Σε εξέλιξη βρίσκονται οι διαβουλεύσεις μεταξύ των Αζέρων και της DGcomp με στόχο να ολοκληρωθεί η συμφωνία μεταβίβασης του ΔΕΣΦΑ στη Socar, σύμφωνα με τον αρμόδιο υφυπουργό Μάκη Παπαγεωργίου. Μάλιστα, επανέρχεται ξανά το σενάριο για μεταφορά πακέτου μετοχών σε τρίτη ευρωπαϊκή εταιρία μετά την πώληση. Ακούγεται αρκετά το όνομα του βελγικού Διαχειριστή Συστήματος Fluxys για την μεταβίβαση μέρους του 66% που θα αποκτήσει η αζέρικη.
Σημειώνεται ότι έχουν περάσει 17 περίπου μήνες από την ολοκλήρωση του διαγωνισμού, με μοναδική ενδιαφερόμενη εταιρεία να είναι η Socar. Η Γενική Διεύθυνση Ανταγωνισμού στις 5 Νοεμβρίου ζήτησε τρίμηνη προθεσμία προκειμένου να μελετήσει περαιτέρω την συμμόρφωση του νέου ιδιοκτησιακού καθεστώτος της ΔΕΣΦΑ προς τους Ευρωπαϊκούς κανόνες ανταγωνισμού.
Ο Έλληνας υπουργός, αφού τόνισε ότι μετά τη θετική συνεργασία των Ελληνικών αρχών με τη Γενική Διεύθυνση Ενέργειας, οι σχετικές διαδικασίες είναι απόλυτα συμβατές τόσο με το πρόσφατο Εθνικό Δίκαιο όσο και με το Τρίτο Ενεργειακό Πακέτο, ζήτησε από τον Αντιπρόεδρο να συνεισφέρει στην επίσπευση της διαδικασίας ολοκλήρωσης έγκρισης της συναλλαγής και εξέφρασε τη βούληση της Ελληνικής Κυβέρνησης να συμβάλλει αποφασιστικά στην κατεύθυνση αυτή.
Η Επιτροπή είχε αναφέρει στην ανακοίνωσή της ότι υπάρχουν ανησυχίες πως η μεταβίβαση του ΔΕΣΦΑ ίσως οδηγήσει σε περιορισμό της πρόσβασης ανταγωνιστών στο ελληνικό σύστημα, περιορίζοντας τις επενδύσεις σε μελλοντικές επεκτάσεις της παραγωγικής ικανότητας εισαγωγής, συμπεριλαμβανομένης της επέκτασης του υγροποιημένου φυσικού αερίου, στο δίκτυο φυσικού αερίου που περιλαμβάνει και τον τερματικό σταθμό LNG της Ρεβυθούσας.
Σημειώνει η Επιτροπή ότι οι δραστηριότητες της Socar περιλαμβάνουν την παραγωγή φυσικού αερίου και την χονδρική πώληση φυσικού αερίου στην Ελλάδα μέσω του Tap, εκφράζοντας τον προβληματισμό της ότι θα μπορούσε να περιορίσει της εισροές αερίου στην Ελλάδα, με μια ευνοϊκή διαχείριση από πλευράς της Socar έναντι των ανταγωνιστών της, καθώς έχει κίνητρο αποκλεισμού των ανταγωνιστών της από την πρόσβαση στο δίκτυο φυσικού αερίου με σκοπό να ενισχύσει την κερδοφορία και έτσι να μειώσει τους μελλοντικούς προμηθευτές στην Ελλάδα.