Οικονομία

Κορκίδης: Στο -7% οι απώλειες στον τζίρο της πασχαλινής αγοράς

ImageHandler.ashx?m=AnchoredFit&f=Ly8xMC Οι απώλειες στον τζίρο της πασχαλινής αγοράς υπολογίζονται σε -7%, ανέφερε την Τρίτη ο πρόεδρος της Ελληνικής Συνομοσπονδίας Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας (ΕΣΕΕ) και του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιά (ΕΒΕΠ), Βασίλης Κορκίδης.

Ο  κ. Κορκίδης έκανε λόγο για περίπου 180 εκατ. ευρώ λιγότερες πωλήσεις σε σύγκριση με πέρυσι, κατά την πασχαλινή περίοδο.

Εξάλλου, ο κ. Κορκίδης σε δήλωσή του τονίζει ότι δεν δημιουργεί ιδιαίτερες προσδοκίες στο λιανικό εμπόριο το μικρό διάστημα των ενδιάμεσων εαρινών εκπτώσεων από τις 4 έως τις 10 Μαΐου.

Ο κ. Κορκίδης υπογραμμίζει ότι «οι όποιες ελπίδες ανάκαμψης της αγοραστικής κίνησης στην ελληνική αγορά μεταφέρονται εκ νέου για την έναρξη της τουριστικής περιόδου τον Ιούνιο και στηρίζονται στην “εισαγώμενη” κατανάλωση, η οποία όμως υφίσταται μόνο στους καλοκαιρινούς προορισμούς και τις τουριστικές περιοχές».

Ο ίδιος σχολιάζει ότι η άποψη σχετικά με τις μικρές προσδοκίες από την ενδιάμεση εκπτωτική περίοδο οφείλεται στη συνηθισμένη για την εποχή καταναλωτική κόπωση λόγω των αυξημένων οικογενειακών υποχρεώσεων και των μαθητικών εξετάσεων ενώ επιπλέον, «αναμένεται ότι οι αντιδράσεις τόσο πριν το κρίσιμο Eurogroup της 9ης Μαΐου, όσο και κατά τη διάρκεια της συζήτησης για το ασφαλιστικό στην ολομέλεια της Βουλής στις 10 Μαΐου, θα έχει επίσης σοβαρές επιπτώσεις στη συνολική λειτουργία της αγοράς».

Ακόμη αναφέρει ότι «η αγορά πληρώνει καθημερινά, ακριβά το κόστος της παρατεταμένης διαπραγμάτευσης, αφού το διαθέσιμο εισόδημα και το ποσοστό αποταμίευσης των νοικοκυριών από τις αρχές του έτους μειώνονται συνεχώς και η καταναλωτική δαπάνη υποχωρεί με ρυθμό -1,5% το τρίμηνο, σύμφωνα με τα στοιχεία της Τραπέζης της Ελλάδος».

Αναλυτικά οι δηλώσεις του 

«…Είναι γεγονός ότι η αγορά και μετά το Πάσχα θα συνεχίσει τον δικό της Γολγοθά, αφού η κίνηση κατά τη διάρκεια της πασχαλινής αγοράς ήταν υποτονική και επηρεάστηκε από το αρνητικό κλίμα και την περιρρέουσα πολιτική και οικονομική αβεβαιότητα. Οι απώλειες στο τζίρο της αγοράς, σε σύγκριση με την περυσινή αντίστοιχη περίοδο, υπολογίζονται σε -7%, με τη μείωση στην ένδυση-υπόδηση να κυμαίνεται στο 8-10%, στα καύσιμα 5-7%, στα είδη δώρων στο 5-6% και στα τρόφιμα-ποτά στο 3-4%. Σύμφωνα με τις πρώτες εκτιμήσεις και λαμβάνοντας υπόψη δειγματοληπτικά τον όγκο και την αξία των αποδείξεων, κατά τη διάρκεια της Μεγάλης Εβδομάδος η συνολική πασχαλινή κατανάλωση εκτιμάται ότι μειώθηκε από πέρυσι κατά περίπου 180 εκ. ευρώ. Οι καταναλωτές, τόσο στα μεγάλα αστικά κέντρα, όσο και στην περιφέρεια, όπως ήταν αναμενόμενο, εμφανίστηκαν πολύ συγκρατημένοι και φοβισμένοι από τις νέες αυξημένες φορολογικές και ασφαλιστικές απαιτήσεις των δανειστών αλλά κυρίως από το νομοσχέδιο «σφαγής» της μεσαίας τάξης, που σύμφωνα με το ΓΛΚ θα μειώσει το διαθέσιμο εισόδημα κατά 2,7 δις ευρώ εντός του 2016. Οι Έλληνες «περιοριστήκαμε» και φέτος στον εορτασμό του Πάσχα της Ορθοδοξίας και την Ανάσταση του Κυρίου, αφού η οικονομική ανάσταση της αγοράς, δεν συνδυάστηκε με τη θρησκευτική και όπως φαίνεται από τις εξελίξεις, θα αργήσει να έρθει. Η αγορά πληρώνει καθημερινά, πολύ ακριβά το κόστος της παρατεταμένης διαπραγμάτευσης, αφού το διαθέσιμο εισόδημα και το ποσοστό αποταμίευσης των νοικοκυριών από τις αρχές του έτους μειώνονται συνεχώς και η καταναλωτική δαπάνη υποχωρεί με ρυθμό -1,5% το τρίμηνο. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Τραπέζης της Ελλάδος το σύνολο των καταθέσεων που διατηρούν στις τράπεζες επιχειρήσεις και νοικοκυριά μειώθηκε στις αρχές Απριλίου του 2016 στα 121,5 δις ευρώ με ετήσια μείωση 12,3%, που σημαίνει 17,1 δις ευρώ λιγότερες καταθέσεις από πέρυσι, παρά τα capital controls. 

Το μικρό διάστημα των ενδιάμεσων εαρινών εκπτώσεων που φέτος ξεκινούν λόγω των αργιών στις 4 Μαΐου και θα διαρκέσουν, όπως προβλέπει ο νόμος έως τις 10 Μαΐου, δεν δημιουργεί ιδιαίτερες προσδοκίες στο λιανικό εμπόριο, αφού ακολουθεί τη πασχαλινή αγορά, όπου συνήθως παρουσιάζεται καταναλωτική κόπωση λόγω των αυξημένων οικογενειακών υποχρεώσεων και των μαθητικών εξετάσεων. Επιπλέον, αναμένεται κύμα έντονων αντιδράσεων και γενικευμένο απεργιακό «μπλακ-άουτ», τόσο πριν το κρίσιμο Eurogroup της 9ης Μαΐου, όσο και κατά τη διάρκεια της συζήτησης για το ασφαλιστικό στην ολομέλεια της Βουλής στις 10 Μαΐου, που θα έχει επίσης σοβαρές επιπτώσεις στη συνολική λειτουργία της αγοράς.

Οι όποιες, λοιπόν, ελπίδες ανάκαμψης της αγοραστικής κίνησης στην ελληνική αγορά μεταφέρονται εκ νέου για την έναρξη της τουριστικής περιόδου τον Ιούνιο και στηρίζονται στην «εισαγόμενη» κατανάλωση, η οποία όμως υφίσταται μόνο στους καλοκαιρινούς προορισμούς και τις τουριστικές περιοχές. Το διάστημα Ιουνίου και Ιουλίου που αναμένουμε αύξηση της τουριστικής  κατανάλωσης ατυχώς είναι το «δίμηνο λαιμητόμος» για τη χώρα καθώς θα πρέπει να αποπληρωθούν στους δανειστές 3,05 δις ευρώ, εκ των οποίων 2,3 δις ευρώ στην ΕΚΤ και 748 εκ. ευρώ στο ΔΝΤ. 

Επειδή, λοιπόν, ο χρόνος λειτουργεί εις βάρος μας, επαναλαμβάνω ότι έστω και την ύστατη ώρα, λίγο πριν ένα νέο αδιέξοδο, ίσως είναι η κατάλληλη στιγμή, η πολιτική να θυσιαστεί για την κοινωνία και την οικονομία και όχι το αντίθετο, όπως συνήθως συμβαίνει. Οι αντοχές της ελληνικής κοινωνίας και οικονομίας έχουν εξαντληθεί μαζί με την υπομονή μας να βλέπουμε την απειλή του Grexit να πηγαινοέρχεται. Οι μικρομεσαίοι μετά από τόσες θυσίες, δεν αποδεχόμαστε το δίλημμα «συμφωνία ή εκλογές», ούτε αντέχουμε επαναλαμβανόμενα πολιτικά λάθη, που προκαλούν τα «πάθη» της αγοράς…»

Καλό μήνα &  Χριστός Ανέστη!

Θεσσαλονίκη: Μειωμένος σε ποσοστό άνω του 15% ο τζίρος στα εμπορικά 

Μειωμένος σε ποσοστό άνω του 15% καταγράφηκε ο τζίρος των εμπορικών καταστημάτων στον νομό Θεσσαλονίκης τις ημέρες του Πάσχα, με τους καταναλωτές να εμφανίζονται «κάτι παραπάνω από κουμπωμένοι, ενόψει και των νέων μέτρων που έρχονται», όπως τόνισε μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου της πόλης (ΕΣΘ), Παντελής Φιλιππίδης, υπενθυμίζοντας ότι από σήμερα έως και τις 10 Μαϊου θα είναι σε ισχύ η περίοδος των ενδιάμεσων εκπτώσεων. 
         
«Δεν κουνιόταν φύλο στην αγορά στη διάρκεια των εορτών του Πάσχα και ήταν φυσικό» υπογράμμισε ο ίδιος, προσθέτοντας: «εάν δεν ξέρεις τι σου ξημερώνει αύριο και βλέπεις το εισόδημά σου να μειώνεται διαρκώς και τις υποχρεώσεις σου να μεγεθύνονται κατακόρυφα, είναι επόμενο να περιορίσεις στο ελάχιστο τις αγορές σου σε καταναλωτικά είδη».
         
Στο πλαίσιο αυτό, ο ίδιος διατύπωσε την εκτίμηση ότι «στο εξής οι επιχειρηματίες, είτε είναι μικροί, είτε μεγάλοι, θα βρίσκονται αντιμέτωποι με τρομακτικά προβλήματα» και πρόσθεσε: «το δυστύχημα μάλιστα είναι, ότι δεν φαίνεται φως στο τούνελ, αφού όχι μόνο δεν λαμβάνονται μέτρα για την αντιστροφή του αρνητικού κλίματος στην αγορά, αλλά αντίθετα επιβάλλονται διαρκώς καινούρια».
         
Στο πλαίσιο αυτό, ο κ. Φιλιππίδης εξέφρασε φόβους, ότι στο επόμενο διάστημα θα πολλαπλασιαστούν τα λουκέτα στην εμπορική αγορά της Θεσσαλονίκης, υπογραμμίζοντας χαρακτηριστικά, «είμαστε κολλημένοι στον τοίχο και παρόλο που τα τελευταία έξι χρόνια χτυπάμε από ντουβάρι σε ντουβάρι, κανείς δεν φαίνεται να νοιάζεται».
               
Αναφορικά με το «πρόγραμμα των τεσσάρων τιμώμενων χωρών» που θα εφαρμόζεται κάθε χρόνο από τους Έλληνες εμπόρους και αφορά σε έκπτωση 20% σε τουρίστες, φέτος από Ισραήλ, Τουρκία, Ρωσία και ΗΠΑ, ο κ. Φιλιππίδης επισήμανε ότι τέλος της τρέχουσας εβδομάδας ξεκινά η διανομή των 20.000 ειδικών αυτοκόλλητων που θα αναρτήσουν στις βιτρίνες τους όσοι επιχειρηματίες εκφράσουν το ενδιαφέρον να το πράξουν. «Μέχρι στιγμής δεν είχαμε μεγάλη ζήτηση, αλλά πιστεύω ότι στο προσεχές διάστημα οι Έλληνες έμποροι θα σπεύσουν να εκδηλώσουν το ενδιαφέρον τους, αφού ξέρω ότι ο Έλληνας επιχειρηματίας αξιοποιεί όλα και κάθε εργαλείο που του προσφέρεται» επισήμανε.
     
Μεταξύ άλλων, μας υπενθύμισε ότι την πρωτοβουλία των Ελλήνων εμπόρων στηρίζει και η αεροπορική εταιρεία Aegean Airlines, προβάλλοντάς την με ένα καλαίσθητο δισέλιδο στο περιοδικό Blue, το οποίο διανέμεται και στα 61 αεροσκάφη της και σε τέσσερις γλώσσες κάθε φορά, θα περιγράφει «από τη μία πλευρά ποια είναι η Ελλάδα και από την άλλη, τη συγκεκριμένη προσφορά». «Το περιοδικό που θα περιλαμβάνει και τη συγκεκριμένη πρωτοβουλία των εμπόρων της χώρας μας θα κάνει το ντεμπούτο του στα αεροσκάφη της αεροπορικής εταιρείας στις 20 Μαϊου 2016» υπογράμμισε.
         
Υπενθυμίζεται ότι το πρόγραμμα είναι ανοικτό και ότι με αυτό μπορούν να συνδεθούν οποτεδήποτε το επιθυμούν οι επιχειρήσεις, ενώ η έκπτωση του 20%, όπως διευκρίνισε ο πρόεδρος του ΕΣΘ, «είναι η κατώτατη για όσες συνδεθούν, αλλά δεν είναι περιοριστική». «Όσοι νομίζουν ότι μπορούν, ας δώσουν μεγαλύτερες εκπτώσεις» σημείωσε.

Συμπληρώστε το email σας για να λαμβάνετε όλη την έκτακτη επικαιρότητα πρώτοι!

Aποστολή

Ακολουθήστε μας στα

You may also like