Οικονομία

Εντείνεται το ρωσικό ενδιαφέρον για ΟΛΘ και ΤΡΑΙΝΟΣΕ

ImageHandler.ashx?m=AnchoredFit&f=Ly8xMC Θέματα αμοιβαίου επενδυτικού και ναυτιλιακού ενδιαφέροντος  ήταν το αντικείμενο συζήτησης μεταξύ του υπουργού Ναυτιλίας και Αιγαίου, Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη και του υπουργού Μεταφορών της Ρωσικής Ομοσπονδίας. Η συνάντηση πραγματοποιήθηκε στον Πειραιά.  

Οι δύο υπουργοί αφού επεσήμαναν τους ιστορικούς δεσμούς Ελλάδας- Ρωσίας, επιβεβαίωσαν τη στενή συνεργασία που έχει αναπτυχθεί τα τελευταία χρόνια μεταξύ των δύο χωρών στο ναυτιλιακό τομέα.

Ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου, επανέλαβε στον κ. Σοκολόφ την πάγια πεποίθησή του ότι οι ρυθμίσεις στη ναυτιλία θα πρέπει να έχουν παγκόσμια και όχι περιφερειακή εφαρμογή:

«Αυτήν ακριβώς τη φιλοσοφία προσπάθησα να περάσω και στην Ευρωπαϊκή Ένωση, κατά τη διάρκεια της 6μηνης Ελληνικής Προεδρίας», επεσήμανε ο ΥΝΑ και προσέθεσε: «Επεσήμανα σε όλους τους τόνους ότι η υιοθέτηση περιφερειακών μέτρων που δεν εναρμονίζονται με το Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό (ΙΜΟ) θα αποτελέσει πλήγμα για την ίδια την ευρωπαϊκή ναυτιλία και θα μειώσει τις προοπτικές της στην παγκόσμια κλίμακα».

Ο υπουργός Μεταφορών της Ρωσικής Ομοσπονδίας από την πλευρά του, συμφώνησε  τη θέση του Έλληνα υπουργού και εξέφρασε  την ανησυχία του για συγκεκριμένες νομοθετικές προτάσεις που προωθούνται αυτή τη στιγμή σε επίπεδο Ε.Ε. και «οι οποίες», όπως ανέφερε, «δεν ανταποκρίνονται στις απαιτήσεις της διεθνούς ναυτιλιακής κοινότητας». Ζήτησε από τον κ. Βαρβιτσιώτητη συνεργασία των δύο χωρών, ενόψει των επικείμενων εκλογών για την ανάδειξη του νέου Γενικού Γραμματέα του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού(ΙΜΟ).

Εκτεταμένη συζήτηση έγινε και για ζητήματα επενδυτικού ενδιαφέροντος, με έμφαση στην αναβάθμιση των λιμενικών υποδομών της Ελλάδας. Ο κ. Βαρβιτσιώτης ξεκαθάρισε τη βούληση της κυβέρνησης να προχωρήσει στην αποκρατικοποίηση των μεγάλων λιμανιών του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης, επισημαίνοντας ότι «πέραν του ότι αποτελεί προαπαιτούμενο που έχουν θέσει οι δανειστές μας, είναι και δική μας πεποίθηση ότι πρέπει να αναβαθμιστούν οι υποδομές τους, προσελκύοντας επενδύσεις και αξιοποιώντας το στρατηγικό πλεονέκτημα της χώρας μας», σημείωσε:

«Γι αυτό το λόγο, ειδικά στη Θεσσαλονίκη, η διαδικασία προχωράει ταχύτατα και σε σύντομο χρονικό διάστημα θα έχουμε ολοκληρώσει τη δεύτερη φάση της, παρουσιάζοντας στους υποψήφιους επενδυτές τόσο το επενδυτικό πλάνο όσο και το σχέδιο της σύμβασης παραχώρησης».

Ο κ. Σοκολόφ, από την πλευρά του, επεσήμανε ότι η Ρωσία διατηρεί αμείωτο το επενδυτικό της ενδιαφέρον όχι μόνο για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, αλλά και για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

Παράλληλα, έγινε αναφορά και για άλλα λιμάνια, όπως της Αλεξανδρούπολης και του Βόλου. «Τα λιμάνια αυτά», σημείωσε ο κ. Βαρβιτσιώτης,«λόγω της στρατηγικής τους θέσης έχουν δυνατότητες που οφείλουμε πλέον να αναδείξουμε, μέσω της προσέλκυσης επενδυτικού ενδιαφέροντος».

Στο τέλος της συνομιλίας τους ο υπουργός Μεταφορών της Ρωσικής Ομοσπονδίας, Μαξίμ Σοκολόφ, απηύθυνε επίσημη πρόσκληση στον ΥΝΑ να επισκεφθεί τη Ρωσία, ενώ εξέφρασε και τη βεβαιότητα ότι η συνεργασία των δύο χωρών στο ναυτιλιακό τομέα θα παραμείνει στο άριστο επίπεδο, που βρίσκεται σήμερα.

Ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου, Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης, από την πλευρά του, αποδεχόμενος την πρόσκληση του κ. Σοκολόφ, υπογράμμισε: «Εκ μέρους της Ελληνικής Κυβέρνησης σας μεταφέρω σήμερα ένα ξεκάθαρο μήνυμα. Ότι εμάς μας ενδιαφέρει η Ρωσική παρουσία στη χώρα μας. Μας ενδιαφέρουν οι ρωσικές επενδύσεις στην Ελλάδα, καθώς τα οφέλη που μπορούν να προκύψουν και για τις δύο χώρες θα είναι πολλαπλά».

You may also like