Πολιτική

Κακοκαιρία «Daniel»: Τεράστιες οι ζημιές στις υποδομές της Θεσσαλίας – Χάλασαν 70 χλμ οδικού δικτύου, ζημιές σε 79 γέφυρες και 130 τεχνικά έργα

Το σχέδιο δράσης και τις άμεσες ενέργειες για την αποκατάσταση των ζημιών που προκλήθηκαν από την κακοκαιρία “Daniel” σε Θεσσαλία και Φθιώτιδα, παρουσίασε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, ενέκρινε το Υπουργικό Συμβούλιο, που συνεδρίασε υπό τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη.

Επιπλέον, ο κ. Σταϊκούρας παρουσίασε τις εξής νομοθετικές πρωτοβουλίες:

– Σύμβαση ανάθεσης της λειτουργίας και συντήρησης του δικτύου ΜΕΤΡΟ Θεσσαλονίκης.

– Σύμβαση βελτίωσης 9ης Εθνικής Οδού (Παράκαμψη Γιάλοβας Π.Ε. Μεσσηνίας).

– Κήρυξη αναγκαστικής απαλλοτρίωσης ακινήτων για την κυκλοφοριακή αναβάθμιση της Εσωτερικής Περιφερειακής Οδού Θεσσαλονίκης (Flyover).
– Ενσωμάτωση Κοινοτικής Οδηγίας για προώθηση του διευρωπαϊκού δικτύου μεταφορών.

Ειδικότερα, κατά τη διάρκεια του Υπουργικού Συμβουλίου, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών παρουσίασε την καταγραφή και μία πρώτη εκτίμηση βλαβών έργων υποδομής στις πληγείσες περιοχές μετά την κακοκαιρία “Daniel”.

Ήδη έχουν πραγματοποιηθεί 472 αυτοψίες, σύμφωνα με τις οποίες προκύπτει ότι στο σύνολο 981χλμ ελεγμένου οδικού δικτύου, στα 70,2 χλμ διαπιστώθηκαν φθορές. Επίσης, έχουν διαπιστωθεί φθορές σε 79 γέφυρες, 130 τεχνικά έργα, 16 σημεία του σιδηροδρομικού δικτύου ενώ, υπάρχουν και 79 πλημμυρισμένα σχολεία. Σημειώνεται ότι στο 40% και πλέον των περιπτώσεων συνολικά, οι ζημιές είναι ιδιαίτερα εκτεταμένες.

Σε αυτό το πλαίσιο αποφασίστηκε ότι το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών αναλαμβάνει την αποκατάσταση βλαβών και λειτουργίας οδικών δικτύων, αρμοδιότητας των οικείων Περιφερειών την αποκατάσταση βλαβών & λειτουργίας υποδομών σχολικών μονάδων, αρμοδιότητας των οικείων Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης.

Σύμβαση ανάθεσης της λειτουργίας και συντήρησης του δικτύου ΜΕΤΡΟ Θεσσαλονίκης μέσω ΣΔΙΤ

Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών ενημερώνει σήμερα Τρίτη, σχετικά την αρμόδια Επιτροπής της Βουλής για την πορεία της σύμβασης που προβλέπει τα εξής:

Προπαρασκευαστική περίοδος (Περίοδος Α’): Εκπλήρωση εκατέρωθεν υποχρεώσεων για έναρξη περιόδου εμπορικής λειτουργίας του βασικού έργου (12-18 μήνες).

Προπαρασκευαστική περίοδος (Περίοδος Β’): Εκπλήρωση εκατέρωθεν υποχρεώσεων για έναρξη λειτουργίας και επέκταση προς Καλαμαριά.

Διαβάστε ακόμη

Περισσότερα στην κατηγορία: Πολιτική