Διεθνή

ΗΠΑ: Επαναγορά των «ντίζελ του σκανδάλου» συζητά η Volkswagen

2363D3A8433F2C29A605117E77BD1AFF.jpgΗ Volkswagen συζητά την επαναγορά όσων αυτοκινήτων diesel επί αμερικανικού εδάφους δεν επιδιορθωθούν άμεσα και χωρίς να μειωθεί η απόδοση των κινητήρων. Στην Ευρώπη η εταιρεία θα ακολουθήσει στρατηγική αναβάθμισης των οχημάτων, καθώς δεν δεσμεύεται από τόσο χαμηλά όρια ρύπων.

Η Volkswagen αφήνει ανοικτή την επαναγορά όσων αυτοκινήτων diesel εμπλέκονται στο σκάνδαλο με τις εκπομπές ρύπων στις ΗΠΑ, σε περίπτωση που δεν καταστεί εφικτή η επιδιόρθωσή τους ώστε να συμμορφώνονται με τα όρια εκπομπών της χώρας, μεταδίδουν οι New York Times.

Εκπροσωπώντας την πολυεθνική σε ακροαματική διαδικασία στο Σαν Φρανσίσκο, ο δικηγόρος της Sullivan & Cromwell, Ρόμπερτ Τζιούφρα, άφησε να εννοηθεί πως για αρκετά από αυτά τα αυτοκίνητα η Volkswagen δεν διαθέτει την απαιτούμενη τεχνολογία ώστε να περιορίσει τις εκπομπές χωρίς να μειώσει αντίστοιχα την ονομαστική απόδοση των κινητήρων. 

«Σε βάθος χρόνου η Volkswagen πιθανότατα θα βρει μία λύση αλλά εάν η επιδιωκόμενη πρόοδος καθυστερήσει ενδεχομένως να προβούμε σε επαναγορά αυτών των οχημάτων», σημείωσε ο Ρόμπερτ Τζιούφρα ενώπιον δικαστών του Σαν Φρανσίσκο, χωρίς να επιχειρήσει κάποια εκτίμηση του αριθμού. 

Η ακρόαση έγινε στο πλαίσιο μιας μαζικής κίνησης μηνυτήριων αναφορών από αμερικανούς ιδιοκτήτες VW με λογισμικό εξαπάτησης. «Μόνο οι δικηγόροι ήταν τόσοι πολλοί, που δεκάδες από αυτούς αναγκάστηκαν να παραμείνουν στον διάδρομο έξω από την αίθουσα του δικαστηρίου, επειδή δεν χωρούσαν σε αυτή», σημειώνουν οι NYT.

Στην ίδια γραμμή με τον κ. Τζιούφρα φαίνεται να βρίσκονται και αρκετά στελέχη της εταιρείας που εκτός από την επαναγορά των οχηματών, άφησαν ανοικτό και το ενδεχόμενο δελαστικών προσφορών ανταλλαγής των παλιών οχημάτων για νέα μοντέλα της εταιρείας.

Διαφορετική στρατηγική στην Ευρώπη
Για τα 11 εκατομμύρια εμπλεκόμενα οχήματα επί ευρωπαϊκού εδάφους, όπου οι περισσότερες χώρες έχουν πολύ υψηλότερα όρια εκπομπής οξειδίου του αζώτου από τα αντίστοιχα των ΗΠΑ, η εταιρεία θα ακολουθήσει πιο μετριοπαθή στρατηγική, προχωρώντας σε αναβάθμιση του επίμαχου λογισμικού και αλλαγή ορισμένων εξαρτημάτων που θα βελτιώσουν την ροή του αέρα γύρω από τις μηχανές. 

Εκτός από τους ιδιοκτήτες οχημάτων όμως, η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία έχει να αντιμετωπίσει και τις εκατοντάδες μηνύσεις των κατά τόπους πωλητών που υποστηρίζουν πως το σκάνδαλο έριξε την αξία οχημάτων κάτω από τα συμφωνημένα όρια.

Χαρακτηριστικό είναι πως στα τέλη του Δεκεμβρίου οι τιμές των diesel αυτοκινήτων της  VW στις ΗΠΑ είχαν πέσει περίπου 16% από την αρχή του σκανδάλου, σύμφωνα με τα στοιχεία της ιστοσελίδας αγοραπωλησιών αυτοκινήτων Kelley Blue Book.

Στον απόηχο αυτής της εξέλιξης ειδικοί εκτιμούν πως η Volkswagen ενδέχεται να υποχρεωθεί να επαναγοράσει έως και μισό εκατομμύριο αυτοκίνητα.

Μετά την ακροαματική διαδικασία ο δικαστής Charles R. Bever όρισε μία κεντρική επιτροπή 21 δικηγόρων που θα εκπροσωπήσουν τους ιδιοκτήτες και τους πωλητές επί αμερικανικού εδάφους, στις διαπραγματεύσεις με την εταιρεία για συμβιβασμό.

You may also like

More in Διεθνή