Δεν υπάρχει περίπτωση να επισκεφθείς την Ξάνθη και να φύγεις χωρίς να αγοράσεις… καριόκα, αυτό το μοναδικό, σε γεύση, σοκολατένιο γλύκισμα, η φήμη του οποίου ξεπερνά τα ελληνικά σύνορα και «ταξιδεύει» σε όλο τον κόσμο. Αυτό το γλύκισμα, φιλοδοξεί να αναδείξει ως brand name της πόλης, το Επιμελητήριο της Ξάνθης και μάλιστα, να το προωθήσει και στους επόμενους Ολυμπιακούς Αγώνες, στο Ρίο της Βραζιλίας το 2016!
Η προσπάθεια του Επιμελητηρίου για την πιστοποίηση του προϊόντος ως Προστατευόμενης Γεωγραφικής Ένδειξης (ΠΓΕ) βρίσκεται σε εξέλιξη, εξήγησε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Στέλιος Μωραΐτης.
Oπως είπε, η προετοιμασία του φακέλου (που θα κατατεθεί πρώτα στις ελληνικές και στη συνέχεια στις ευρωπαϊκές Αρχές) είναι σε πλήρη εξέλιξη και ήδη έχουν ενταχθεί 16-17 επιχειρηματίες σε αυτό το εγχείρημα.
«Οι επιχειρηματίες που αποφάσισαν να συμμετάσχουν σε αυτή την προσπάθεια παράγουν το προϊόν με συγκεκριμένες αυστηρές προδιαγραφές που δεν αφήνουν κανένα περιθώριο για χαμηλότερου επιπέδου ποιότητα» τόνισε ο κ. Μωραΐτης.
Σε ετήσια βάση, στην Ξάνθη παράγονται περίπου 350-400 τόνοι λαχταριστής καριόκας, με το μεγαλύτερο μερίδιο να αφορά την εσωτερική αγορά. Η καριόκα «ταξιδεύει» και στο Μόναχο, την Αστόρια, τη Μελβούρνη και όπου υπάρχει Ελληνισμός, σημείωσε ο κ. Μωραΐτης, διατυπώνοντας, παράλληλα, την εκτίμηση, ότι πριν από το Πάσχα θα έχει κατατεθεί ο φάκελος. Η δε διαδικασία για την πιστοποίηση του προϊόντος αναμένεται να διαρκέσει περίπου ενάμιση χρόνο.
Η καριόκα, που εδώ και 84 χρόνια «δεσπόζει» στην αγορά της Ξάνθης, μπορεί να γίνει ένα σύμβολο για την πόλη, αλλά και για την ευρωπαϊκή και την παγκόσμια αγορά, συμπαρασύροντας και τα άλλα μοναδικά γλυκά που παρασκευάζονται τοπικά, εκτίμησε ο κ. Μωραίτης.
Αναφερόμενος δε, στην προώθηση της καριόκας στους Ολυμπιακούς Αγώνες του Ρίο, το 2016, ο κ. Μωραίτης σημείωσε ότι είχε επαφές με Έλληνες Ολυμπιονίκες για να τους ενημερώσει για τη συγκεκριμένη δράση. «Θέλουμε να μοιράσουμε καριόκες σε όλους τους αθλητές των Ολυμπιακών Αγώνων του Ρίο» ανέφερε χαρακτηριστικά.