Ελλάδα

Cosco: Σπάει όλα τα ρεκόρ στον Πειραιά -Πάνω από 3 εκατ. εμπορευματοκιβώτια το 2014

cosco708_1.jpg?itok=bAmviueI

Οι «ψυχροί» αριθμοί δείχνουν γιατί οι Κινέζοι δίνουν μεγάλη βαρύτητα στην ανάπτυξη του λιμανιού του Πειραιά και γιατί η επένδυση της Cosco είναι στρατηγικής σημασίας γι’ αυτούς. Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα η Cosco Pasific και αφορούν το φετινό 11μηνο (Ιανουάριος-Νοέμβριος), διακινήθηκαν 2,73 εκατομμύρια εμπορευματοκιβώτια από τις Προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του ΟΛΠ.

Πέρυσι, κατά την ίδια περίοδο, είχαν διακινηθεί 2,28 εκατομμύρια εμπορευματοκιβώτια. Παράλληλα, η πρόβλεψη είναι ότι πολύ σύντομα θα σπάσει το φράγμα των τριών εκατομμυρίων. Σε μηνιαία βάση τον Νοέμβριο διακινήθηκαν 255,9 χιλιάδες εμπορευματοκιβώτια, αριθμός αυξημένος κατά 12,4% έναντι του προηγούμενου έτους.
 

Έτσι όπως έχουν αυτή τη στιγμή τα δεδομένα (συνυπολογίζοντας και τα περίπου 700.000 εμπορευματοκιβώτια που θα διακινηθούν φέτος από την Προβλήτα Ι του ΟΛΠ), ο συνολικός αριθμός εκτινάσσεται στα 3,7 εκατομμύρια, κάτι που σημαίνει ότι το λιμάνι πλησιάζει σταδιακά στο 100% της ετήσιας δυναμικότητάς του, που ανέρχεται σε 4,7 εκατ. εμπορευματοκιβώτια. Το στοιχείο αυτό εξηγεί και την προσπάθεια που καταβάλλει τα τελευταία χρόνια η Cosco, σε συνεργασία με τη διοίκηση του ΟΛΠ και το υπ. Ναυτιλίας, προκειμένου να διευρύνει την παρουσία της στο λιμάνι και να αυξήσει τα διακινούμενα εμπορευματοκιβώτια.

Υπό αυτό το πρίσμα, εύκολα εξηγείται η συμφωνία του φιλικού διακανονισμού μεταξύ των δύο πλευρών, η οποία, αφού έλαβε την έγκριση της Επιτροπής Ανταγωνισμού της Ε.Ε., του Ελεγκτικού Συνεδρίου και των γενικών συνελεύσεων των δύο εταιρειών, πλέον οδεύει προς ψήφιση από την Βουλή, καθώς έχει κατατεθεί σχετική τροπολογία στο νομοσχέδιο για τις απαλλοτριώσεις και την εισφορά γης, το οποίο θα συζητηθεί την Παρασκευή και το Σάββατο στην Ολομέλεια της Βουλής.

s20_cosco_1812-thumb-large.jpg

Γράφημα από την Καθημερινή 

Υπενθυμίζεται ότι η συμφωνία του φιλικού διακανονισμού τροποποιεί την υφιστάμενη σύμβαση ΟΛΠ – Cosco, με τη δεύτερη να αναλαμβάνει πρόσθετες επενδύσεις 230 εκατ. ευρώ για τη δημιουργία της νέας Δυτικής Προβλήτας ΙΙΙ, μέσω της οποίας η συνολική δυναμικότητα του λιμανιού του Πειραιά θα αυξηθεί σε 7,2 εκατ. εμπορευματοκιβώτια. Το τμήμα που διαχειρίζεται η Cosco θα αυξηθεί σε 6,2 εκατ. εμπορευματοκιβώτια από 3,7 εκατ. εμπορευματοκιβώτια σήμερα.

Παράλληλα, η συμφωνία ορίζει ότι το ελάχιστο εγγυημένο αντάλλαγμα, από το 2021 και μετά, θα αντικατασταθεί από τη ρήτρα της ελάχιστης εγγυημένης δυναμικότητας (έχει οριστεί σε 3,08 εκατ. εμπορευματοκιβώτια ετησίως, μέγεθος που αντανακλά το σημερινό ύψος του ελάχιστου ανταλλάγματος), ενώ παράλληλα προβλέπεται σταθερό αντάλλαγμα επί των συνολικών ετήσιων εσόδων της ΣΕΠ της τάξεως του 24,5% (από 21% σήμερα).

Σύμφωνα με την ανακοίνωση που εξέδωσε ο ΟΛΠ την Τετάρτη, το 2021 το ελάχιστο εγγυημένο αντάλλαγμα προβλεπόταν ότι δεν θα ξεπερνούσε τα 50,84 εκατ. ευρώ, ενώ το πραγματικό μετά τη νέα συμφωνία θα ανέρχεται στα 100,81 εκατ. ευρώ (και συνολικά 109 εκατ. ευρώ με την προσθήκη και του σταθερού ποσού που ορίζει η νέα σύμβαση). Πάντως, η ΟΜΥΛΕ (Ομοσπονδία Υπαλλήλων Λιμένων Ελλάδος) παραμένει κάθετα αντίθετη στη νέα συμφωνία, αλλά και στην ιδιωτικοποίηση του ΟΛΠ και για τον σκοπό αυτό προκήρυξε χθες 24ωρη απεργία την προσεχή Παρασκευή και αποχή από την εργασία το Σάββατο.

Παράλληλα, κατέθεσε αγωγή ακύρωσης της απόφασης του διοικητικού συμβουλίου του ΟΛΠ για την παραχώρηση της Προβλήτας ΙΙΙ και την αναστολή του εγγυημένου ανταλλάγματος.

You may also like

More in Ελλάδα