SelectedΠολιτική

Η αλήθεια σχετικά με την συγκρότηση του Εθνικού Συμβουλίου Ραδιοτηλεόρασης (Ε.Σ.Ρ.)

ÑÁÄÉÏÔÇËÅÏÐÔÉÊÏ ÓÕÌÂÏÕËÉÏ

ÑÁÄÉÏÔÇËÅÏÐÔÉÊÏ ÓÕÌÂÏÕËÉÏΕίναι αλήθεια ότι η Νέα Δημοκρατία “μπλοκάρει” τη συγκρότηση του Ε.Σ.Ρ;

Η Νέα Δημοκρατία έχει ήδη συναινέσει στη συγκρότηση των 4 από τις συνολικά 5 συνταγματικά κατοχυρωμένες Ανεξάρτητες Αρχές (Συνήγορος του Πολίτη, ΑΣΕΠ, Αρχή Διασφάλισης του Απορρήτου των Επικοινωνίας, Αρχή Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα). Απέδειξε, δηλαδή, στην πράξη, ότι προχωρά με διάθεση συνεννόησης, όπου υπηρετείται η νομιμότητα και το Σύνταγμα. Στην περίπτωση του Ε.Σ.Ρ. η στάση της Νέας Δημοκρατίας δικαιώθηκε απόλυτα από την απόφαση του ΣτΕ, η οποία – εξ όσων προκύπτουν – έκρινε ότι ο κ. Παππάς παράνομα και αντισυνταγματικά υφάρπαξε τις αποκλειστικές αρμοδιότητες του οργάνου, με προφανή σκοπό να ελέγξει και να χειραγωγήσει την ενημέρωση.

Στο σημείο αυτό πρέπει να υπογραμμίσουμε και κάτι ακόμη: Μόλις λίγα λεπτά μετά τις δημοσιογραφικές πληροφορίες περί της αντισυνταγματικότητας του “νόμου Παππά”, η Κυβέρνηση, δια της κυβερνητικής εκπροσώπου, επιτέθηκε στη Δικαιοσύνη. Στην κυβερνητική εκπρόσωπο απάντησαν σχεδόν όλες οι Ενώσεις Δικαστών με ανακοινώσεις, το περιεχόμενο των οποίων θα έπρεπε να ανησυχεί όλους τους Έλληνες πολίτες και καθώς επισημαίνεται σοβαρός κίνδυνος για το ίδιο το δημοκρατικό πολίτευμα. Τη σκυτάλη από την κυρία Γεροβασίλη, με εξίσου απαράδεκτες δηλώσεις για τη Δικαιοσύνη, πήραν οι κ. Παππάς, Κρέτσος, το στέλεχος των ΑΝΕΛ και άλλοι.

Η Κυβέρνηση, μάλιστα, έσπευσε να «συμμορφωθεί» με μία απόφαση που δεν ξέρει τι λέει και κατέθεσε τροπολογίες για να ευθυγραμμιστεί με την απόφαση αυτή, χωρίς κανείς να την έχει διαβάσει.

Όλα πρόχειρα, όλα στο πόδι, όλα με άρωμα λαϊκισμού. Αυτά δεν είναι σοβαρά πράγματα. Η Νέα Δημοκρατία, από την πρώτη στιγμή, επιφυλάχθηκε να δει το κείμενο της απόφασης. Με αυτή την επιφύλαξη, έδωσε στη δημοσιότητα και το περίγραμμα του σχεδίου νόμου, το οποίο έχει έτοιμο, αλλά δεν καταθέτει πριν την έκδοση της απόφασης.

Γιατί δεν είχαμε μέχρι πολύ πρόσφατα διοικήσεις στις Ανεξάρτητες Αρχές;

Ο ΣΥΡΙΖΑ, που σήμερα κατηγορεί τη Νέα Δημοκρατία ότι μπλοκάρει το διορισμό της νέας σύνθεσης του Ε.Σ.Ρ., ως Αξιωματική Αντιπολίτευση, δεν συμφώνησε στη συγκρότηση των Ανεξαρτήτων Αρχών, στη Διάσκεψη των Προέδρων της Βουλής, με αποτέλεσμα πράγματι η θητεία τους να ανανεώνεται με νομοθετικές παρατάσεις της θητείας των υπηρετούντων μελών. Δηλαδή, ο ΣΥΡΙΖΑ μπλόκαρε το διορισμό νέων μελών, προκαλώντας θεσμικό αδιέξοδο.

Πότε έληξε η θητεία των μελών του Ε.Σ.Ρ.;

Το Ε.Σ.Ρ. είχε νόμιμη σύνθεση και λειτουργούσε κανονικά με τετραμελή σύνθεση μέχρι την ώρα που ο κ. Παππάς, με τον γνωστό πλέον “αντισυνταγματικό” νόμο του (Ν.4339/2015), όπως το Συμβούλιο της Επικρατείας (ΣτΕ) έκρινε, κατήργησε τη διάταξη του άρθρου 110 παρ. 12 του ν.4055/2012, η οποία είχε κριθεί συνταγματική και όριζε ότι η θητεία των μελών των συνταγματικά κατοχυρωμένων Ανεξαρτήτων Αρχών παρατεινόταν μέχρι τη συμπλήρωση οκταετίας από την αρχική επιλογή τους. Δηλαδή, ο νόμος Παππά, προέβλεψε τη βίαιη λήξη της θητείας 3 εκ των 4 υπηρετούντων μελών, με αποτέλεσμα να χαθεί η απαρτία του οργάνου και να μεθοδευθεί η παράνομη μεταβίβαση των αρμοδιοτήτων του στον “Υπουργό – καναλάρχη κ. Παππά”.

Ωστόσο, η ορθή νομική άποψη, είναι ότι η θητεία της αντιπρόεδρου του Ε.Σ.Ρ. κυρίας Λίνας Αλεξίου και του μέλους κ. Γεωργίου Στεφανάκη, δεν έχει λήξει, καθώς διορίστηκαν για οκτώ (8) έτη στις 27/01/2011 και η θητεία τους λήγει το 2019. Όπως δεν έχει λήξει και η θητεία της κυρίας Δήμητρας Παπαδοπούλου, όπως η Κυβέρνηση αναγνωρίζει. Συνεπώς, οι προς πλήρωση θέσεις στο Ε.Σ.Ρ. δεν είναι 8, όπως ισχυρίζεται ο Πρόεδρος της Βουλής, αλλά 6 και πιο συγκεκριμένα, η θέση του Προέδρου και 5 θέσεις μελών. Μπορεί αυτά να είναι νομικά ζητήματα, αλλά πρέπει και αυτά να τα γνωρίζει ο Ελληνικός λαός, γιατί, όλα μαζί, νομικά και ουσιαστικά ζητήματα, αποκαλύπτουν τα σχέδια της Κυβέρνησης. Και αυτό, ενόσω ο Κανονισμός της Βουλής προβλέπει ρητά ότι μόνη αρμόδια για την ανάκληση διορισμού μέλους Συνταγματικής Ανεξάρτητης Αρχής είναι η Διάσκεψη των Προέδρων της Βουλής.

Γιατί το έκανε αυτό ο κ. Παππάς;

Είναι ξεκάθαρο, ότι το αδιέξοδο στη συγκρότηση του Ε.Σ.Ρ. δημιουργήθηκε σκόπιμα και με σχέδιο, προκειμένου ο κ. Παππάς να γίνει το απόλυτο “αφεντικό” των Μέσων Ενημέρωσης και να επιβάλλει τους δικούς τους, αντιδημοκρατικούς όρους, στη λειτουργία τους. Και για να υλοποιηθεί το αντιδημοκρατικό αυτό σχέδιο, το Ε.Σ.Ρ., ως Ανεξάρτητη Αρχή, έπρεπε να τεθεί εντελώς εκτός της διαδικασίας αδειοδότησης. Χαρακτηριστικά είναι όσα είπε η Αντιπρόεδρος του Ε.Σ.Ρ. που εκτελούσε χρέη Προέδρου κυρία Λίνα Αλεξίου, μητέρα της τότε Προέδρου της Βουλής κυρίας Ζωής Κωνσταντοπούλου, σε έκτακτη συνέντευξη Τύπου, που παραχώρησε μαζί με άλλα μέλη της Ανεξάρτητης Αρχής στις 29.10.2015. Ότι, δηλαδή, η ρύθμιση αυτή «δεν είναι παρά ο μανδύας για την αδρανοποίηση και αχρήστευση όλων των Ανεξαρτήτων Αρχών με πρώτο το Εθνικό Συμβούλιο Ραδιοτηλεόρασης».

Πώς εκτελέστηκε το σχέδιο Παππά για τη δημιουργία θεσμικού αδιεξόδου με στόχο τον πολιτικό εκβιασμό των Κομμάτων της Αντιπολίτευσης για την υφαρπαγή της συναίνεσής τους;

Το αντιδημοκρατικό σχέδιο του κ. Τσίπρα και της παρέας του για τη δημιουργία της διαπλοκής ΣΥΡΙΖΑ και για τη χειραγώγηση της ενημέρωσης στη χώρα μας, εκτελέστηκε σε διάφορα στάδια.

Πρώτο στάδιο: «Απαλλαγείτε από το Ε.Σ.Ρ.»

  1. Ήδη, από το καλοκαίρι του 2015, ο κ. Παππάς υπονόμευε το Ε.Σ.Ρ., υποστηρίζοντας και διακινώντας την άποψη ότι το Ε.Σ.Ρ. δεν διαθέτει νόμιμη σύνθεση, παρά την αντίθετη άποψη, τόσο του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους (βλ. Γνωμοδότηση 199/2015) όσο και του Επιστημονικού Συμβουλίου της Βουλής των Ελλήνων (βλ. Γνωμοδότηση της 17/08/2015).
  2. Τον Οκτώβριο του 2015, δηλαδή, ένα μήνα μετά τις εκλογές του Σεπτεμβρίου του 2015, η Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ, παρά τις αντιδράσεις των αρμοδίων Αρχών (Ε.Σ.Ρ. και ΕΕΤΤ),  ψήφισε το «νόμο Παππά» για τις τηλεοπτικές άδειες (Ν. 4339/2015).
  3. Με τον ίδιο νόμο (παρ. 10 του άρθρου 55) και για να δημιουργήσει το αδιέξοδο στο οποίο εξ’ αρχής αποσκοπούσε, η Κυβέρνηση κατήργησε, με αντισυνταγματική νομοτεχνική βελτίωση της τελευταίας στιγμής, τη διάταξη που επέτρεπε να δίνονται παρατάσεις στις θητείες των μελών του Εθνικού Συμβουλίου Ραδιοτηλεόρασης (Ε.Σ.Ρ.) και έληξε βιαίως και πρόωρα τη θητεία 3 εκ των 4 υπηρετούντων μελών του, που διασφάλιζαν τη νόμιμη σύνθεση, απαρτία και λειτουργία της Ανεξάρτητης Αρχής. Και αυτό, παρά τις δημόσιες και επώνυμες καταγγελίες της εκτελούσας χρέη Προέδρου του Ε.Σ.Ρ. κυρίας Λίνας Αλεξίου και των λοιπών μελών της Ανεξάρτητης Αρχής που μιλούσαν ανοιχτά για ένα συντελούμενο πραξικόπημα που στόχευε στην αδρανοποίηση του Ε.Σ.Ρ. Όλα αυτά σχεδίαστηκαν και εκτελέστηκαν προκειμένου να υπάρξει επίφαση νομιμότητας στην απαράδεκτη μεταβίβαση των αρμοδιοτήτων του συνταγματικού οργάνου στον Υπουργό.
  4. Με το άρθρο 2 του ν.4357/2016 (ΦΕΚ-3 Α/19-1-16) αύξησαν τα μέλη του Ε.Σ.Ρ. από 7 σε 9, για να δελεάσουν τα μικρότερα κόμματα της αντιπολίτευσης να συναινέσουν.
Δεύτερο στάδιο: Δημιουργία τετελεσμένων
Ο κ. Παππάς, επιχείρησε να δημιουργήσει τετελεσμένα, προκειμένου να δεσμεύσει και να προκαταλάβει τη δικαστική κρίση. Προχώρησε, έτσι σε ένα διαγωνισμό – παρωδία και προκήρυξε μέσω διαγωνισμού 4 άδειες, αγνοώντας ότι οι τηλεοπτικοί σταθμοί είχαν προσφύγει στο ΣτΕ, αλλά αγνοώντας και το γεγονός ότι ο περιορισμός του αριθμού των αδειών, μετά βεβαιότητας θα οδηγούσε κάποια εν λειτουργία κανάλια σε κλείσιμο και χιλιάδες εργαζόμενους στην ανεργία. Επιπλέον, ο κ. Παππάς, που υποτίθεται ότι κόπτεται και για τα δάνεια των εταιρειών που δραστηριοποιούνται στο χώρο των Μ.Μ.Ε., με τον τρόπο αυτό ουσιαστικά χάριζε δάνεια δεκάδων εκατομμυρίων ευρώ στα κανάλια που θα έκλειναν, αφού τους αποστερούσε τη δυνατότητα λειτουργίας και συνεπώς εκπλήρωσης των υποχρεώσεών τους.
Ο κ. Παππάς, προχώρησε στο διαγωνισμό, παρά τις έγκαιρες και υπεύθυνες προειδοποιήσεις της Νέας Δημοκρατίας που έλεγε το απολύτως αυτονόητο. Δηλαδή, να μη γίνει ο διαγωνισμός και να αναμένει η Κυβέρνηση 1-2 μήνες, μέχρι να εκδοθεί η απόφαση του ΣτΕ περί της συνταγματικότητας του «νόμου Παππά». Η Κυβέρνηση, όμως, όχι μόνον διεξήγαγε το διαγωνισμό πριν την έκδοση της απόφασης, προκειμένου να φέρει τη Δικαιοσύνη προ τετελεσμένων γεγονότων, αλλά χρησιμοποίησε και κάθε μέσο για να επηρεάσει τη Δικαιοσύνη, φτάνοντας στο σημείο, μέσω του κομματικού έντυπού τους («Αυγής»), να εκβιάζει ανοιχτά δικαστές του ΣτΕ και να «στήνει» επερωτήσεις στη Βουλή, οι οποίες χρησιμοποιήθηκαν από τον Υπουργό Δικαιοσύνης ως πρόσχημα για την άσκηση πειθαρχικής έρευνας κατά δικαστού του ΣτΕ. Όλα αυτά τα πρωτοφανή πράγματα συνέβησαν ενώ αναμενόταν η έκδοση της απόφασης.
Ο κ. Τσίπρας, έφτασε στο σημείο να δηλώνει από το βήμα της Δ.Ε.Θ., ότι δεν δίνει καμία πιθανότητα το ΣτΕ να κηρύξει το νόμο Παππά αντισυνταγματικό, επειδή αυτά τα πράγματα «δεν γίνονται». Ακολούθησαν μια σειρά από απαράδεκτες δηλώσεις που επιχείρησαν να χειραγωγήσουν το δικαστικό αποτέλεσμα, όπως είναι οι δηλώσεις των Παππά, Σπίρτζη, Κρέτσου, Γεροβασίλη κλπ, αλλά και η συνάντηση του κ. Τσίπρα στο Μαξίμου με την ηγεσία της Δικαιοσύνης, εκκρεμούσης της διάσκεψης των δικαστών στο ΣτΕ για την έκδοση της επίμαχης απόφασης, κατά τη διάρκεια της οποίας τους υποσχέθηκε αυξήσεις.
Τρίτο στάδιο: «Ο μη έλεγχος των πόθεν έσχες των υπερθεματιστών»
Η Κυβέρνηση, όχι μόνο επιχείρησε να δημιουργήσει τη δική της διαπλοκή και ένα νέο μιντιακό ολιγοπώλιο, αλλά ήθελε να δώσει κανάλι και στον εκλεκτό της εργολάβο, με δάνεια από την Τράπεζα Αττικής. Το παράδειγμα του κ. Καλογρίτσα, είναι χαρακτηριστικό:
Συμμετείχε ΠΑΡΑΝΟΜΑ στο διαγωνισμό με εκπρόθεσμη εγγυητική επιστολή, που ενέκρινε ο νομικός σύμβουλος του διαγωνισμού κ. Μαντζουράνης, που οι κ.κ. Τσίπρας και Παππάς επέλεξαν.
Συμμετείχε ΠΑΡΑΝΟΜΑ στο διαγωνισμό, αφού από το φάκελο που είχε καταθέσει πριν ακόμη τη
διεξαγωγή του διαγωνισμού, προέκυπτε ότι δεν είχε τα χρήματα για να συμμετάσχει σε έναν τέτοιο διαγωνισμό.
Ανακηρύχθηκε ΠΑΡΑΝΟΜΑ ως οριστικός υπερθεματιστής, αφού από το φάκελο που είχε καταθέσει πριν ακόμη τη διεξαγωγή του διαγωνισμού, αλλά και από τον έλεγχο που έγινε μετά τον διαγωνισμό, προέκυπτε ότι δεν είχε τα χρήματα που προσέφερε για να πάρει την άδεια. Προφανώς, στηριζόταν στις υποσχέσεις που είχε πάρει για δάνεια από την Τράπεζα Αττικής.
Αποχώρησε από μόνος του γιατί δεν είχε το πόθεν έσχες, το οποίο η αρμόδια Επιτροπή έκρινε ότι είχε! και επειδή δεν κατέβαλε την πρώτη δόση. Και όχι επειδή δούλεψαν, τάχα, οι ασφαλιστικές δικλείδες του διαγωνισμού. Αν υπήρχαν ασφαλιστικές δικλείδες, ο κ. Καλογρίτσας δεν θα είχε συμμετάσχει στο διαγωνισμό και δεν θα είχε ανακηρυχθεί ούτε προσωρινός, αλλά ούτε και οριστικός υπερθεματιστής.
Αποτέλεσμα του διαγωνισμού, όπως μεθοδεύτηκε από την Κυβέρνηση, ήταν και οι σοβαρότατες αποκλίσεις στο τίμημα των αδειών. Για την πρώτη άδεια προσφέρθηκαν 43.000.000 ευρώ, ενώ για την προτελευταία 75.000.000 ευρώ. Για το ίδιο αγαθό, για την ίδια διάρκεια, τέσσερα διαφορετικά τιμήματα. Για την δε πιο «ακριβή» άδεια, προσφέρθηκε ποσό το οποίο είναι κατά 74% μεγαλύτερο από την πιο «φθηνή» άδεια. Αυτά είναι αδιανόητα πράγματα για μία σύγχρονη, Ευρωπαϊκή, δημοκρατική χώρα. Και αυτά διορθώνει η πρόταση που η Νέα Δημοκρατία έχει υποβάλει. Σε κάθε περίπτωση, αυτές είναι μερικές από τις παράνομες και αντισυνταγματικές ενέργειες της Κυβέρνησης, που θα πρέπει να διορθώσει ένα γνήσια ανεξάρτητο Ε.Σ.Ρ.
Τέταρτο Στάδιο: «Η (ν)τροπολογία Παππά που οδηγούσε στην ανεργία χιλιάδες εργαζόμενους”
Το αποκορύφωμα του σχεδίου των κ. Τσίπρα, Παππά και της αντισυνταγματικής και αντιδημοκρατικής συμπεριφοράς τους, ήταν η τροπολογία που ο κ. Παππάς κατέθεσε, προφανώς κατ’ εντολή του κ. Τσίπρα, το βράδυ της Παρασκευής 14.10.2016 και ενώ από μέρα σε μέρα αναμενόταν η απόφαση του ΣτΕ. Και το έκανε αυτό, για να δημιουργήσει και άλλα τετελεσμένα και για να εκβιάσει, για μία ακόμη φορά, τη Δικαιοσύνη. Ευτυχώς, η αντίδραση της Νέας Δημοκρατίας και της κοινωνίας των πολιτών, προκάλεσαν την παρέμβαση του κ. Βούτση, με αποτέλεσμα η τροπολογία να αποσυρθεί. Όμως, η αποτυχία του ιδιότυπου μιντιακού πραξικοπήματος των Τσίπρα – Παππά και της Κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ, δεν αλλάζει τις προθέσεις τους. Η απόπειρα για αυτό το ιδιότυπο μιντιακό πραξικόπημα, που αποσκοπούσε στον έλεγχο της ενημέρωσης, στον περιορισμό της πολυφωνίας και εν τέλει στον περιορισμό της Δημοκρατίας, αλλά και στη δημιουργία διαπλοκής, πλέον έχει γραφτεί στην ιστορία της χώρας και στα βιογραφικά τους και θα τους ακολουθεί ΠΑΝΤΑ. Άραγε, τι θα είχε συμβεί αν η (ν)τροπολογία του κ. Παππά είχε ψηφιστεί και ο νόμος του κρίνονταν, όπως και έγινε, αντισυνταγματικός;

Τι αποτέλεσμα επέφεραν οι χειρισμοί του κ. Παππά και της Κυβέρνησης του κ. Τσίπρα;
Οι επιλογές του κ. Παππά είχαν ως αποτέλεσμα την πλήρη αδρανοποίηση του Ε.Σ.Ρ. με στόχο τη δημιουργία των συνθηκών της παράνομης και αντισυνταγματικής, σύμφωνα με την απόφαση του ΣτΕ, μεταβίβασης των αποκλειστικών αρμοδιοτήτων του στον κ. Παππά. Οι κ. Τσίπρας και Παππάς κατέστρωσαν βήμα – βήμα ένα ολοκληρωμένο σχέδιο, το οποίο έθεσαν σε εφαρμογή, για να μπορούν ξεδιάντροπα να λένε σήμερα ότι «αναγκάστηκαν» να φέρουν το Νόμο Παππά, γιατί τάχα δεν υπήρχε Ε.Σ.Ρ..

Επιδιώκει, πράγματι συναίνεση η Κυβέρνηση των Κομμάτων της Αντιπολίτευσης για τη συγκρότηση του Ε.Σ.Ρ. όπως ισχυρίζεται;
Είναι σαφές ότι η Κυβέρνηση δεν επιζητά καμία απολύτως συναίνεση για τη συγκρότηση του Ε.Σ.Ρ. Αν πράγματι το επεδίωκε θα είχε ήδη προτείνει πρόσωπα πραγματικά εγνωσμένου κύρους με τεχνοκρατικά χαρακτηριστικά και χωρίς κομματικές αναφορές, όπως είναι η πρόταση της Νέας Δημοκρατίας για τη θέση του Προέδρου του Ε.Σ.Ρ., του πρώην Προέδρου του Αρείου Πάγου κ. Αθανάσιου Κουτρουμάνου, που πληροί όλες τις σχετικές προϋποθέσεις και έγινε δεκτή από όλους με ιδιαίτερα επαινετικά λόγια. Οι προτάσεις όμως της Κυβέρνησης, διακατέχονται από μια εντελώς διαφορετική λογική. Προτείνονται μέλη με στενούς δεσμούς με το Κόμμα της κυβερνητικής πλειοψηφίας ή στήνονται επικοινωνιακές συναντήσεις, όπως συνέβη με τον κ. Πολύδωρα, τον οποίο δεν σεβάστηκαν και χρησιμοποίησαν χυδαία.

Γιατί επιμένει η Νέα Δημοκρατία στη συγκρότηση του Ε.Σ.Ρ. από μέλη εγνωσμένου κύρους και αποδεδειγμένα ανεξάρτητα;
Διότι, είναι ιδιαίτερα σημαντικό τα πρόσωπα που θα απαρτίσουν το Ε.Σ.Ρ. να λειτουργούν χωρίς κομματικά κριτήρια και μακριά από κάθε είδους σκοπιμότητες. Ελάχιστη, Συνταγματική προϋπόθεση, λοιπόν, είναι όλα τα νέα μέλη να είναι σε θέση να επιτελέσουν με υπευθυνότητα το θεσμικό τους ρόλο και να μην έχουν εξαρτήσεις ή δεσμούς με τα Κόμματα. Αυτός είναι ο λόγος που η Νέα Δημοκρατία επιμένει στην συνολική έγκριση της σύνθεσης του νέου συμβουλίου του Ε.Σ.Ρ. και δεν μπαίνει σε καμία συζήτηση για υποψηφίους που δεν πληρούν την προϋπόθεση του κύρους και της ανεξαρτησίας. Καθένας αντιλαμβάνεται ότι κάποια μέλη του Ε.Σ.Ρ. θα πρέπει να είναι νομικοί.

Πόσα κανάλια χωράει η ελληνική τηλεοπτική αγορά;
Η μεθόδευση της Κυβέρνησης και το σχέδιό της κατέρρευσε, όπως κατέρρευσε και ο διαγωνισμός – παρωδία με τα “βοσκοτόπια” και τον μη έλεγχο πόθεν έσχες που αλλοίωσε συνολικά την αρχιτεκτονική του πλειοδοτικού διαγωνισμού. Η Κυβέρνηση, με παράλογο και αυθαίρετο τρόπο, όρισε ότι το φάσμα χωράει μόνο 4 κανάλια και ότι η αγορά δεν αντέχει περισσότερα. Ο στόχος τους προφανής: Δημιουργία διαπλοκής και ΑΠΟΛΥΤΗ χειραγώγηση της ενημέρωσης. Όχημά τους η περιβόητη μελέτη της Φλωρεντίας, την οποία πλήρωσε ο ελληνικός λαός, για να πείσει ότι η τηλεοπτική αγορά, σηκώνει μόνο 4 κανάλια εθνικής εμβέλειας, παρά το γεγονός ότι οι πάντες γνωρίζουν και αποδέχονται ότι το ψηφιακό φάσμα χωρά 16 σταθμούς υψηλής ευκρίνειας  και εθνικής εμβέλειας.

Ποια είναι η πρόταση της Νέας Δημοκρατίας;

Η πρόταση της Νέας Δημοκρατίας είναι ότι το δημόσιο αγαθό δεν μπορεί να αντιμετωπίζεται ως αγοραίο προϊόν και να τίθεται σε πλειοδοσία, χωρίς να ελέγχεται ενδελεχώς η προέλευση των πόρων, αλλά και η σκοπιμότητα εκείνων που συμμετέχουν σε μια τέτοια πλειοδοσία, χωρίς να πληρούνται συγκεκριμένα ποιοτικά και οικονομικά κριτήρια. Η Νέα Δημοκρατία δεν δέχεται να κλείσει κανένα κανάλι που θα πληροί όλα τα κριτήρια και θα καταβάλει φυσικά και το τίμημα που θα αποφασίσει το Ε.Σ.Ρ. Η Νέα Δημοκρατία δεν θα επιτρέψει να προστεθούν μερικές ακόμη χιλιάδες άνεργοι, ειδικά όταν η χορήγηση περισσότερων αδειών μπορεί να οδηγήσει και στη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας. Προτείνεται η μεταβίβαση και της αρμοδιότητας του καθορισμού του αριθμού των αδειών στο Ε.Σ.Ρ., με γνώμονα τη μέγιστη δυνατή αξιοποίηση του ψηφιακού φάσματος και τη διασφάλιση της πολυφωνίας, καταβάλλοντας ένα ενιαίο εισαγωγικό τίμημα και ένα ετήσιο τέλος χρήσης, τα οποία θα είναι ίδια για όλους.

Τελικά, ποιος ευθύνεται για τη μη συγκρότηση του Ε.Σ.Ρ.;

Πρώτα από όλα, Ε.Σ.Ρ. υπήρχε και η Κυβέρνηση το κατήργησε. Η αυθαίρετη και αντισυνταγματική απόφαση της Κυβέρνησης να μεταβιβάσει τις αρμοδιότητες του Ε.Σ.Ρ. στον κ. Παππά και να περιορίσει τον αριθμό των τηλεοπτικών αδειών σε 4, αποτελεί την αιτία της μη συγκρότησης του νέου Ε.Σ.Ρ., που η Κυβέρνηση επεδίωξε να συγκροτήσει, ΜΟΝΟ ΚΑΙ ΜΟΝΟ για να νομιμοποιήσει τις παρανομίες της και το αντισυνταγματικό και αντιδημοκρατικό σχέδιό της για να περιορίσει την πολυφωνία των Μ.Μ.Ε. και να χειραγωγήσει την ενημέρωση.
Τώρα, μετά το φιάσκο με την απόφαση του ΣτΕ, ξαναθυμήθηκαν το Ε.Σ.Ρ. και την αναγκαιότητά του και ζητάνε από τα Κόμματα της Αντιπολίτευσης, ούτε λίγο ούτε πολύ, να νομιμοποιήσουν το νόμο Παππά ή έστω τμήματα αυτού και να συναινέσουν στο θεσμικό έγκλημα που ο κ. Τσίπρας, ο κ. Παππάς και οι υπόλοιποι ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ σχεδίασαν, οργάνωσαν και εκτέλεσαν. Η Νέα Δημοκρατία, υπεύθυνη και δημοκρατική, όπως πάντα, επαναλαμβάνει με τα ίδια ακριβώς λόγια, αυτό που ο Πρόεδρος της είχε πει στην ομιλία του στη Βουλή στις 12 Φεβρουαρίου 2016:
“Επιστρέψτε τις αρμοδιότητες πίσω στο Ε.Σ.Ρ., εκεί που ανήκουν και εμείς θα ψηφίσουμε αμέσως τη σύνθεση του Ε.Σ.Ρ.”
Ας πάψει, λοιπόν, η Κυβέρνηση να προσπαθεί να ρίξει τις δικές της ευθύνες στη Νέα Δημοκρατία και στην Αντιπολίτευση. Ας σταματήσει, επιτέλους, το λαϊκισμό και τα επικοινωνιακά τερτίπια.
Η ευθύνη για τη μη συγκρότηση του Ε.Σ.Ρ. μέχρι σήμερα, αλλά και για τη μη συγκρότησή του ΟΥΤΕ σήμερα, έχει ονοματεπώνυμα: «ΑΛΕΞΗΣ ΤΣΙΠΡΑΣ ΚΑΙ ΝΙΚΟΣ ΠΑΠΠΑΣ».
Αν η Κυβέρνηση, σταματήσει τα καθεστωτικά σχέδια της και επαναφέρει όλες τις αρμοδιότητες στο Ε.Σ.Ρ., μπορούμε άμεσα να έχουμε μια Ανεξάρτητη Αρχή, με πραγματικά ανεξάρτητα μέλη, που πολύ σύντομα θα επαναφέρει τη νομιμότητα και θα ρυθμίσει το τηλεοπτικό τοπίο, αλλά και ολόκληρο το χώρο των Μ.Μ.Ε., με τρόπο που θα ικανοποιεί τη βούληση του Ελληνικού λαού για πολυφωνία, Δημοκρατία, θέσεις εργασίας, διαφάνεια και νομιμότητα, φυσικά και καταβολή τιμήματος.

Ποιες είναι οι προϋποθέσεις που η Νέα Δημοκρατία θέτει σήμερα για τη συγκρότηση του Ε.Σ.Ρ.;

Η Νέα Δημοκρατία, από την πρώτη στιγμή, τήρησε ξεκάθαρη και υπεύθυνη στάση που δικαιώθηκε πλήρως από την απόφαση του ΣτΕ. Υπέβαλε αιτήσεις αντισυνταγματικότητας, που περιέγραφαν ακριβώς τους λόγους για τους οποίους οι προσπάθειες του κ. Παππά πρόσβαλλαν το Σύνταγμα, περιόριζαν την πολυφωνία και στρέφονταν κατά του δικαιώματος αντικειμενικής ενημέρωσης των Ελλήνων πολιτών.
Η θέση αυτή δεν έχει αλλάξει. Παρουσιάστηκε αναλυτικά στο σχέδιο που δημοσιεύθηκε πριν από μερικές ημέρες και το οποίο ενίσχυε το Ε.Σ.Ρ. και του ανέθετε ευρείες αρμοδιότητες, όχι μόνο στο ζήτημα της αδειοδότησης, αλλά και του καθορισμού του αριθμού των αδειών και του καθορισμού του ενιαίου εισαγωγικού τιμήματος και του ετήσιου κόστους χρήσης, σύμφωνα με τα πραγματικά δεδομένα της αγοράς. Όσο για τους εργαζόμενους, η Νέα Δημοκρατία δεν έχει καμία αμφιβολία ότι όσο περισσότερα κανάλια λειτουργούν, τόσο περισσότεροι εργαζόμενοι θα απασχολούνται σε αυτά.
Για τη Νέα Δημοκρατία, επιβάλλεται, λοιπόν, να υπάρξει πλήρης αποκατάσταση της νομιμότητας και να επιστρέψουν στο Ε.Σ.Ρ. όσες αρμοδιότητες αφαίρεσε από την Ανεξάρτητη Αρχή ο κ. Παππάς, αλλά και να προταθούν ως μέλη, άτομα εγνωσμένου κύρους που θα είναι σε θέση να επιτελέσουν το ρόλο τους, με ανεξαρτησία και τεχνοκρατική επάρκεια.
Τα μικροκομματικά τερτίπια του κ. Παππά με προφανή στόχο να ξεγελάσει την Αντιπολίτευση και η δήθεν υπαναχώρησή του, προκειμένου να απαιτείται η σύμφωνη γνώμη του Ε.Σ.Ρ. στην απόφαση του Υπουργού, σκοπό έχουν ακριβώς να διαιωνίσουν το καθεστώς ομηρίας του Ε.Σ.Ρ. από τον Υπουργό. Ο οποίος συνεχίζει να είναι -αντισυνταγματικά – πανίσχυρος, αφού αυτός είναι που ή θα επιβάλει την απόφασή του στο Ε.Σ.Ρ. ή θα είναι σε θέση να μπλοκάρει τη διαδικασία, εάν το Ε.Σ.Ρ. διαφωνεί με την πρότασή του, μέχρι τελικά να την δεχθεί. Κάτι τέτοιο όμως δεν προβλέπεται από το Σύνταγμα, με βάση το οποίο, αρμόδιο για να αποφασίζει είναι μόνο το Ε.Σ.Ρ.
Το σχέδιο της Κυβέρνησης παραμένει ίδιο: Να χειραγωγήσει την ενημέρωση, να κλείσει κανάλια και να οδηγήσει χιλιάδες εργαζόμενους στην ανεργία.
Το ολοφάνερο σχέδιο της Κυβέρνησης είναι να αποφασίσει ο Υπουργός τη λειτουργία 4 καναλιών και να έρθει ένα ελεγχόμενο από την Κυβέρνηση Ε.Σ.Ρ. το οποίο και θα συμφωνήσει στην απόφαση του υπουργού.
Η Νέα Δημοκρατία, ως αυριανή Κυβέρνηση δεσμεύεται ότι θα αποκαταστήσει πλήρως τη νομιμότητα και θα εκχωρήσει στο Ε.Σ.Ρ. την αρμοδιότητα καθορισμού του τιμήματος, του αριθμού των αδειών και εν γένει της διενέργειας της διαδικασίας αδειοδότησης και της εποπτείας των καναλιών.
Συνεπώς, η Νέα Δημοκρατία είναι έτοιμη να συμφωνήσει στη συγκρότηση του Ε.Σ.Ρ. υπό τρεις συγκεκριμένες, αυτονόητες και ρεαλιστικές προϋποθέσεις:
  1. Να καταργηθεί η αντιδημοκρατική πρόβλεψη περί 4 μόνο τηλεοπτικών αδειών και να μεταφερθεί ρητά, μόνο στο Ε.Σ.Ρ., τόσο η αρμοδιότητα καθορισμού του αριθμού των αδειών, με γνώμονα τη μεγαλύτερη δυνατή αξιοποίηση του ψηφιακού φάσματος, όσο και οι λοιπές αρμοδιότητες που, με βάση το Σύνταγμα, ανήκουν στο Ε.Σ.Ρ.
  2. Να υπάρξει δημόσια δέσμευση από πλευράς του πρωθυπουργού ότι, μετά τη συγκρότηση του Ε.Σ.Ρ., θα καταργήσει το άρθρο 2Α, το οποίο σήμερα έχει αναστείλει, και δεν θα προβεί στο μέλλον στην αφαίρεση αρμοδιοτήτων από το Ε.Σ.Ρ., καταργώντας και τον, διάτρητο και έκθετο στα μάτια της κοινωνίας, διαγωνισμό – φάρσα. Επίσης, ότι δεν θα κλείσει κανένα κανάλι και δεν θα οδηγήσει εργαζόμενους στην ανεργία.
  3. Το Ε.Σ.Ρ. να στελεχωθεί καθ’ ολοκληρία από προσωπικότητες υψηλού κύρους, τεχνογνωσίας και ανεξαρτησίας, όπως ο πρώην Πρόεδρος του Αρείου Πάγου κ. Κουτρουμάνος, προκειμένου να μην καταστεί ποτέ υποχείριο της εκάστοτε Κυβέρνησης.

Από όλα τα παραπάνω, προκύπτει ότι ο κ. Τσίπρας και η παρέα του, ούτε επιθυμούν, ούτε επιδιώκουν τη συναίνεση. Η δήθεν συναίνεση είναι ΜΟΝΟ στα λόγια. Στην πραγματικότητα, η Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ, δεν θέλει να συσταθεί το Ε.Σ.Ρ., γιατί γνωρίζει ότι ένα πραγματικά ανεξάρτητο Ε.Σ.Ρ. δεν θα κλείσει κανένα κανάλι, όπως αυτή σχεδίαζε και εξακολουθεί να θέλει, αλλά και επειδή επιθυμεί διακαώς να δημιουργήσει άλλοθι για ένα νέο “νόμο Παππά”. Για ένα νέο “μιντιακό πραξικόπημα”.

Για αυτό και δεν περίμενε να καθαρογραφεί η απόφαση και έφερε βιαστικά τροπολογίες – μερεμέτια. Είναι οι ίδιοι άνθρωποι που, ενώ γνώριζαν ότι η έκδοση της απόφασης από το Σ.τ.Ε. ήταν ζήτημα λίγων ημερών, Παρασκευή βράδυ, εντελώς αιφνιδιαστικά, έφεραν τροπολογία για να κλείσουν, σε πέντε ημέρες, τα κανάλια και απείλησαν με φυλάκιση τους ιδιοκτήτες των τηλεοπτικών σταθμών. Αυτά είναι γεγονότα και ο Ελληνικός λαός πρέπει και να τα γνωρίζει και να τα θυμάται.

Τελικά, ποιος δεν επιθυμεί να συγκροτηθεί Ε.Σ.Ρ.;

Αν η Κυβέρνηση δεν αποδεχθεί τις παραπάνω αυτονόητες προϋποθέσεις, απλά θα επιβεβαιώσει ότι σκοπεύει να υλοποιήσει το σχέδιο της και φέρει την ευθύνη για τη μη συγκρότηση του Ε.Σ.Ρ.

You may also like

More in Selected