H Frankfurter Allgemeine Sonntagszeitung (FAS) γράφει ότι μετά το ντε φάκτο κλείσιμο της Βαλκανικής Οδού, οι διακινητές αναζητούν εναλλακτικούς διαδρόμους μέσω της ανατολικής Μεσογείου προς την ιταλική χερσόνησο.
H Frankfurter Allgemeine Sonntagszeitung (FAS) γράφει ότι μετά το ντε φάκτο κλείσιμο της Βαλκανικής Οδού, οι διακινητές αναζητούν εναλλακτικούς διαδρόμους μέσω της ανατολικής Μεσογείου προς την ιταλική χερσόνησο.
Σύμφωνα με την FAS, οι νέες διαδρομές θα ξεκινούν από την Τουρκία και την Ελλάδα και θα οδηγούν στην Ιταλία μέσω της ανατολικής Μεσογείου. Σύμφωνα με την εφημερίδα που επικαλείται διακινητές «τα τηλέφωνα των οποίων δημοσιεύονται στο Facebook», οι σχετικές επιχειρήσεις αναμένεται να ξεκινήσουν μαζικά στις αρχές Απριλίου.
Σημεία αφετηρίας των ψαροκάικων αλλά και μικρών εμπορικών πλοίων αναμένεται να χρησιμοποιηθούν η Αττάλεια και η Μερσίνη, που βρίσκεται κοντά στα σύνορα με τη Συρία, αλλά και η Αθήνα.
Σύμφωνα με τις οδηγίες στους πρόσφυγες και μετανάστες ε, θα πρέπει να μένουν κρυμμένοι κάτω από το κατάστρωμα μέχρι τα σκάφη να περάσουν σε διεθνή ύδατα. Για τη διαδρομή αυτή οι διακινητές τους ζητούν ποσά από 3.000 έως και 5.000 ευρώ.
Σύμφωνα πάντα με την εφημερίδα, ορισμένοι διακινητές θέλουν να «προσφέρουν» ακόμη και δύο δρομολόγια την εβδομάδα ενώ ένας μιλά για μεταφορά ακόμη και 200 ατόμων με ένα σκάφος.
Σύμφωνα με το γερμανικό πρακτορείο ειδήσεων dpa, η ζήτηση για εναλλακτικές διαδρομές προς την κεντρική Ευρώπη αυξάνεται συνεχώς.
Ο Επίτροπος Δημήτρης Αβραμόπουλος, τόνισε πως οι χώρες της Ευρώπης πρέπει να συνδράμουν τις ελληνικές προσπάθειες στην αντιμετώπιση της προσφυγικής κρίσης..
Σε συνέντευξή του προς τη κυριακάτικη Welt am Sonntag ο επίτροπος τονίζει ότι οι χώρες μέλη θα πρέπει να προσφέρουν περισσότερους ειδικούς και επί τόπου στήριξη προκειμένου να επισπευστούν οι διαδικασίες καταγραφής και επεξεργασίας αιτήσεων ασύλου στην Ελλάδα.