Όταν το Facebook αγόραζε το Instagram για 1 δις δολάρια το 2012, πολλοί στον κόσμο των επιχειρήσεων παραξενεύτηκαν -ή ακόμα και δεν πίστεψαν- το εξαιρετικά υψηλό αντίτιμο. Όμως μόλις τρία χρόνια αργότερα, η έμπνευση των ανθρώπων του Facebook αποδείχτηκε κάτι παραπάνω από επιτυχής.
Οι αριθμοί μιλούν από μόνοι τους. Από 80 εκατομμύρια οι χρήστες εκτοξεύτηκαν σε 300 εκατομμύρια σε μόλις τρία χρόνια. Ενώ τα κέρδη από τις διαφημίσεις θα φθάσουν τα 2 δις δολάρια την επόμενη χρονιά, σύμφωνα με αναλυτές της αγοράς. Για να υπάρχει κάποιο μέτρο σύγκρισης, αυτά τα 2 δις δολάρια αντιπροσωπεύουν σχεδόν το 10% των συνολικών κερδών του Facebook.
Τα στοιχεία αυτά δείχνουν μία ιδιαίτερα επιθετική πολιτική του Facebook στον τομέα των mobile διαφημίσεων, όπου είχε σχεδόν μηδενική παρουσία μέχρι το 2012, ενώ σήμερα αυτού του είδους οι καταχωρίσεις αντιπροσωπεύουν τα τρία τέταρτα των πωλήσεών του σε διαφήμιση.
Η είσοδος των διαφημίσεων στο Instagram γίνεται αργά και προσεκτικά, έτσι ώστε να μην γίνεται απωθητική για το κοινό και ξενίσει τις μέχρι τώρα συνήθειές του από το μέσο. Παρά όμως αυτό το ρίσκο, το Facebook φαίνεται αποφασισμένο να συνεχίσει αυτή την πορεία, καθιστώντας το Instagram μία από τις κύριες -και σίγουρα την πιο εξελίξιμη- από τις πηγές εσόδων του για τα επόμενα χρόνια.