Η έκθεση κάνει λόγο για «αναπάντεχη απόκλιση» στα επίπεδα των εκπομπών ρύπων κατά την δοκιμή τους σε πραγματικούς δρόμους, με τα επίπεδα οξειδίου του αζώτου να είναι «πολύ υψηλότερα» από το αναμενόμενο.
Δοκιμές σε 37 από τα δημοφιλέστερα μοντέλα ντίζελ διενήργησαν οι βρετανικές αρχές και «όλα βρέθηκαν να εκπέμπουν περισσότερους ρύπους» από τις θεωρητικές τιμές, χωρίς ωστόσο να εντοπιστεί σε κάποιο από αυτά η λειτουργία κακόβουλου λογισμικού, όπως στην περίπτωση του σκανδάλου της Volkswagen.
Για τις δοκιμές του, το βρετανικό υπουργείο Μεταφορών επέλεξε τα πλέον δημοφιλή ντίζελ αυτοκίνητα βάσει των πωλήσεων τους από το 2010 έως και το 2015. Ανάμεσα στις εταιρείες περιλαμβάνονται αυτοκίνητα των Mercedes, Citroen, Ford, Honda, Volvo, Hyundai, Kia, Rover, Nissan, Toyota, Volkswagen, Peugeot, Skoda και Opel.
Σύμφωνα με την έκθεση, τα οχήματα της κατηγορίας Euro 5, (από το 1999 και μετά) παρουσίαζαν κατά μέσο 21% υψηλότερες εκπομπές από το όριο, ενώ ακόμη και τα αυτοκίνητα που πληρούσαν τις προϋποθέσεις κριτηρίων Euro 6, αν και είχαν καλύτερες αποδόσεις, ήταν και αυτά πάνω από το όριο.
Η έκθεση κάνει λόγο για «αναπάντεχη απόκλιση» στα επίπεδα των εκπομπών ρύπων κατά την δοκιμή τους σε πραγματικούς δρόμους, με τα επίπεδα οξειδίου του αζώτου να είναι «πολύ υψηλότερα» από το αναμενόμενο.
Αρκετοί εκπρόσωποι των αυτοκινητοβιομηχανιών έσπευσαν πάντως να επισημάνουν πως δεν υφίσταται «καμία παράβαση» αφού οι θεωρητικές τιμές προκύπτουν από δοκιμές στο εργαστήριο και όχι σε συνθήκες δρόμου.
Στο Ηνωμένο Βασίλειο, οι φορολογικοί συντελεστές για τα αυτοκίνητα είναι άμεσα συνδεδεμένοι με τις εκπομπές ρύπων – μάλιστα τα οχήματα με χαμηλές εκπομπές ρύπων δεν φορολογούνται καθόλου. Η νέα έρευνα αναμένεται να επηρεάσει σημαντικά την μεταπωλητική αξία όλων αυτών των οχημάτων.