«Για εμένα, οι υψηλότεροι φόροι στα οχήματα ντίζελ δεν είναι στην πολιτική ατζέντα» ανέφερε η Γερμανίδα υπουργός Περιβάλλοντος
Η Γερμανίδα υπουργός Περιβάλλοντος Μπάρμπαρα Χέντρικς διευκρίνισε σήμερα Πέμπτη ότι δεν είναι στην πολιτική ατζέντα η επιβολή υψηλότερων φόρων στα οχήματα με πετρελαιοκινητήρες, λίγες ώρες αφού άφησε να εννοηθεί ότι το Βερολίνο θα έπρεπε να σκεφθεί το ενδεχόμενο να καταργήσει τις φορολοελαφρύνσεις στα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα και να προωθήσει τα ηλεκτρικά οχήματα.
«Για εμένα, οι υψηλότεροι φόροι στα οχήματα ντίζελ δεν είναι στην πολιτική ατζέντα» ανέφερε η Χέντρικς σε δήλωσή της, προσθέτοντας ότι η «δαιμονοποίηση της τεχνολογίας ντίζελ» θα ήταν μια λανθασμένη αντίδραση στο σκάνδαλο με τις παραποιημένες εκπομπές ρύπων στα αυτοκίνητα της Volkswagen.
Λίγες ώρες νωρίτερα, σε τηλεοπτική συνέντευξή της η Χέντρικς είχε προτείνει ότι το Βερολίνο θα έπρεπε να εξετάσει την κατάργηση των φοροελαφρύνσεων για τα οχήματα ντίζελ και να προσφέρει περισσότερα κίνητρα στους καταναλωτές για την αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
«Είναι μια ιδέα που θα έπρεπε να εξετάσουμε» είπε η Χέντρικς στο δίκτυο ZDF, προσθέτοντας ότι η κυβέρνηση θα μπορούσε επίσης να αυξήσει τους φόρους για οχήματα με σχετικά υψηλή κατανάλωση καυσίμου.
Στη δήλωση που εξέδωσε αργότερα η Χέντρικς επεσήμανε: «Τα σχόλιά μου στο πρωινό τηλεοπτικό πρόγραμμα του ZDF… οδήγησαν σε παρερμηνείες».
Το γραφείο του Γάλλου πρωθυπουργού είπε την Τετάρτη ότι το Παρίσι σχεδιάζει να μειώσει τις φοροελαφρύνσεις για τα οχήματα ντίζελ.
Η Χέντρικς είπε στο ZDF ότι στόχος του Βερολίνου παραμένει η κυκλοφορία ενός εκατομμυρίου ηλεκτρικών αυτοκινήτων στους γερμανικούς δρόμους έως το 2020. «Αλλά εάν θέλουμε να πλησιάσουμε αυτό το στόχο, πρέπει πραγματικά να κάνουμε κάτι» τόνισε η Χέντρικς.
Σημειώνεται ότι και ο αναπληρωτής υπουργός Περιβάλλοντος Γιάννης Τσιρώνης έχει προτείνει οι ιδιοκτήτες οχημάτων με πετρελαιοκινητήρες να πληρώνουν τέλη κυκλοφορίας.