Πολιτική

Εκλογές 2023 – Κώστας Λαλιώτης: Η στρατηγική της ολικής επαναφοράς του ΠΑΣΟΚ

Παρέμβαση δύο ημέρες πριν τις εκλογές της 25ης Ιουνίου έκανε με κείμενό του το ιστορικό στέλεχος του ΠΑΣΟΚ, Κώστας Λαλιώτης, διαμηνύοντας ότι το κόμμα του στις κάλπες της Κυριακής «δίνει μία κρίσιμη μάχη με αυτοπεποίθηση, με αισιοδοξία, με στόχο να επαναλάβει τη δυναμική του ώθηση με μια ακόμη νίκη του».

Με τίτλο «Το DNA του ΠΑΣΟΚ, Η στρατηγική της ολικής επαναφοράς του ΠΑΣΟΚ», ο Κώστας Λαλιώτης επισημαίνει ότι τους επόμενους 12 μήνες, θα υπάρξουν οι δημοτικές και περιφερειακές εκλογές, τον Οκτώβριο του 2023 και οι ευρωεκλογές την άνοιξη του 2024. «Για το ΠΑΣΟΚ αυτές οι σημαντικές και κρίσιμες αναμετρήσεις αποτελούν εγερτήριες και θετικές προκλήσεις να κλιμακώσει τις προσπάθειές του με μεγάλα βήματα, με μακριά και μεγάλα άλματα, με νικηφόρες και ελπιδοφόρες προοπτικές».

Ο Κώστας Λαλιώτης επιχειρεί μία ιστορική διαδρομή του κόμματος, από τις 3 Σεπτεμβρίου 1974, ημέρα ίδρυσής του μέχρι σήμερα, χωρίς να αποφεύγει να αναφερθεί και στην τελευταία δεκαετία, όπου η εκλογική του δύναμη υποχώρησε.

«Το ΠΑΣΟΚ στην ιστορική διαδρομή του έχει δημιουργήσει το δικό του πολιτικό γονιδίωμα και χρωμόσωμα. Αυτό το DNA με το συνακόλουθο «brand» δεν μπορεί να το ακυρώσει κανείς, δεν μπορεί να το σβήσει κανείς γιατί τροφοδοτεί υπαρκτές αλήθειες, γιατί ξαναζωντανεύει ιδρυτικούς και λυτρωτικούς «μύθους», γιατί ανατροφοδοτεί βιώματα, αγώνες, αγωνίες και ελπίδες ανθρώπων», τονίζει.

Διαβάστε αναλυτικά το κείμενο του Κώστα Λαλιώτη

Το DNA του ΠΑΣΟΚ
Η στρατηγική της ολικής επαναφοράς του ΠΑΣΟΚ

Α. Το Όνομα, το Σύμβολο, το Χρώμα και ο Αριθμός 3

1. Στην Πολιτική και για την Πολιτική οι «επαγγελματίες επικοινωνιολόγοι και δημοσκόποι» οφείλουν πάντα και πρωταρχικά να ανακαλύψουν και να νοιώσουν το «γενετικό κώδικα» το DNA ενός πολιτικού σχηματισμού. Οφείλουν να ρίχνουν φως κυρίως στο «branding» με τις σημειολογικές και συμβολικές του αναφορές και μετά να ασχοληθούν με το «rebranding».

Ας μιλήσουμε πρώτα και κύρια για το «branding» και έπειτα δευτερογενώς για το «rebranding». Άλλωστε αν δεν υπάρχει «branding» με ισχυρό γενετικό υλικό, κάθε φιλολογία και κάθε προσπάθεια για «rebranding» είναι μία ματαιοπονία.

• Ας αναλύσουμε, λοιπόν, με τους κώδικες της Επικοινωνίας το ΠΑΣΟΚ ως «Φαινόμενο» με το όνομά του, τα σύμβολά του, το χρώμα του, τον αριθμητικό του συμβολισμό, τα διαχρονικά μηνύματά του με τις συναρτημένες μουσικές τους.

2. Στη Μεταπολίτευση του 1974 υπήρχε ένα θεμελιακό ερώτημα. Ο Ανδρέας Παπανδρέου θα δημιουργούσε έναν νέο πολιτικό σχηματισμό, ως φυσική προέκταση της θετικής μετεξέλιξης, της δυναμικής ωρίμανσης, και της ριζοσπαστικής προοπτικής τής Κεντροαριστεράς, ή θα συνέχιζε την παράδοση της Ένωσης Κέντρου; Αυτό βεβαίως το ερώτημα είχε απαντηθεί από το 1967 εως το 1974. Δεν μπορούσε να ξανατεθεί το 1974.

Ήταν δεδομένη η επιλογή ο Ανδρέας ως χαρισματικός Ηγέτης να αναλάβει μία ιστορική πρωτοβουλία, να δημιουργήσει ένα νέο πολιτικό σχηματισμό, που θα έδινε μια σύγχρονη έκφραση, έναν ιδεολογικό και πολιτικό ριζοσπαστισμό στη Δημοκρατική – Προοδευτική Παράταξη, στην ευρύτατη Κεντρο-Αριστερά (….και όχι Κεντρο-Αντι-Αριστερά….), στη σύγχρονη αμφισβητησιακή Νέα Αριστερά, στον Ευρωπαϊκό Δημοκρατικό Σοσιαλισμό και Ουμανισμό. Αυτό και συνέβη.
Κάτω από αυτές τις συνθήκες, το ΠΑΣΟΚ με την Ιδρυτική του Διακήρυξη στις 3 του Σεπτέμβρη το 1974, προέκυψε με όρους αυτο-οργάνωσης ως ένας λαογέννητος πολιτικός φορέας.

3. Ας περάσουμε τώρα από την Πολιτική στην Επικοινωνία.

Διαβάστε ακόμη

Περισσότερα στην κατηγορία: Πολιτική