Εναν ανελκυστήρα που ανεβοκατεβαίνει τους ορόφους ανταποκρινόμενο στα χτυπήματα των δυο χεριών έφτιαξαν μέσα σε 20 μέρες μαθητές 6ης Δημοτικού, σε σχολείο της Κομοτηνής.
Ο «μαγικός» ανελκυστήρας λειτουργεί με δύο βασικούς αισθητήρες, της απόστασης και του ήχου. Ετσι, όταν πλησιάζει ο χρήστης στο ασανσέρ, οι θύρες του ανοίγουν αυτόματα, ή εναλλακτικά, όταν η καμπίνα του ασανσέρ δε βρίσκεται στον όροφο, στον οποίο βρίσκεται ο χρήστης, λαμβάνει εντολή να ανέβει ή να κατέβει με δύο χτυπήματα των χεριών.
H ομάδα ρομποτικής «Robokom», του 6ου Δημοτικού Σχολείου Κομοτηνής, χρειάστηκε μόλις 20 ημέρες, για να συλλάβει και να υλοποιήσει την ιδέα δημιουργίας ενός ρομποτικού μοντέλου ανελκυστήρα, για να «απαντήσει» στο πρόβλημα εξυπηρέτησης ατόμων με κινητικά προβλήματα.
Η εργασία της ομάδας αναδείχθηκε, μεταξύ των εργασιών 16 ομάδων ως η καλύτερη, στον 1ο Περιφερειακό Διαγωνισμό Εκπαιδευτικής Ρομποτικής Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, εξασφαλίζοντας το «εισιτήριο» πρόκρισης στον Πανελλήνιο Διαγωνισμό, που θα διεξαχθεί στην Αθήνα, στις 28 Μαρτίου 2015.
«Ξεκινήσαμε να εργαζόμαστε λίγες ημέρες πριν από τον διαγωνισμό. Αφότου οργανώσαμε την ομάδα και αναλύσαμε βασικές αρχές του προγραμματισμού, σκεφτήκαμε τι θα μπορούσαμε να φτιάξουμε, που να το συνδυάσουμε με την πόλη μας» είπε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο καθηγητής Πληροφορικής του σχολείου και υπεύθυνος της ομάδας Robokom Φώτης Θεοχαρόπουλος.
«Καταλήξαμε στον ανελκυστήρα, αναζητώντας τι θα μπορούσε να διευκολύνει ακόμη περισσότερο τη ζωή ενός ανθρώπου με κινητικά προβλήματα, ο οποίος ζει στην Κομοτηνή, μία πόλη που είναι φιλική και προσβάσιμη για τα ΑμεΑ, βολική στις μετακινήσεις, χωρίς ανηφόρες και με υποδομές διευκόλυνσης τους» εξηγεί, ενώ διαβεβαιώνει ότι ο σχεδιασμός του ασανσέρ έγινε εξ ολοκλήρου από τους μαθητές, χωρίς να αναζητηθούν πιθανές εφαρμογές, που ενδεχομένως να διαθέτουν εταιρείες κατασκευής ανελκυστήρων.
Την ομάδα Robokom αποτελούν οι μαθητές της ΣΤ΄ τάξης Αναστάσιος Βαβατσικλής, Κωνσταντίνος Γεωργακούδης, Κωνσταντίνος Κελεσίδης, Βασίλης Οικονόμου, Χρήστος Τζανίδης, Πέτρος Χονδρός. «Υπήρξε ζωηρό ενδιαφέρον από πολλούς μαθητές και επιλέχθηκαν οι έξι -τόσους προέβλεπαν οι όροι του διαγωνισμού- με βάση τις επιδόσεις τους και την κλίση στην Πληροφορική», διευκρινίζει ο κ. Θεοχαρόπουλος.
Τα παιδιά διδάχθηκαν βασικές αρχές γύρω από τον προγραμματισμό, μέσα από μία γλώσσα φιλική στην ηλικία τους, ενώ χρειάστηκε να δουλέψουν πάνω στην εργασία τους με τους καθηγητές τους, αρκετές ώρες εκτός του σχολικού προγράμματος.
Η ομάδα Robokom ήδη προετοιμάζεται για τον Πανελλήνιο Διαγωνισμό στην Αθήνα, ενώ εξετάζει και τη δυνατότητα να εξελίξει την πρότασή της για τον ανελκυστήρα, που προορίζεται ως εφαρμογή για κατοικίες, ώστε να γίνει πρότυπο για τη δημιουργία ανελκυστήρων για ΑμεΑ, σε δημόσιες υπηρεσίες.