SelectedΠολιτική

Καραμανλής: Τι συνέβη τη μοιραία βραδιά στα Τέμπη – Οι δικλίδες ασφαλείας που αγνοήθηκαν

Ειδική αναφορά στη σύγκρουση των τρένων στα Τέμπη έκανε ο πρώην υπουργός Μεταφορών και Υποδομών, Κώστας Καραμανλής, στην πρώτη δημόσια τοποθέτησή του μετά το δυστύχημα της 28ης Φεβρουαρίου παρουσιάζοντας αφενός τις δικλίδες ασφαλείας που δεν εφαρμόστηκαν – αν και υπήρχαν – το μοιραίο βράδυ και αφετέρου αποδομώντας τους ισχυρισμούς της αντιπολίτευσης για την τραγωδία που έχει συγκλονίσει την Ελλάδα.

Όπως τόνισε ο Κώστας Καραμανλής «αναλήθώς» προβάλλεται ότι το βράδυ της 28ης Φεβρουαρίου «δεν υπήρχαν δικλίδες ασφαλείας».

Αν και, όπως σημείωσε, «δυστυχώς αποδείχθηκαν ανεπαρκείς και γι’ αυτό ενισχύονται», οι δικλίδες ασφαλείας υπήρχαν και ήταν πέντε τις οποίες και απαρίθμησε:

  • Δικλίδα ασφαλείας ήταν το τοπικό σύστημα τηλεδιοίκησης που υπήρχε και έπρεπε να χρησιμοποιηθεί. Όμως δεν χρησιμοποιήθηκε.
  • Δικλίδα ασφαλείας ήταν ο δεύτερος σταθμάρχης και ο τρίτος σταθμάρχης που έπρεπε να είναι στη θέση τους. Όμως δεν ήταν.
  • Δικλίδα ασφαλείας ήταν ο γενικός κανονισμός κινήσεως του ΟΣΕ που αγνοήθηκε.
  • Δικλίδα ασφαλείας ήταν τα πρωτόκολλα για το πώς ακριβώς έπρεπε να γίνουν οι αναγγελίες για το δρομολόγιο. Όμως δεν ακολουθήθηκαν.
  • Δικλίδα ασφαλείας ήταν ότι επί 12 λεπτά περίπου, υπήρχε η δυνατότητα να δει κανείς στον πίνακα ότι το τραίνο βρίσκεται σε λανθασμένη πορεία. Δυστυχώς, όμως, αυτοί που έπρεπε, δεν το είδαν.

Τα πέντε ψέματα της αντιπολίτευσης

Ο Κώστας Καραμανλής, ο οποίος στην ομιλία του αναφέρθηκε στο ιστορικό της σύμβασης 717, απάντησε, επίσης, σε «πέντε ψέματα» που ξεχώρισε από τους ισχυρισμούς που προέβαλαν όλο το προηγούμενο διάστημα τα κόμματα της αντιπολίτευσης για το σύστημα τηλεδιοίκησης στη Λάρισα, το σύστημα ETCS, τη ραδιοκάλυψη GSMR, τον «πύργο ελέγχου» στην Καρόλου και την παρουσία δύο σταθμαρχών στη Λάρισα.

Το ψέμα ότι «στο σταθμό της Λάρισας, δεν υπήρχε σύστημα τηλεδιοίκησης»

Όπως είπε ο Κώστας Καραμανλής ο ισχυρισμός για το σύστημα τηλεδιοίκησης δεν ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα καθώς «ο Σταθμός της Λάρισας διαθέτει τοπικό σύστημα τηλεδιοίκησης. Είναι εγκατεστημένο από τον Νοέμβριο του 2022 και χρησιμοποιήθηκε έως και τις 22:12 τη νύχτα της 28ης Φεβρουαρίου, δηλαδή έως μία ώρα και κάτι πριν την ώρα του δυστυχήματος. Αυτό φανερώθηκε από το «μαύρο κουτί» του συστήματος. Επαναχρησιμοποιήθηκε δοκιμαστικά τις πρώτες πρωινές ώρες της 1ης Μαρτίου, μετά το δυστύχημα, και λειτούργησε κανονικά, αποκλείοντας την περίπτωση τεχνικής βλάβης. Συνεπώς ο σταθμάρχης, σύμφωνα με τα στοιχεία που έχουν προκύψει μέχρι τώρα και μπορούσε και έπρεπε να χαράξει τη διαδρομή ηλεκτρονικά, ώστε να μην γίνει λάθος».

Σύμφωνα με τον πρώην υπουργό Μεταφορών την ηλεκτρονική χάραξη «έκαναν οι σταθμάρχες που κάθονταν στην ίδια θέση, στον ίδιο σταθμό, νωρίτερα την ίδια μέρα» αλλά ο σταθμάρχης Λάρισας «δυστυχώς δεν το έκανε. Τη χάραξε χειροκίνητα και επιπλέον ξέχασε σε λάθος θέση ένα από τα κλειδιά, με τα γνωστά τραγικά αποτελέσματα».

«Ακριβώς επειδή είχε τοπικό σύστημα τηλεδιοίκησης που λειτουργούσε, μπορούσε επί 12 λεπτά, να δει ότι το τραίνο βρισκόταν σε λάθος πορεία. Αλλά ούτε αυτό το είδε. Ενώ η αναγκαία τεχνολογία υπήρχε. Αυτή είναι η αλήθεια» είπε ο κ. Καραμανλής για το πρώτο ψέμα που διακινείται .

Το ψέμα ότι «αν είχε έστω ολοκληρωθεί το ETCS, θα είχε αποτραπεί το δυστύχημα»

«Ούτε αυτό είναι βέβαιο, καθώς και το συγκεκριμένο ηλεκτρονικό σύστημα ασφαλείας, θα προέβλεπε την εναλλακτική της χειροκίνητης λειτουργίας. Όπως έγινε στην προκείμενη περίπτωση, όπου ενώ ήταν διαθέσιμο το τοπικό σύστημα τηλεδιοίκησης, ο σταθμάρχης το παρέκαμψε και έκανε τη χάραξη της διαδρομής χειροκίνητα.Από τη στιγμή, λοιπόν, που ο σταθμάρχης εγκατέλειψε την τηλεδιοίκηση και έδωσε εντολή παράκαμψης του κόκκινου σηματοδότη, όποιο σύστημα και αν υπήρχε δεν θα λειτουργούσε» απάντησε ο Κώστας Καραμανλής.

You may also like

More in Selected