SelectedΠολιτική

Μαρινάκης για συνάντηση Μητσοτάκη-Ερντογάν: Η Ελλάδα προσέρχεται χωρίς καμία διάθεση υποχώρησης στα εθνικά συμφέροντα

Συνέντευξη εφ’ όλης της ύλης παραχώρησε ο Παύλος Μαρινάκης κι αναφέρθηκε εκτενώς στην επικείμενη συνάντηση Μητσοτάκη-Ερντογάν.

«Μετά το Βίλνιους και την πρώτη συνάντηση μετά από καιρό των δύο ηγετών συμφωνήθηκε μια σειρά πρωτοβουλιών σε τρία επίπεδα, θα μείνουμε συνεπείς σε αυτό το οποίο έχει συμφωνηθεί» είπε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος μιλώντας στον ραδιοφωνικό σταθμό Παραπολιτικά κι ανέλυσε την ατζέντα της συνάντησης των δύο ηγετών.

«Ένα επίπεδο είναι η επίλυση της μοναδικής διαφοράς που έχουμε επί τη βάσει του Διεθνούς Δικαίου, η Ελλάδα προσέρχεται χωρίς καμία διάθεση υποχώρησης στα εθνικά συμφέροντα, είναι ο καθορισμός ΑΟΖ και υφαλοκρηπίδας, θαλασσίων ζωνών και τίποτα άλλο από εκεί και πέρα όμως υπάρχουν και άλλα ζητήματα ενδιαφέροντος πολιτικής προστασίας, οικονομικών συνεργασιών τα οποία προφανώς και είναι στο τραπέζι ευρύτερα των συζητήσεων».

Μιλώντας περαιτέρω για τη συνάντηση Μητσοτάκη-Ερντογάν είπε ότι «η ημερομηνία θα ανακοινωθεί. Χθες ανακοινώσαμε ότι η συνάντηση αυτή θα γίνει στο πλαίσιο της Γενικής Συνέλευσης του ΟΗΕ και θα προετοιμαστεί βέβαια και σε επίπεδο υπουργών Εξωτερικών.

Μετά το Βίλνιους και την πρώτη συνάντηση μετά από καιρό των δύο ηγετών συμφωνήθηκε μια σειρά πρωτοβουλιών σε τρία επίπεδα, θα μείνουμε συνεπείς σε αυτό το οποίο έχει συμφωνηθεί. Ένα επίπεδο είναι η επίλυση της μοναδικής διαφοράς που έχουμε επί τη βάσει του Διεθνούς Δικαίου, η Ελλάδα προσέρχεται χωρίς καμία διάθεση υποχώρησης στα εθνικά συμφέροντα, είναι ο καθορισμός ΑΟΖ και υφαλοκρηπίδας, θαλασσίων ζωνών και τίποτα άλλο από εκεί και πέρα όμως υπάρχουν και άλλα ζητήματα ενδιαφέροντος πολιτικής προστασίας, οικονομικών συνεργασιών τα οποία προφανώς και είναι στο τραπέζι ευρύτερα των συζητήσεων.

Θα έχουμε στο τέλος του χρόνου στη Θεσσαλονίκη το Ανώτατο Συμβούλιο Συνεργασίας το οποίο και αυτό έχει τη δική του σημασία και θα ανακοινωθεί και αυτό μετά τη συνάντηση των δύο ηγετών. Έχουμε μπει σε μια φάση διαλόγου, τον επιδιώκουμε το διάλογο βέβαια παρακολουθούμε καθημερινά κάθε ενέργεια και κάθε εξέλιξη. Και ξαναλέω ότι έχει πολύ μεγάλη σημασία σε τι περίοδο μπαίνουμε σε φάση διαλόγου, η Ελλάδα είναι πιο ισχυρή από ποτέ.

Πιστεύουμε στο διάλογο, πιστεύουμε στην επίλυση της διαφοράς επί τη βάσει του Διεθνούς δικαίου από εκεί και πέρα δεν είμαστε αφελείς και για αυτό αξιολογούμε κάθε ενέργεια και κάθε πρωτοβουλία, δεν είναι α πριόρι όλα δεδομένα και έχουμε πάρει μια απόφαση να μπούμε σε μια φάση συζητήσεων χωρίς αυτό να επαναξιολογείται καθημερινά. Προέχει η προάσπιση των εθνικών συμφερόντων και προέχει η συνεχής ανάπτυξη και ενίσχυση της χώρας μας. Πριν από μια εβδομάδα ήρθε στη Ελλάδα ο Ινδός πρωθυπουργός, ο πρωθυπουργός της 5ης οικονομίας στον κόσμο και αναβάθμισε τη σχέση Ελλάδας-Ινδίας σε στρατηγική, μια τεράστια εξέλιξη για την ελληνική οικονομία, για την ελληνική άμυνα. Κάθε χρόνο επενδύονται πάρα πολλά λεφτά από την Ινδία, περίπου 1,5 δις αυτό αναμένεται να αυξηθεί κατά πολύ. Θα αυξηθούν οι επενδύσεις, θα αυξηθεί η συνεργασία των χωρών σε επίπεδο πολιτικής προστασίας, οι καλές πρακτικές που χρησιμοποιούνται σε άλλους τομείς της δημόσιας διοίκησης από την Ινδία. Είμαστε η τρίτη χώρα στην Ευρώπη που συμβαίνει αυτό με την Ινδία».

Αναφορικά με τη διπλή του ιδιότητα ως γραμματέας και κυβερνητικός εκπρόσωπος είπε: «Ενόψει και των αυτοδιοικητικών εκλογών επειδή είχε γίνει ήδη προετοιμασία και ούτως ή άλλως δεν έχω αναλάβει αυτή τη στιγμή και τα νομοθετικά καθήκοντα για να μην υπάρχει κάποιο θεσμικό θέμα. Στην αρχή δημιουργήθηκαν κάποιες συζητήσεις για αυτή την διπλή ιδιότητα αν και πολλές φορές στο παρελθόν και αντιπρόεδροι κομμάτων και πολλοί βουλευτές είναι και υπουργοί, δεν είναι κάποιο ασυμβίβαστο. Άρα αυτό είναι κάτι το οποίο δεν αποφασίζω εγώ, εγώ είμαι παρών και για τον πολύ σημαντικό νέο μου ρόλο ως κυβερνητικός εκπρόσωπος…

Κληθείς να απαντήσει αν μετά τις αυτοδιοικητικές εκλογές μπορεί να υπάρξει αλλαγή στη θέση του γραμματέα, ξεκαθάρισε πως: «Δεν είμαι εγώ αυτός ο οποίος μπορεί να απαντήσει αυτή την ερώτηση. Είμαι όσο θυμάμαι τον εαυτό μου στη ΝΔ από απλό μέλος , από τη νεολαία πάντοτε όμως δουλεύοντας και προσπαθώντας να είμαι ενεργό μέλος της κοινωνίας των πολιτών. Αυτή τη στιγμή η νέα μου ευθύνη είναι πάρα πολύ μεγάλη, έχουμε καθήκον απέναντι στο σύνολο των πολιτών, κάθε απόφαση για μένα είναι σημαντική να τη σεβαστώ και να την ακολουθήσω. Σίγουρα έχει ανοίξει ένας νέος δρόμος πολύ απαιτητικός.

Ο ρόλος που έχω είναι να είμαι παρών πολύ περισσότερο όταν υπάρχει μια δύσκολη περίοδος είτε μια κρίση εισαγόμενη είτε ένα φαινόμενο όπως αυτό τώρα των πυρκαγιών και στη Ελλάδα και στον υπόλοιπο κόσμο μας απασχολεί καθημερινά. Η κυβέρνηση αυτή είναι παρούσα και δίνει απαντήσεις πολλές φορές με έντονη δόση αυτοκριτικής γιατί χρειάζεται αυτό για να γίνουμε καλύτεροι συνολικά».

Η εικόνα της κυβέρνησης μετά τις φωτιές και τη Ν. Φιλαδέλφεια
Ο κ. Μαρινάκης αναφέρθηκε ακολούθως στην εικόνα της κυβέρνησης μετά τις φωτιές και την υπόθεση της Νέας Φιλαδέλφειας.

«Πέραν του πολύ δύσκολου καλοκαιριού λόγω των πυρκαγιών αν και θεωρώ ότι ειδικά στο πιο σημαντικό που είναι η προστασία της ανθρώπινης ζωής που κανένας δεν πρέπει ούτε να περιορίζει τη σημασία της ούτε να ειρωνεύεται. Δηλαδή όποιος ειρωνεύεται να πάει να το πει αυτό σε συγγενείς θυμάτων άρα δεν συζητάμε ότι είναι σημαντικό και είναι μια κατάκτηση της χώρας οι προληπτικές απομακρύνσεις, το 112, τα επιχειρησιακά σχέδια. Αν εξαιρέσουμε λοιπόν ένα πάρα πολύ σημαντικό θέμα και είναι ένα πολύ δύσκολο καλοκαίρι και όχι μόνο για τη χώρα μας, ένα καλοκαίρι όμως που δεν είχαμε ποτέ ξανά τόσες πολλές μέρες με ακραίο κίνδυνο…

Τόσες πολλές μέρες με ακραίο κίνδυνο, τόσες πολλές παράλληλες εστίες και πυρκαγιά συνολικά με την έκταση, τη διάρκεια, την ένταση σαν τον Έβρο το είπαν και οι πυροσβέστες που ήρθαν από άλλες χώρες δεν έχει συναντήσει ποτέ ξανά ο μηχανισμός αντιμετώπισης.

Η κυβέρνηση αυτή μέσα σε δύο μήνες, έχοντας να διαχειριστεί αυτή την πολύ δύσκολη κατάσταση με τις πυρκαγιές και βέβαια και φαινόμενα όπως αυτό της οπαδικής βίας και τη δολοφονία του οπαδού και σίγουρα και τις ευθύνες που υπάρχουν, να πω ότι μέσα σε αυτούς τους δύο μήνες έχει νομοθετήσει ήδη το 50% του οικονομικού της προγράμματος, μετά από 14 χρόνια έχουμε αυξήσεις στους δημοσίους υπαλλήλους. Άλλο ένα πακέτο αύξησης εισοδήματος με μειώσεις φόρων, με αύξηση επιδομάτων για παράδειγμα στις γυναίκες ελεύθερους επαγγελματίες, έχει καταφέρει και μια εκκρεμότητα δεκαετιών να διευκολύνει όσους έχουν δικαίωμα ψήφου στους ομογενείς, φέρνει τώρα ένα εργασιακό νομοσχέδιο που χτυπάει τη μαύρη εργασία όπως δεν έχει γίνει ποτέ για δεκαετίες.

Προφανώς σε μια τετραετία δεν λύθηκαν όλα τα προβλήματα έχουμε πολλά ακόμα να κάνουμε, προσπαθούμε να τα κάνουμε. Το είχαμε πει και προεκλογικά δεν λύνεται κάτι μέσα σε μια μέρα ούτε οι εκλογές σημαίνουν ότι τα εξαφανίζουν όλα, προσπαθούμε κάθε μέρα να γινόμαστε καλύτεροι».

Αναφορικά με την υποψηφιότητα του κ. Κασσελάκη για την προεδρία του ΣΥΡΙΖΑ, είπε: «Δεν είναι ούτε δική μου δουλειά ούτε κανενός από την κυβέρνηση να σχολιάζει ή να ασχολείται με τα εσωκομματικά ενός άλλου κόμματος. Εγώ έχω δώσει μια ευχή, μακάρι ο τόπος αποκτήσει κάποια στιγμή μια σοβαρή συνολικά αντιπολίτευση και πολλώ δεν μάλλον αξιωματική αντιπολίτευση η οποία για παράδειγμα να βλέπει αυτά που βλέπει όλος ο κόσμος δηλαδή ότι η κρίση είναι κρίση, η πυρκαγιά είναι πυρκαγιά.

Ότι δεν μιλάμε για ιδιωτικοποίηση του νερού, όταν λέμε ότι δεν απειλείται το ελάχιστο όριο ξεκούρασης και ο μέσος χρόνος εργασίας ή το οκτάωρο να συμφωνούμε τα βασικά και προφανώς μετά να έχουμε ακόμα και σφοδρές πολιτικές συγκρούσεις. Χρειάζεται ο τόπος να έχει μια υγιή αξιωματική αντιπολίτευση. Μακάρι αυτός που θα εκλεγεί να φέρει ένα νέο τρόπο άσκησης αντιπολίτευσης, αυτό θα το κρίνουν οι πολίτες. Για το αν μπορεί κάποιος, ο οποιοσδήποτε να ανταγωνιστεί πολιτικά τον έλληνα πρωθυπουργό αυτό θα κριθεί μέσα από πολιτικές, από το πόσο πειστικά πολιτικά μπορεί να απαντήσει στην καθημερινότητα των πολιτών και δεν είμαι εγώ αυτός που μπορεί να το απαντήσει για τον οποιονδήποτε άνθρωπο που είναι υποψήφιος οπουδήποτε».

Το κεφάλαιο ιδιωτική ανώτατη εκπαίδευση
Για τα ιδιωτικά πανεπιστήμια ο κυβερνητικός εκπρόσωπος τόνισε: «Πέραν των πολλών πρωτοβουλιών του υπουργείου Παιδείας που οι περισσότερες έχουν ως πυρήνα την ενίσχυση του δημόσιου σχολείου, έγινε μια πολύ σοβαρή δουλειά την προηγούμενη τετραετία με αύξηση χρηματοδότησης, προσλήψεις εκπαιδευτικών και όλα τα υπόλοιπα υπάρχει και μία συγκεκριμένη στόχευση, απολύτως συνεπής σε όλα λέμε προεκλογικά και διαχρονικά στην δημιουργία ιδιωτικών πανεπιστημίων κυρίως με την αναθεώρηση του άρθρου 16 και εδώ πρέπει να τοποθετηθούν όλες οι πολιτικές δυνάμεις όταν έρθει η ώρα».

Για το αν θα ιδρυθεί ιδιωτική ιατρική σχολή: «Ο υπουργός Παιδείας έκανε μια συγκεκριμένη ανάλυση η οποία νομίζω δεν επιδέχεται αμφισβήτησης, με βάση διακρατικές συμφωνίες θα μπορούν να λειτουργήσουν με συγκεκριμένους κανόνες και όρους που θα ορίσει η πολιτεία.

Συγκεκριμένα για αυτή την σχολή δεν μπορώ να σας απαντήσω είναι όμως και αυτό στα άμεσα σχέδια της κυβέρνησης να δίνεται η δυνατότητα, που ήδη υπάρχει στην πραγματικότητα αλλά να γίνει απολύτως σαφές και το πλαίσιο που θα λειτουργήσουν στη χώρα μας με διακρατικές συμφωνίες.

Περί ταυτοτήτων και… τσιπ
Για τον ντόρο που έχει γίνει για τις νέες ταυτότητες ξεκαθάρισε πως «οι νέες ταυτότητες είναι απόλυτα ασφαλείς, δεν έχουν τσιπάκι, δεν υπάρχει κάποιος κίνδυνος από όλα αυτά τα οποία λέγονται, τα οποία δεν έχουν καμία βάση, είναι το ίδιο αβάσιμα και το ίδιο αστήρικτα όπως ήταν τα τσιπάκια στα εμβόλια που δήθεν είχαν και όλα όσα είχαμε ακούσει. Προφανώς θα υπάρχει μια χρονική περίοδος μέχρι την οποία θα πρέπει όλοι να έχουμε τις νέες ταυτότητες. Θα δοθεί ένα πλήρες χρονοδιάγραμμα από το υπουργείο Προστασίας του πολίτη το οποίο πέραν του χρόνου έναρξης της έκδοσης των νέων ταυτοτήτων, που δεν θα αργήσει, θα έχουμε και ένα χρονοδιάγραμμα μέχρι το οποίο όλοι όσοι έχουμε τις παλιές ταυτότητες ακόμα και αν τις ανανεώσαμε τώρα θα πρέπει σε ένα εύλογο χρονικό διάστημα να συμμορφωθούμε με τις νέες ταυτότητες. Αυτό το χρονικό διάστημα θα είναι προφανώς πολύ πριν από μια δεκαετία.

Εμείς δεν μπορούμε ούτε να απαγορεύσουμε ουρές ούτε να απαγορεύσουμε σε κάποιον να εκδώσει μια ταυτότητα αυτό που μπορούμε να κάνουμε και το κάνουμε είναι με τεκμηρίωση, με επιχειρήματα καταρχάς να πούμε ότι δεν υπάρχει καμια επικινδυνότητα της νέας ταυτότητας. Να σας πω ένα παράδειγμα άνθρωποι οι οποίοι έχουν κινητό το οποίο έχει το σύστημα εντοπισμού φοβούνται ταυτότητες που δεν έχουν αυτό το σύστημα.

Οι νέες ταυτότητες πέραν του ότι είναι απολύτως ασφαλείς είναι εναρμονισμένες με την ευρωπαϊκή νομοθεσία, είναι πιο ασφαλείς ως προς το ότι δεν παραχαράσσονται. Είναι πιο ασφαλείς και σε περιπτώσεις φθοράς κι είναι πολύ σημαντικό ότι θα μπορούμε με αυτές τις ταυτότητες και να ταξιδέψουμε γιατί είναι συμβατές με τις οδηγίες της ΕΕ, είναι μια νέα πραγματικότητα και μια αναγκαιότητα. Είναι πολύ πιο βολικές για τον πολίτη, δεν έχουν τίποτα το αρνητικό. Η ταυτότητα αυτή θα έχει μέσα τα στοιχεία που έχει και η ταυτότητα που έχουμε τώρα προσαρμοσμένα με μια νέα μορφή. Δεν θα έχει κάτι μέσα η νέα ταυτότητα ως βιομετρικό ή ως γεωεντοπισμό ή οτιδήποτε αυτά όλα είναι θεωρίες συνωμοσίας. Εμείς ως κυβέρνηση θα κάνουμε ότι πρέπει να κάνουμε ούτως ώστε οι πολίτες να νιώσουν απολύτως ασφαλείς στο μεγαλύτερο δυνατό ποσοστό ώστε να έχουν τις νέες ταυτότητες που μόνο καλό θα κάνουν στη ζωή τους και στην καθημερινότητά τους.

Αναφορικά με την οικονομία και τη θέση της αντιπολίτευσης για τα επιδόματα τόνισε: «Περισσότερο σημαντικό από την ίδια την τακτική της αντιπολίτευσης που είναι το “όχι σε όλα” και η εργαλειοποίηση όλων των θεμάτων και αντιπολίτευση για την αντιπολίτευση είναι η ίδια η πραγματικότητα. Η πραγματικότητα είναι ότι αυτή η πρωτοφανής εισαγόμενη πληθωριστική κρίση αντιμετωπίζεται για την κυβέρνηση σε τρία επίπεδα. Πρώτο επίπεδο, μόνιμα μέτρα, το πιο σημαντικό γιατί αυτά τα μέτρα μένουν ακόμα και όταν οι κρίσεις φεύγουν και είναι ο καλύτερος τρόπος αντιμετώπισης των κρίσεων. Δεν είναι λόγια είναι πράξεις. Πέραν όλων όσων έγιναν την προηγούμενη τετραετία αμέσως μετά την εκλογή της κυβέρνησης το πρώτο νομοσχέδιο που ψηφίστηκε τη Βουλή είναι η εφαρμογή του 50% του προεκλογικού μας προγράμματος. Μεταξύ άλλων αυξάνει τους μισθούς δημοσίων υπαλλήλων, αυξάνει το αφορολόγητο για όλες τις οικογένειες με παιδιά κατά 1.000 € άρα είναι μια πολύ σημαντική έμμεση αύξηση εισοδήματος, αυξάνει επιδόματα. Οι παρεμβάσεις αυτές όπως και οι ήδη ψηφισμένες παρεμβάσεις και όσες θα έρθουν αυξάνουν το εισόδημα στο δημόσιο και στον ιδιωτικό τομέα. Δεύτερο επίπεδο, στοχευμένες παρεμβάσεις. Προφανώς και είναι σημαντικές και θα συνεχίζονται με βάση τα οικονομικά δεδομένα που υπάρχουν στη χώρα όσο υπάρχει ανάγκη.

Market pass, ενέργεια κι επιδόματα
Αναφορικά με το market pass επεσήμανε: «Τώρα δίδεται για τρεις μήνες, θα δούμε τι θα γίνει για μέχρι το τέλος του χρόνου αλλά εμάς ο στόχος μας είναι να επιμείνουμε περισσότερο στην πρώτη κατηγορία που είναι τα μόνιμα μέτρα όπου με αυτό τον τρόπο το ποσό το οποίο μπορεί να δοθεί μέσω των επιδομάτων ή οτιδήποτε άλλο να δίνεται με αυξήσεις μισθών, αυξήσεις συντάξεων, μειώσεις φόρων και ταυτόχρονα να μην χρεώνουμε τις επόμενες γενιές».

Για την ενεργειακή κρίση: «Θα έχουμε πολύ σύντομα ανακοινώσεις από τον υπουργό».

Απαντώντας σε ερώτηση με αφορμή δημοσίευμα των Νέων ότι οι πάροχοι για το Σεπτέμβριο έχουν ανακοινώσει αυξήσεις κοντά στο 40%, κι αν επιτρέπεται από την ΕΕ να συνεχιστεί η κρατική επιδότηση, είπε: «Καταρχάς αυτός ο μηχανισμός άντεξε πάρα πολύ μεγάλο χρονικό διάστημα, δεν μας εμποδίζει η Ευρώπη, τον υιοθέτησαν πολλές άλλες χώρες, κράτησαν νοικοκυριά και επιχειρήσεις όρθια. Εγώ αυτό που μπορώ να πω είναι ότι όταν θα υπάρχουν αδικαιολόγητες αυξήσεις για νοικοκυριά και επιχειρήσεις το κράτος με τον τρόπο τον οποίο υπάρχει και με τον τρόπο τον οποίο θα ανακοινώσει ο αρμόδιος υπουργός θα συνεχίσει να το κάνει.

Το τρίτο επίπεδο παρέμβασης είναι έλεγχος στην αγορά με βάση τη νομοθεσία. Για μένα τα μόνιμα μέτρα που έχουμε ψηφίσει και έρχονται και άλλα με βάση το πρόγραμμά μας και παρέμβαση στην αγορά με βάση το τι ισχύει δηλαδή για παράδειγμα προστασία καταναλωτή, πρόστιμα σε τρεις μεγάλες εταιρείες. Μέσα σε δύο μήνες έχουν μπει πρόστιμα στην e-food και στη wolt για την προστασία των εργαζομένων, έχουνε μπει πρόστιμα που εισπράχτηκαν στις εταιρείες πωλήσεις ηλεκτρικών ειδών για πλασματικές εκπτώσεις, έχουν πολλαπλασιαστεί οι έλεγχοι για φορολογικές παραβάσεις συνολικά σε τουριστικές περιοχές και ήδη τα πρόστιμα αυτά ξεπερνούν αθροιστικά όσα ήταν τα προηγούμενα χρόνια. Αυτό που πρέπει να κάνουμε και το έχουμε ήδη ξεκινήσει αλλά το εντείνουμε πολύ περισσότερο είναι έλεγχος στην αγορά. Δεν μπορεί μια τιμή να ανεβαίνει με μια Χ ταχύτητα όταν έχουμε αιτίες αύξησης των τιμών αυτών, πρέπει με την αντίστοιχη ταχύτητα η τιμή αυτή να πέφτει. Δεν πρόκειται να χαριστούμε σε αυτό το επίπεδο, πρέπει να καταλάβουν όλοι ότι το κράτος είναι παρών θα το δείξει όπως και σε όλες τις άλλες περιπτώσεις και θα ελέγξει πλήρως περιπτώσεις αδικαιολόγητων κερδών.

Για την επίθεση από την αντιπολίτευση σχετικά με τα επιδόματα, απάντησε: «Δεν είχαμε μόνο επιδοματική πολιτική, μειώσαμε πάνω από 50 φόρους, αυξήσαμε μισθούς και συντάξεις κάτι το οποίο ανάποδα έλεγαν εκείνοι και κάνανε το αντίθετο, μειώσανε μισθούς και συντάξεις και αυξήσανε φόρους και βέβαια προφανώς όταν υπήρξε ανάγκη ήταν επιδόματα πάνω σε κρίσεις και όχι μια συνολική επιδοματική πολιτική τα οποία κράτησαν όρθια την ελληνική κοινωνία και προφανώς και έπρεπε να τα δώσουμε, και κάθε φορά που θα υπάρχει κρίση και κάποιος καλείται να πληρώσει παραπάνω εμείς θα είμαστε εδώ».

Αυτοδιοικητικές και Κασιδιάρης
Για την κάθοδο Κασιδιάρη στις αυτοδιοικητικές εκλογές, τόνισε: «Αυτό που μπορεί να κάνει το κράτος σε επίπεδο βουλευτικών εκλογών είναι να κάνει τις δέουσες νομοθετικές παρεμβάσεις όπως έγινε στην προηγούμενη κοινοβουλευτική θητεία ώστε να υπάρχουν τα κριτήρια που θεωρούμε εμείς τα σωστά και η Δικαιοσύνη τα αξιολογεί και αποφασίζει με βάση αυτά για να μπορεί κάποιος να συμμετέχει ή να μην συμμετέχει στις εκλογές ως κόμμα. Οι νομοθετικές παρεμβάσεις της προηγούμενης τετραετίας απέκλεισαν από μαχαιροβγάλτες να μπουν στη Βουλή. Εκ των υστέρων προέκυψε ένα κόμμα το οποίο αφού εξελέγη δείχνει μια συγκεκριμένη στήριξη, θα φανεί σε πορεία του χρόνου αν είναι και ταύτιση, αυτό θα αξιολογηθεί στην επόμενη διαδικασία κατάθεσης υποψηφιοτήτων για βουλευτικές εκλογές. Στις αυτοδοικητικές τοποθετηθήκαμε άμεσα μετά την επανεκλογή μας, μάλιστα σε ένα briefing ενημέρωσης πολιτικών συντακτών απάντησα καθαρά ότι υπάρχει νόμος ο οποίος μας καλύπτει πλήρως και οποιοσδήποτε καταδικασμένος έστω και σε πρώτο βαθμό είτε στον πρώτο βαθμό είτε στο δεύτερο βαθμό της τοπικής αυτοδιοίκησης τίθεται αυτοδικαίως σε αργία».

Κληθείς να σχολιάσει την τροπολογία του ΠΑΣΟΚ για τον Κασιδιάρη, είπε: «Το ΠΑΣΟΚ θυμήθηκε να κάνει μια νομοθετική παρέμβαση ενώ η Βουλή ήταν κλειστή και άνοιξε χθες, ενώ κλείνουν οι υποψηφιότητες για την τοπική αυτοδιοίκηση μεθαύριο. Δηλαδή ενώ η κυβέρνηση εξέφρασε την άποψη ότι υπάρχει νόμος που μας καλύπτει ένα περίπου μήνα μετά ενώ είχε κλείσει η Βουλή και ενώ είχε πολλές αφορμές να καταθέσει αυτή τη νομοθετική πρόταση με ανοιχτή τη Βουλή έρχεται παρελκυστικά να κάνει μια κίνηση εντυπωσιασμού.

Δεύτερον, ποια είναι η πρώτη διαφορά βουλευτικών-αυτοδιοικητικών εκλογών; Στις βουλευτικές εκλογές υπάρχουσα νομοθετική διάταξη όπως στις αυτοδιοικητικές δεν υπήρχε για αυτό και ήρθε η κυβέρνηση του Κυρ. Μητσοτάκη με τρεις νομοθετικές πρωτοβουλίες να καλύψει και το θέμα του αρχηγού κόμματος που είναι καταδικασμένος για εγκληματική οργάνωση αλλά και του εμφανούς ή κρυπτόμενου αρχηγού και αυτό εφαρμόστηκε.

Δεύτερη διαφορά λοιπόν είναι ότι εκεί δεν υπήρχε, εδώ υπάρχει. Τρίτο θέμα, στην περίπτωση των αυτοδιοικητικών εκλογών υπάρχει ένας νόμος ο οποίος μεταξύ άλλων διαχωρίζει την περίπτωση καταδίκης σε πρώτο βαθμό, την περίπτωση αμετάκλητης καταδίκης, πότε τίθεται κάποιος σε αργία πότε σε παύση. Ακόμα και η υπάρχουσα νομοθετική διάταξη λεει ότι σε περίπτωση που κάποιος αθωωθεί επανέρχεται ενώ αν καταδικαστεί αμετάκλητα έχουμε οριστική παύση. Σημαίνει ότι υπάρχει μια νομοθετική διάταξη η οποία κρατάει στα χρόνια που έχει διαβαθμίσεις για την τοπική αυτοδιοίκηση. Και κάτι τελευταίο, προέβη η κυβέρνηση σε κάποιες νομοθετικές παρεμβάσεις βασιζόμενη και στις διατάξεις του συντάγματος για την προστασία του πολιτεύματος γιατί στο τέλος όλα αυτά τα κρίνει ο Άρειος Πάγος συνολικά για τη λειτουργία του πολιτεύματος και ποια κόμματα είναι συμβατά με όλες αυτές τις διατάξεις και ποια όχι και τα απορρίπτει. Το δια ταύτα είναι ότι υπάρχει μια ρύθμιση που προστατεύει την τοπική αυτοδιοίκηση από μαχαιροβγάλτες ή από οποιονδήποτε έχει καταδικαστεί».

You may also like

More in Selected