Ο Μάρτιν Βίντερκορν παραιτήθηκε την Τετάρτη, μετά τις πιέσεις για αλλαγή στη διοίκηση της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας
Η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία Volkswagen θα αρχίσει από αύριο Παρασκευή να κατονομάζει πρόσωπα που ευθύνονται για τη χειραγώγηση των τιμών εκπομπών ρύπων, σύμφωνα με δύο καλά ενημερωμένες πηγές στο θέμα αυτό.
Το Συμβούλιο Εποπτείας του γερμανικού κολοσσού δεν θα ανακοινώσει μόνο τον διάδοχό του διευθύνοντα συμβούλου Μάρτιν Βίντερκορν κατά την αυριανή συνεδρίαση, αλλά θ’ αρχίσει να αποκαλύπτει τα ονόματα προσώπων που φέρουν την ευθύνη για το λογισμικό παραποίησης των ελέγχων εκπομπής ρύπων, με το οποίο ήταν εξοπλισμένα αυτοκίνητα του ομίλου με κινητήρες ντίζελ.
Ο Μάρτιν Βίντερκορν παραιτήθηκε την Τετάρτη, μετά τις πιέσεις για αλλαγή στη διοίκηση της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας, έπειτα από την παραδοχή ότι εξαπάτησε τις ρυθμιστικές αρχές των ΗΠΑ για το πόσο ρυπαίνουν τα αυτοκίνητα της με κινητήρες ντίζελ.
Ωστόσο, το συνταξιοδοτικό πακέτο που έχει συγκεντρώσει ανέρχεται στα 32 εκατ. δολάρια σύμφωνα το πρακτορείο Bloomberg.
Μετά τη χθεσινή αποκάλυψη του Βίντερκορν ότι είχε ζητήσει από το συμβούλιο να τερματίσει τη θητεία του, ο εκπρόσωπος της εταιρίας Κλάους-Πέτερ Τίεμαν αρνήθηκε να σχολιάσει πόσα χρήματα αναμένεται να πάρει ο αποχωρήσας διευθύνων σύμβουλος. Η τελευταία ετήσια έκθεση της εταιρίας εξηγεί πώς ο Βίντερκορν, επικεφαλής της Volkswagen από το 2007, θα μπορούσε θεωρητικά να πάρει δύο σημαντικά πακέτα.
Το συνταξιοδοτικό πακέτο του 68χρονου Βίντερκορν έφθασε στο τέλος του 2014 τα 28,6 εκατ. ευρώ (32 εκατ. δολάρια). Υπό συγκεκριμένες προϋποθέσεις, ο Βίντερκορν μπορεί επίσης να λάβει αποζημίωση ίση με τις αποδοχές δύο ετών. Πέρυσι, ο Βίντερκορν ήταν ο δεύτερος υψηλότερα αμειβόμενος διευθύνων σύμβουλος στη Γερμανία, με συνολικές αποδοχές 16,6 εκατ. ευρώ.
Όπως εξηγεί το Bloomberg, το πακέτο αποζημίωσης δίνεται εφόσον το εποπτικό συμβούλιο τερματίσει νωρίτερα το συμβόλαιό του. Εάν, ωστόσο, το συμβούλιο τερματίσει νωρίτερα τη θητεία του από υπαιτιότητα του ιδίου του διευθύνοντος συμβούλου, τότε η αποζημίωση χάνεται.
Στην χθεσινή ανακοίνωση ο Βίντερκορν δήλωσε ότι “σοκαρίστηκε” από τα γεγονότα των τελευταίων ημερών και ιδίως από την αποκάλυψη ότι ήταν δυνατή μια τέτοια κακοδιαχείριση σε τόσο μαζική κλίμακα από την εταιρεία. “Ως διευθύνων σύμβουλος αποδέχομαι την ευθύνη για τις παρατυπίες που βρέθηκαν στους κινητήρες ντίζελ και ζήτησα από το εποπτικό συμβούλιο να συμφωνήσει στον τερματισμό της θητείας μου ως διευθύνοντος συμβούλου” είπε. “Αυτό το κάνω προς το συμφέρον της εταιρείας, αν και δεν γνωρίζω κάποια επιλήξιμη πράξη εκ μέρους μου” δήλωσε.