15 Νοεμβρίου 2019

Μαρία Αντωνίου: «Αποφασίζομεν και Διατάσσομεν και στο χώρο της Παιδείας με έναν νόμο»

unnamed (5).jpgΓράφει στο ΝΕΟΔΗΜΟΚΡΑΤΗ η Μαρία Αντωνίου, Βουλευτής Καστορίας ΝΔ

Το έχει φαίνεται ο Απρίλιος. Η Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ και ο αρμόδιος Υπουργός εφάρμαρμοσαν το αλήστου μνήμης δόγμα ‘Αποφασίζομεν και Διατάσσομεν και στο χώρο της Παιδείας με έναν νόμο – έκτρωμα και με διαδικασίες που ξεπέρασαν τα όρια του κοινοβουλευτικού πραξικοπήματος.

Ένας τυπικός συριζαϊκος νόμος 1120 σελίδων και 226 Άρθρων που αφορά όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης και επηρεάζει άμεσα τις ζωές εκατοντάδων χιλιάδων μαθητών, φοιτητών και γονέων κατατέθηκε και ψηφίστηκε με διαδικασίες εξπρές. Χωρίς χρόνο για επαρκή κοινοβουλευτικό διάλογο και κυρίως με τρόπο απαξιωτικό απέναντι σε όλη την εκπαιδευτική κοινότητα.

Μία Κυβέρνηση και ένας Υπουργός σε αποδρομή με έναν από τους τελευταίους τους νόμος, ίσως ο τελευταίος, ισοπεδώσουν ολοκληρωτικά ό,τι άφησαν όρθιο στο χώρο της εκπαίδευσης στα τέσσερα χρόνια της καταστροφικής τους παραμονής στη διακυβέρνηση της χώρας.

Ο νέος νόμος για την Παιδεία αποτελεί την ταφόπλακα της τεχνολογικής εκπαίδευσης στη χώρα μας, και ολοκληρώνει δυστυχώς το καταστροφικό έργο, της Κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ με τη «δήθεν» αναδιάταξη του ακαδημαϊκού χάρτη της χώρας. Καταργεί τα τελευταία εναπομείναντα ΤΕΙ και τα συγχωνεύει άναρχα με τα Πανεπιστήμια, χωρίς εκθέσεις σκοπιμότητας και βιωσιμότητας, χωρίς ακαδημαϊκά κριτήρια, χωρίς να λαμβάνει υπόψη του τις εκθέσεις αξιολόγησης και κυρίως χωρίς να διασφαλίζει τα επαγγελματικά δικαιώματα των αποφοίτων.

Νομοθέτησαν με στόχους μόνο και μόνο μικροκομματικούς και ψηφοθηρικούς. Και το χειρότερο για τη δημοκρατία μας νομοθέτησαν με πολιτικούς εκβιασμούς.

Όπως για παράδειγμα στο Πανεπιστήμιο Πατρών όπου σύμφωνα με επίσημες καταγγελίες εκβίαζαν τις πρυτανικές αρχές να δεχθούν την συγχώνευση με το ΤΕΙ Δυτικής Ελλάδας για να δημιουργηθεί στο Πανεπιστήμιο Πατρών νέα Νομική και Γεωπονική Σχολή αλλά και το Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου όπου ο πρύτανης στην αρμόδια επιτροπή της Βουλής είπε ότι δέχθηκε τον εκβιασμό « ή θα δεχθείς και τα 2 ΤΕΙ , Πελοποννήσου και Δυτικής Ελλάδας ή δεν θα πάρεις κανένα.»

Έτσι δυστυχώς αντιλαμβάνεται την δημοκρατία η Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ και ο αρμόδιος Υπουργός Παιδείας.

Και όχι μόνο αυτά. Με όλα τα νέα τμήματα που δημιουργεί, ξεκάθαρα προεκλογικά και ψηφοθηρικά, εμπαίζει με το χειρότερο τρόπο τις τοπικές κοινωνίες. Τους τάζει νέα πανεπιστημιακά τμήματα στις πόλεις τους, δε λέει όμως για το αν τα τμήματα θα είναι λειτουργικά στην πράξη ή θνησιγενή, για τα δικαιώματα των αποφοίτων που θα βγάλουν, για το αν θα μπορούν να χρηματοδοτηθούν και να στελεχωθούν από το απαραίτητο διδακτικό προσωπικό για το αν θα αποτελέσουν ακόμα μία από τις θλιβερές προεκλογικές εξαγγελίες.

Σε ότι αφορά τις πανελλαδικές εξετάσεις δύο χρόνια από το σόου που έδωσε ο κ. Τσίπρας στο Υπουργείο Παιδείας, εξαγγέλλοντας την πλήρη κατάργηση των πανελλαδικών εξετάσεων, και αφού στα δύο χρόνια που μεσολάβησαν, μία καταργούσαν τις πανελλαδικές, την άλλη το μετάνιωναν, έχει χαθεί πραγματικά το μέτρημα πόσες φορές άλλαξαν άποψη, παίζοντας με τις ζωές εκατοντάδων χιλιάδων οικογενειών, έρχονται σήμερα να επαναφέρουν το παλαιό σύστημα των τεσσάρων δεσμών, δια ποτισμένο από τις δικές τους ιδεοληψίες διαχωρίζοντας τις σχολές σε αυτές τις ελεύθερης πρόσβασης και σε αυτές κατόπιν εξετάσεων.

Με τον τρόπο αυτό δημιουργούν σχολές δύο ταχυτήτων, αυτές που θα έχουν αυξημένο κύρος, ενώ απαξιώνουν πλήρως όσες δε θα έχουν εξετάσεις. Ενώ προκύπτουν σοβαρά ερωτηματικά για την ισονομία του νέου συστήματος εισαγωγής, γιατί από τη στιγμή που τα θέματα δε θα προέρχονται από τράπεζα θεμάτων, είναι αδύνατον να εξασφαλιστεί ο κοινός βαθμός δυσκολίας των θεμάτων σε πανελλαδικό επίπεδο.

Με δύο λόγια, πάμε πίσω στο παλαιό σύστημα των τεσσάρων δεσμών, με αμφισβητούμενη αξιοκρατία και ισονομία και με ένα πλήθος επιμέρους ζητημάτων που μένουν αδιευκρίνιστα και υποτίθεται θα ρυθμιστούν με Υπουργικές αποφάσεις στο μέλλον.

Στις διατάξεις για την έρευνα ο νέος νόμος ολοκληρώνει το παράλληλο ερευνητικό σύστημα που ξεκίνησε με το Ν. 4559/2018 και την ίδρυση των νέων Πανεπιστημιακών Κέντρων (ΠΕΚ). Τα νέα Πανεπιστημιακά Ερευνητικά Κέντρα που ιδρύονται, περιλαμβάνουν εξαιρετικά μεγάλο αριθμό Ινστιτούτων, χωρίς κανένα σχεδιασμό σχετικά με τις υποδομές, τις υπηρεσίες και το προσωπικό τους, πρόχειρα και χωρίς καμία μελέτη σκοπιμότητας.

Παρα τις επανειλημμένες αντιδράσεις του συνόλου τις αντιπολίτευσης στα προηγούμενα νομοσχέδια αλλά και την αντίδραση της Ένωση Ελλήνων Ερευνητών, συνεχίζουν απτόητη το καταστροφικό τους έργο.

Τα ΠΕΚ, οι νέες δομές που δημιουργούνται :

– δεν είναι συμβατές με την υλοποίηση μιας ενιαίας εθνικής πολιτικής για την έρευνα,
– δε στηρίζονται στο ισχύον νομοθετικό πλαίσιο για την έρευνα, αντίθετα παραβιάζουν τις διατάξεις για την ίδρυση νέων Ερευνητικών Κέντρων μεταξύ των οποίων περιλαμβάνεται η έγκριση από το ΕΣΕΚ.
– ενισχύουν τον κατακερματισμό αντί για τις συνέργειες και δημιουργούν επικαλύψεις στα θεματικά αντικείμενα.
– ενισχύουν την εσωστρέφεια αντί για την εξωστρέφεια αλλά και απαιτούν νέους πόρους, καθώς προβλέπεται η χρηματοδότηση τους από τον τακτικό προϋπολογισμό.

Είναι πλέον φανερό ότι η ίδρυση ερευνητικών δομών χωρίς πλάνο και σχεδιασμό, συντελεί αχρείαστη κατασπατάληση του δημοσίου χρήματος, ενώ δεν δίνει έμφαση στο πως θα αξιοποιηθούν οι υπάρχοντες ερευνητικούς φορείς και το ερευνητικό δυναμικό, αλλά και στο πως θα επιτευχθούν συνέργειες που θα αυξήσουν την εξωστρέφεια.

Άλλωστε το πως αντιλαμβάνεται η σημερινή πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας το χώρο της έρευνας φάνηκε όταν ο αρμόδιος υφυπουργός δημιούργησε το ΕΛΙΔΕΚ, με δάνειο από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΤΕΠ). Ένα Ίδρυμα δήθεν ανεξάρτητο και αυτόνομο άλλα στην πραγματικότητα πλήρως ελεγχόμενο από τον υφυπουργό μόνο και μόνο για να κατευθύνει χρηματοδοτήσεις σε ημετέρους.

Εδώ και τρία χρόνια μιλάω για διαφάνεια και σκοπιμότητες, όταν άλλαζαν κάθε λίγο και λιγάκι της συνθέσεις των επιτροπών αξιολόγησής του ΕΛΙΔΕΚ, λέγοντας, μεταφορικά, ότι επιθυμούν να κατευθύνουν τις χρηματοδοτήσεις στα δικά τους παιδία, χωρίς βέβαια να μπορώ να φανταστώ ότι στην ουσία μιλούσαν κυριολεκτικά.

Αφού το 2017 ο γιος του αρμόδιου υφυπουργού έλαβε υποτροφία ύψους 27.000 ευρώ από το ΕΛΙΔΕΚ ως υποψήφιος διδάκτορας για το Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών.

Όταν το θράσος και νεποτισμός συναντούν το ανύπαρκτό ηθικό πλεονέκτημα της πρώτης φοράς αριστερά.

Θέλω να δώσω ένα μήνυμα ελπίδας και αισιοδοξίας, σε όλη την εκπαιδευτική, ακαδημαϊκή και ερευνητική κοινότητα. Η Νέα Δημοκρατία και η Κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη θα αρχίσει να αποκαθιστά άμεσα την τεράστια ζημιά που έχει προκαλέσει η Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης.

Με συγκεκριμένο πλάνο και πρόγραμμα, το οποίο έχουμε ήδη παρουσιάσει, χωρίς ιδεοληψίες, χωρίς εμμονές και χωρίς αιφνιδιασμούς. Σεβόμενοι την αγωνία των γονέων και των μαθητών μας. Αρχίζοντας από κάτω προς τα πάνω, από τα νηπιαγωγεία μας και φτάνοντας στα Πανεπιστήμια και τα Ερευνητικά Κέντρα, με στόχο όχι μόνο να αναβαθμίσουμε το εκπαιδευτικό μας σύστημα αλλά και να καταστήσουμε τη χώρα μας ένα διεθνές εκπαιδευτικό κέντρο στη Νοτιοανατολική Ευρώπη. Η στιγμή αυτή πλησιάζει, γιατί αξίζουμε και μπορούμε καλύτερα!

*Το άρθρο δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα ΝΕΟΔΗΜΟΚΡΑΤΗΣ στο τεύχος της 02/05/2019

 



Επώνυμα