Λύση στο γόρδιο δεσμό που είχε δημιουργηθεί στο μετρό του Πειραιά με το ΦΠΑ, δίνει το νομοσχέδιο της κυβέρνησης για τις τηλεοπτικές άδειες και τις ραδιοτηλεοπτικές συχνότητες.
Ύστερα από πολύμηνες καθυστερήσεις που είχαν ως αποτέλεσμα την αναστολή εργασιών στο έργο συνολικού προϋπολογισμού 660 εκατ. ευρώ, το υπουργείο Υποδομών στο άρθρο 20 του νομοσχεδίου που είναι από χθες σε δημόσια διαβούλευση, εξαιρεί τα μεγάλα συγχρηματοδοτούμενα έργα από τη δυνατότητα έκπτωσης που έδινε προηγούμενη νομοθετική ρύθμιση (4281/2014) από το ΦΠΑ.
Με βάση την επίμαχη διάταξη, στην οποία εντάχθηκε και η Αττικό Μετρό, προβλέπεται ότι οι φορείς του δημοσίου εφόσον εκτελούν έργα που εκμεταλλεύονται μπορούν να πάρουν απαλλαγή από το ΦΠΑ. Όμως η Αττικό Μετρό συμπεριλήφθηκε στο νόμο αδικαιολόγητα καθώς η ίδια δεν εκμεταλλεύεται τα έργα, αλλά η ΣΤΑΣΥ (Σταθερές Συγκοινωνίες), η οποία λειτουργεί το μετρό και εισπράττει τα έσοδα από τα εισιτήρια. Με τον τρόπο αυτό όμως η Αττικό Μετρό έχει πάψει να καταβάλλει το ΦΠΑ από το περασμένο Νοέμβριο, με αποτέλεσμα να έχει συσσωρευτεί ένα ποσό ΦΠΑ που σήμερα υπολογίζεται ότι ξεπερνά τα 10 έως 12 εκατ. ευρώ.
Σε άλλες εποχές, το ζήτημα αυτό θα μπορούσε να επιλυθεί εύκολα με τη χρηματοδοτική συμβολή του τραπεζικού συστήματος. Υπό τις παρούσες συνθήκες της γενικότερης κατάρρευσης όμως του χρηματοπιστωτικού συστήματος, αυτό καθίσταται αδύνατο. Όπως ήταν φυσικό η εκκρεμότητα αυτή προκάλεσε σημαντικό πλήγμα στην ρευστότητα του αναδόχου, (J&P Άβαξ-Chella- Alstom), ο οποίος με την υιοθέτηση του μέτρου δεν μπορεί να συμψηφίζει τον ΦΠΑ εισροών-εκροών και έπρεπε να επωμίζεται και το φόρο των υπεργολάβων και προμηθευτών του.
Διαβάστε περισσότερα στο Newmoney