Ο στόχος είναι να αποφευχθούν καταστάσεις όπως το ατύχημα της Air France τον Ιούνιο του 2009 και των Μαλαισιανών αερογραμμών τον Μάρτιο του 2014, όταν οι ομάδες έρευνας και διάσωσης δεν μπορούσαν – τουλάχιστον αρχικά – να βρουν τους μεταφορείς
Nέους κανόνες για τη βελτίωση της παρακολούθησης της θέσης ενός αεροσκάφους σε κίνδυνο οπουδήποτε στον κόσμο ενέκρινε την Τετάρτη η Ευρωπαϊκή Επιτροπή.
Ο στόχος είναι να αποφευχθούν καταστάσεις όπως το ατύχημα της Air France τον Ιούνιο του 2009 και των Μαλαισιανών αερογραμμών τον Μάρτιο του 2014, όταν οι ομάδες έρευνας και διάσωσης δεν μπορούσαν – τουλάχιστον αρχικά – να βρουν τους μεταφορείς.
Οι νέοι κανόνες, επίσης, προσθέτουν υποβρύχιες συσκευές εντοπισμού για να διευκολύνουν τη θέση ενός αεροπλάνου που έχει γίνει συντρίμμια καθώς και την ανάκτηση των «μαύρων κουτιών».
Σύμφωνα με τους νέους κανόνες, οι εταιρείες που έχουν μεγάλα αεροσκάφη (άνω των 19 επιβατών) και αεροσκάφη φορτίου άνω των 45,5 τόνων πρέπει να καθιερώσουν ένα σύστημα παρακολούθησης των αεροσκαφών.
Στην περίπτωση νεοκατασκευασθέντων αεροσκαφών, οι νέοι κανόνες ορίζουν ότι πρέπει να είναι εξοπλισμένα «με ισχυρά και αυτόματα μέσα» για να εντοπίζουν μια πτήση σε περίπτωση ατυχήματος. Αυτά τα πιο ισχυρά συστήματα, θα βοηθήσουν να αποφευχθεί η εξαφάνιση μιας πτήσης, όταν οι ανακοινώσεις της και άλλα συστήματα έχουν διακοπεί.