλκομ Τέρνμπουλ.
Η Αυστραλία έχει ορίσει το 2026 ως το απώτατο χρονικό όριο της αντικατάστασης του γηρασμένου στόλου των πετρελαιοκίνητων και ηλεκτροκίνητων υποβρυχίων της.
Σύμφωνα με τον Τέρνμπουλ, τα 12 νέα υποβρύχια που θα κατασκευαστούν από την γαλλική DCNS, θα είναι τα πιο εξελιγμένα της κατηγορίας τους.
Η συμφωνία έρχεται σε μία περίοδο που εντείνονται οι σχέσεις μεταξύ της Κίνας και των συμμάχων της Αυστραλίας (ΗΠΑ, Ιαπωνίας). Το Πεκίνο ακολουθεί εδώ και χρόνια μία επεκτατική πολιτική στη νότια σινική θάλασσα, κατασκευάζοντας αεροδιαδρόμους και άλλες εγκαταστάσεις σε αμφισβητούμενης κατοχής υφάλους.
Ο Γάλλος πρόεδρος Φρανσουά Ολάντ, χαρακτήρισε «ιστορική» την συμφωνία, λέγοντας ότι αποτελεί μία αποφασιστική προώθηση της στρατηγικής συνεργασίας των δύο χωρών, που συνεργάζονται εδώ και 50 χρόνια.
Τα αυστραλιανά υποβρύχια επιχειρούν σε τεράστιες θαλάσσιες εκτάσεις από τον νότιο Ωκεανό μέχρι τους Τροπικούς και για τον λόγο αυτό απαιτούνται οχήματα μεγάλης αυτονομίας ώστε να μπορούν να ανταπεξέλθουν στις κυμαινόμενες γεωγραφικές και ωκεανογραφικές συνθήκες.
Για τον λόγο αυτό, η DCNS σκοπεύει να κατασκευάσει υποβρύχια 4.500 τύπου Barracuda, αλλά 200 τόνους πιο ελαφριά (Shortfin Barracuda).
Σύμφωνα με την εταιρεία τα υποβρύχια, μετά την ναυπήγησή τους, θα αποτελούν τα πλέον τεχνολογικά εξελιγμένα οχήματα του αυστραλιανού ναυτικού, «με τα πιο ευαίσθητα συστήματα εντοπισμού, την πιο αθόρυβη πλοήγηση και τα ισχυρότερα οπλικά συστήματα που έχουν ποτέ τοποθετηθεί σε συμβατικά υποβρύχια».