Διαβάστε την Έκθεση των πανεπιστημιακών της Γάνδης εδώ:
Ο Δρ. Γ. Μαραγκός (πανεπιστήμιο Γάνδης) μας απέστειλε πριν λίγο την έκθεση του Πανεπιστημίου (όπως εκτελέστηκε για λογαριασμό του ΕΟΔΑΣΑΑΜ), η οποία επιβεβαιώνει απόλυτα το δημοσίευμα των @ellinikahoaxes και τη μεταξύ μας αλληλογραφία.https://t.co/WrIDOPGS2I
— @ellinikahoaxes (@ellinikahoaxes) April 15, 2025
«Η Εκθεση επιβεβαιώνει απόλυτα το δημοσίευμα των @ellikahoexes και τη μεταξύ μας αλληλογραφία», αναφέρει στο X ο ιστότοπος.Υπενθυμίζεται ότι ο ερευνητής Μαραγκός του πανεπιστημίου της Γάνδης, σε επικοινωνία με τα ellinikahoaxes στις 4 Απριλίου του 2025, είχε αναφέρει τα εξής: “Δεν υπάρχει καμία δικαιολόγηση για την ποσότητα ή τον τύπο του καυσίμου που αναφέρεται στην έκθεση (ου ΕΟΔΑΣΑΑΜ) . Για παράδειγμα, μπορεί κανείς να επιτύχει συγκρίσιμο μέγεθος πύρινης σφαίρας (fireball) με εκατοντάδες διαφορετικούς τρόπους, ανάλογα με τα δεδομένα που δίνεις στα μοντέλα. Το ίδιο μέγεθος πύρινης σφαίρας μπορεί να επιτευχθεί με σημαντικά μικρότερη ποσότητα καυσίμου από ό,τι αναφέρεται στην έκθεση, ανάλογα με τα δεδομένα που δίνεις στο μοντέλο. Τα σταγονίδια ελαίου σιλικόνης μπορούν να αναφλεγούν εφόσον υπάρχει επαρκώς υψηλή πηγή θερμότητας, μου έκανε εντύπωση που το αντίθετο αναφέρεται στην Eκθεση».
Σε νεότερη ανάρτησή, η fact checker των ellinikahoexes Ελενα Βατάλα, αναφέρει:
“Οι προσομοιώσεις του σεναρίου Case04_05b, με την ίδια ακριβώς διάταξη και αλλάζοντας μόνο το AIT από 450℃ σε 350℃, οδηγεί σε ανάφλεξη της πηγής καυσίμου σιλικονούχου ελαίου (προσομοιώσεις που πραγματοποιήθηκαν από την ομάδα UGent)” (σελ. 10). Το άρθρο: https://t.co/l7bzCXMopW
— E l e n a V a t a l a (@ElenaVat) April 15, 2025
Η αναφορά στο σενάριο Case04_05b από την ερευνήτρια είναι ακριβώς για την καύση των ελαίων σιλικόνης, ως την αιτία της δημιουργίας της πυρόσφαιρας αμέσως μετά τη σύγκρουση των τρένων στα Τέμπη – το οποίο έχουν υιοθετήσει οι περισσότερες πραγματογνωμοσύνες για την τραγωδία της 28ης Φεβρουαρίου του 2023.
Όπως είναι γνωστό, ο ΕΟΔΑΣΑΑΜ εξέδωσε το πόρισμά του για τη σύγκρουση των δύο τρένων την παραμονή της 2ης επετείου της τραγωδίας, υιοθετώντας – αλλά ζητώντας περαιτέρω διερεύνηση – το σενάριο των τεχνικών συμβούλων ορισμένων από τις οικογένειες των θυμάτων, με πρωταγωνιστές τον Κώστα Λακαφώση και τον Βασίλη Κοκοτσάκη, ο οποίος μάλιστα, αγνοώντας τις ιατροδικαστικές εκθέσεις, είχε φτάσει να δηλώσει ότι 28 από τα 57 θύματα δεν σκοτώθηκαν λόγω της σύγκρουσης, αλλά κάηκαν λόγω της φωτιάς που προκάλεσε ένα «πιθανό παράνομο εύφλεκτο φορτίο», όπως αναφέρει το πόρισμα του ΕΟΔΑΣΑΑΜ.
Σημειώνεται ότι όταν ο ΕΟΔΑΣΑΑΜ εξέδωσε το πόρισμά του, είχαν ήδη δοθεί στη δημοσιότητα τα βίντεο της εμπορικής αμαξοστοιχίας που δεν έδειχναν κάποιου άλλου είδους φορτίο πέραν εκείνου που είχε δηλωθεί στην Hellenic Train ,