Νωρίτερα, ο γερμανός υπουργός Μεταφορών, Αλεξάντερ Ντόμπριντ, αποκάλυψε ότι η VW αλλοίωσε αποτελέσματα περιβαλλοντικών ελέγχων και σε οχήματα που πωλήθηκαν στην Ευρώπη.
Κάλεσμα στα κράτη-μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης να διενεργήσουν «όλες τις απαραίτητες έρευνες» σχετικά με την ύπαρξη παράνομου λογισμικού που χειραγωγεί την εκπομπή ρύπων σε αυτοκίνητα απηύθυνε σήμερα Πέμπτη η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, καθώς το σκάνδαλο της Volkswagen λαμβάνει όλο και μεγαλύτερες διαστάσεις.
Νωρίτερα, ο γερμανός υπουργός Μεταφορών, Αλεξάντερ Ντόμπριντ, αποκάλυψε ότι η VW αλλοίωσε αποτελέσματα περιβαλλοντικών ελέγχων και σε οχήματα που πωλήθηκαν στην Ευρώπη, κι όχι μόνο σε μοντέλα που διατέθηκαν στις Ηνωμένες Πολιτείες.
Η Volkswagen έχει ήδη παραδεχτεί πως το παράνομο λογισμικό επηρεάζει 11 εκατομμύρια αυτοκίνητα Volkswagen και Audi σε ολόκληρο τον κόσμο, όμως ούτε η αυτοκινητοβιομηχανία ούτε ο κ. Ντόμπριντ έδωσαν στοιχεία σχετικά με τον αριθμό των προβληματικών οχημάτων που πωλήθηκαν στην ευρωπαϊκή αγορά.
Υπό τη σκιά του επεκτεινόμενου σκανδάλου, έρευνες σχετικά με τα αλλοιωμένα στοιχεία έχουν ήδη αρχίσει η εισαγγελία του Τορίνο στην Ιταλία και η Βρετανία. Το σκάνδαλο ξέσπασε στις ΗΠΑ, όπου έχει ήδη διαταχθεί η απόσυρση 482.000 ντιζελοκίνητων οχημάτων, ενώ εξηγήσεις από την γερμανική εταιρεία έχει ζητήσει η Νότια Κορέα.
Το πλήγμα για τη γερμανική οικονομία ενδέχεται να είναι μεγάλο, με δεδομένο ότι μια στις επτά θέσεις εργασίας συνδέεται με κάποιο τρόπο με τη εξαγωγική βιομηχανία αυτοκινήτου. Μάλιστα, δημοσιεύματα στο ευρωπαϊκό Τύπο θέλουν το σκάνδαλο των χειραγωγημένων εκπομπών να αγγίζει και τις εταιρείες SEAT και BMW.
Η εκπρόσωπος της Κομισιόν, Λουσία Κοντέ, τόνισε πάντως πως ακόμα είναι πρόωρο να ειπωθεί οτιδήποτε σχετικά με κινήσεις από την πλευρά των Βρυξελλών, και επισήμανε ότι η ευθύνη για την τήρηση των ευρωπαϊκών κανόνων από ιδιωτικές επιχειρήσεις και η διερεύνηση παρατυπιών εμπίπτουν στις αρμοδιότητες των εθνικών Αρχών.
Το σκάνδαλο έχει ήδη πλήξει βαρύτατα τη VW, έχοντας σβήσει πάνω από 20 δισεκατομμύρια ευρώ από την χρηματιστηριακή της αξία. Ο γερμανικός κολοσσός έχει δημιουργήσει απόθεμα 6,5 δισεκατομμυρίων ευρώ για την τακτοποίηση οφειλών που θα προκύψουν λόγω της υπόθεσης, όμως το εν λόγω ποσό δεν αποκλείεται να αποδειχτεί πολύ μικρό, με δεδομένο ότι μονάχα στις ΗΠΑ ο όγκος των αποζημιώσεων μπορεί να υπερβεί τα 18 δισεκατομμύρια δολάρια.
Η Volkswagen προσπαθεί να περιορίσει και να διαχειριστεί την κρίση και αύριο Παρασκευή αναμένεται να ορίσει νέο διευθύνοντα σύμβουλο, ο οποίος θα αντικαταστήσει τον παραιτηθέντα Μάρτιν Βίντερκορν.
Πιθανότερος διάδοχός του είναι ο νυν επικεφαλής της Porsche, Ματίας Μούλερ. Ο κ. Βίντερκορν φεύγει με «απόθεμα» 28,57 εκατομμύρια ευρώ για τη σύνταξή του.