Κατά τη συνεδρίαση της επιτροπής Θεσμών και Διαφάνειας, οι βουλευτές της αξιωματικής αντιπολίτευσης «πυροβολούν» τον κ. Κουτρουμάνο υποστηρίζοντας ότι δεν επιβάλλει την πολυφωνία στα ΜΜΕ ενώ ένας προς έναν δηλώνουν ότι αποσύρουν την εμπιστοσύνη τους από το πρόσωπό του.
Να εξωθήσει σε παραίτηση τον κ. Αθανάσιο Κουτρουμάνο, πρόεδρο του Εθνικού Ραδιοτηλεοπτικού Συμβουλίου που αποτελεί αρχή με Συνταγματικά κατοχυρωμένη ανεξαρτησία, επιχειρεί ο ΣΥΡΙΖΑ. Κατά τη συνεδρίαση της επιτροπής Θεσμών και Διαφάνειας, οι βουλευτές της αξιωματικής αντιπολίτευσης «πυροβολούν» τον κ. Κουτρουμάνο υποστηρίζοντας ότι δεν επιβάλλει την πολυφωνία στα ΜΜΕ ενώ ένας προς έναν δηλώνουν ότι αποσύρουν την εμπιστοσύνη τους από το πρόσωπό του.
Η συγκεκριμένη ενέργεια των βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ έχει προφανώς πολιτικό χαρακτήρα καθώς θεσμικά δεν προβλέπεται κατάθεση προτάσεως μομφής. Επιπρόσθετα, το ΕΣΡ αποτελεί ανεξάρτητη αρχή ενώ ο κ. Κουτρουμάνος και τα υπόλοιπα μέλη της επιτροπής έχουν τοποθετηθεί το 2016, με την σύμφωνη γνώμη της Κουμουνδούρου και της ευρύτατης πλειοψηφίας (4/5) της Διάσκεψης των Προέδρων της Βουλής.
Σε κάθε περίπτωση η τακτική της αξιωματικής αντιπολίτευσης έχει προκαλέσει την αντίδραση της ΝΔ που καταγγέλλει ότι ο ΣΥΡΙΖΑ παραμένει αμετανόητος στην επιβολή λογοκρισίας στον Τύπο και στην χειραγώγηση των ΜΜΕ ενώ παράλληλα υπενθυμίζει τις «αλχημείες» για την διανομή τηλεοπτικών αδειών και για την δημιουργία του ΣΥΡΙΖΑ channel.
«Τι είναι αυτά που λέτε; Θα γίνει αρχισυντάκτης ειδήσεων ο πρόεδρος του ΕΣΡ ή ο ΣΥΡΙΖΑ; Θηλιά στο λαιμό του Τύπου δεν μπορεί να μπει. Δεν θα ανεχθώ ΕΣΡ που θα μετρά με το υποδεκάμετρο το πως κάνουν την δουλειά τους οι δημοσιογράφοι.
Ακούω και κάποιους που λένε ότι ο έλεγχος του ΕΣΡ πρέπει να γίνει κεντρικά στα ΜΜΕ. Δεν κατάλαβα; Τηρείται κανένα μέτρο αναλογικότητας στα κομματικά ΜΜΕ; Στο ραδιόφωνο Κόκκινο για παράδειγμα υπάρχει αναλογία προβολής; Εσείς δεν ήσασταν που ψάχνατε να ανοίξετε το ΣΥΡΙΖΑ channel. Τι συζητάμε;» ανέφερε η βουλευτής της ΝΔ Σοφία Βούλτεψη αντιδρώντας στις αιτιάσεις των μελών του ΣΥΡΙΖΑ.
Μάλιστα, η συζήτηση επανήλθε και στην περίοδο της απόπειρας της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ να διαμοιράσει τις τηλεοπτικές άδειες μέσω μελετών από το περίφημο ινστιτούτο Φλωρεντίας, με τον κ. Παύλο Πολάκη να δηλώνει πως το κόμμα του θα επαναφέρει τα επίμαχα σχέδια όταν αναλάβει και πάλι την εξουσία.
Από την πλευρά του ΣΥΡΙΖΑ ο πρώην πρόεδρος της Βουλής Νίκος Βούτσης μίλησε για δραματική συρρίκνωση του δημόσιου χώρου λόγω της πανδημίας στοιχείο που ενισχύει την ανάγκη της διαφάνειας και της πολυφωνικής ενημέρωσης.
Ο ίδιος υποστήριξε ότι «μεγάλο μέρος των ΜΜΕ χειραγωγούνται με τα μεγάλα πακέτα χρήματος που δίνει η κυβέρνηση μέσα από τις λίστες Πέτσα. Σε αυτή την εποχή το ΕΣΡ οφείλει να αρθεί στο ύψος των περιστάσεων και να ανταποκριθεί στο εύλογο αίτημα των πολιτών για κανονική ενημέρωση, διαφάνεια και μη χειραγώγηση».
Αναφορικά με την επαναφορά του αιτήματος παραίτησης του προέδρου του ΕΣΡ, είπε «είχαμε βάλει τον Μάιο το ζήτημα της παραίτησης από την στιγμή που δεν υπάρχει συναντίληψη για την προσπάθεια εμπόδισης της χειραγώγησης των ΜΜΕ. Σήμερα επαναλαμβάνουμε το αίτημα. Θέτουμε ζήτημα παραίτησης ακριβώς γιατί δεν μπορούμε να σιωπούμε. Αυτό δεν έχει σχέση με την εγκυρότητα το ήθος και την προσπάθεια που κάνει ο κ. Κουτρουμάνος στο ΕΣΡ. Δεν αποτελεί μομφή ως προς τον τρόπο άσκησης των καθηκόντων του αλλά παραίνεση μήπως κα το πολιτικό σύστημα αντιληφθεί το πολιτικό σύστημα ότι δεν μπορούμε να προχωρούμε έτσι».
Ο ΣΥΡΙΖΑ αίρει (πάλι) την εμπιστοσύνη του προς τον πρόεδρο του ΕΣΡ
Να σημειωθεί ότι κατά την έναρξη της συνεδρίασης ο ΣΥΡΙΖΑ δήλωσε ότι αίρει την εμπιστοσύνη του από τον πρόεδρο του ΕΣΡ Αθανάσιο Κουτρουμάνο υποστηρίζοντας ότι επιδεικνύει αδράνεια και απροθυμία να παρέμβει στο ραδιοτηλεοπτικό τοπίο και να εξασφαλίσει την πολυφωνία.
Πιο αναλυτικά, κατά την σημερινή συνεδρίαση της Επιτροπής Θεσμών και Διαφάνειας κατά την οποία ο κ. Κουτρουμάνος ενημερώνει τους βουλευτές για τα πεπραγμένα της αρχής, τα μέλη του ΣΥΡΙΖΑ υποστήριξαν πως «Μετά τις εκλογές του Ιουνίου του 2019, η ΝΔ δεν απολαμβάνει απλά μια μεγαλύτερη προβολή ως πρώτο κόμμα. Έχει σχεδόν αποκλειστική προβολή, σα να μην υπάρχουν άλλα κόμματα στη χώρα. Από τις βουλευτικές εκλογές και μετά, σε 4 από τα 6 κανάλια η δραστηριότητα του κόμματος της συμπολίτευσης και της κυβέρνησης φτάνει αθροιστικά να καταλαμβάνει ακόμα και το 70% του χρόνου των ενημερωτικών καναλιών και των δελτίων ειδήσεων μαζί.
Αυτό το στοιχείο, όπως και τα αντίστοιχα νούμερα για την προβολή των πολιτικών στελεχών των κομμάτων από τις εκλογές και μετά, δικαιώνουν από μόνα τους τις αιτιάσεις του ΣΥΡΙΖΑ και των άλλων κομμάτων για συντριπτική μονομέρεια, για σιωπητήριο στις δράσεις και δραστηριότητες των άλλων κομμάτων και βουλευτών τους (αλλά και άλλων στελεχών).
Αυτή η πρακτική των καναλιών ήρθε λίγους μήνες μετά τις εκλογές και η κυβέρνηση με αφορμή την υγειονομική κρίση συνεχίζει να την τρέφει και να την επιβραβεύει. Ταυτόχρονα συντηρείται η σχέση εξάρτησης κυβέρνησης – μμε, με τις διάσημες πλέον και εκτός συνόρων Λίστες Πέτσα.
ΛΙΣΤΑ ΠΕΤΣΑ νο.1 : 11 + 09 εκατ. ευρώ (ΠΝΠ30.03.2020/2020)
ΛΙΣΤΑ ΠΕΤΣΑ νο.2: 02 εκατ. ευρώ (Κοινή Υπουργική Απόφαση 840/2020)
ΛΙΣΤΑ ΠΕΤΣΑ νο3: 03 εκατ. ευρώ (ΑΔΑ Ψ72Υ46ΜΓΨ7-ΟΚΨ) καμπάνια για ενημέρωση απόδημων για τις επόμενες εκλογές.
Αναμένεται …Λίστα Πέτσα 4…. Ο Μητσοτάκης από το Βήμα της Βουλής ήδη ανακοίνωσε νέα επί πληρωμή καμπάνια για εμβολιασμό.
Αλλά η «εξαγορά ή η πελατειακή σχέση εξάρτησης» δεν ήρθε μόνο με τη μορφή ζεστού χρήματος
Απάλλαξαν τους καναλάρχες από τη φετινή πληρωμή της δόσης για την κατοχή νόμιμης τηλεοπτικής άδειας, συνολικού ύψους 21,5 εκατομμυρίων (ΠΝΠ 75 (ΦΕΚ A 75 – 30.03.2020)
Νομοθέτησαν να «εκπίπτει η διαφημιστική δαπάνη που πραγματοποιεί επιχείρηση κατά τα φορολογικά έτη 2020 και 2021 […]από τα ακαθάριστα έσοδα των επιχειρήσεων κατά τον χρόνο της πραγματοποίησής της, προσαυξημένη κατά ποσοστό εκατό τοις εκατό (100%) για το φορολογικό έτος 2020 και κατά εξήντα τοις εκατό (60%) για το φορολογικό έτος 2021…» (Άρθρο 11 του ν. 4728/20).
Απαλλάχθηκαν οι μέτοχοι των μέσων ενημέρωσης και των πρακτορείων διανομής Τύπου από την υποβολή πόθεν έσχες. (ν. 4635/2019, Αρ. 157 παρ.5)»