Οικονομία

Μεγάλες καθυστερήσεις με τα προαπαιτούμενα των ιδιωτικοποιήσεων

ImageHandler.ashx?m=AnchoredFit&f=Ly8xMC Μεγάλη καθυστέρηση παρατηρείται στην υλοποίηση 74 εκκρεμοτήτων που πρέπει η κυβέρνηση να φέρει σε πέρας έως και τις 15 Οκτωβρίου, προκειμένου να προχωρήσουν οι αποκρατικοποιήσεις και να εκταμιευθεί η πρώτη δόση.  

Σύμφωνα με την εφημερίδα «Τα Νέα», ο βαθμός υλοποίησης για τα προαπαιτούμενα των αποκρατικοποίησεων υστερεί δραματικά, καθώς υπάρχουν πολλές εκκρεμότητες. 

Αν κάποια από τα προαπαιτούμενα αυτά έκλεισαν από την προηγούμενη και την υπηρεσιακή κυβέρνηση, τα περισσότερα, και κυρίως τα πιο δύσκολα πολιτικά αλλά και πρακτικά, παραμένουν ανοικτά.

Η υλοποίηση των εκκρεμοτήτων για τις αποκρατικοποιήσεις, μαζί με την προώθηση της πώλησης των περιφερειακών αεροδρομίων, συνιστούν δύο από τα 48 προαπαιτούμενα που συζητήθηκαν στο Euro Working Group της Παρασκευής, και πρόκειται να τεθούν υπ’ όψιν των υπουργών Οικονομικών της Ευρωζώνης στο πλαίσιο του σημερινού Eurogroup. Δεδομένου ότι όλα τα χρονοδιαγράμματα έχουν καταστρατηγηθεί ακριβώς εξαιτίας της διεξαγωγής των εκλογών, το πιθανότερο είναι πως η εφαρμογή των εκκρεμοτήτων αυτών δεν θα επιτευχθεί εγκαίρως. “Τις 20 από τις 74 ενέργειες να φέρει έως τις 15 Οκτωβρίου σε πέρας η κυβέρνηση, και θα καταφέρουμε να περάσουμε τις εξετάσεις των θεσμών”, εκτιμά στα «ΝΕΑ» κορυφαία πηγή του ΤΑΙΠΕΔ.

Σύμφωνα με την εφημερίδα σε κάποιες πάντως αποκρατικοποιήσεις, όπως στα αεροδρόμια, τα πράγματα γίνονται όλο και περίπλοκα. Εντός των επομένων ημερών, οι Γερμανοί της Fraport αναμένεται να απαντήσουν στο ΤΑΙΠΕΔ αν δέχονται ή όχι την πρότασή του για 3μηνη παράταση της εγγυητικής τους επιστολής.

Αν απαντήσουν θετικά, έχει καλώς. Οι διαπραγματεύσεις με το ΤΑΙΠΕΔ θα συνεχιστούν. Διαφορετικά, αν επιμείνουν σε παράταση έως 6 μήνες όπως προ ημερών δήλωσε ο επικεφαλής της Σ. Σούλτε στο Reuters, τότε το ΤΑΙΠΕΔ δεν θα ικανοποιήσει το αίτημά τους, όπως λέει στέλεχός του στα “ΝΕΑ”.

Σε αυτή την περίπτωση, το Ταμείο θα ξεκινήσει συζητήσεις με τα δύο άλλα σχήματα που συμμετείχαν στο διαγωνισμό, τις “Vinci Airport – Ελλακτωρ”, και “Corporacion America – ΜΕΤΚΑ”, τα οποία παραμένουν στο παιχνίδι με την ελπίδα πως κάτι θα πάει στραβά με τους Γερμανούς. Τις προηγούμενες πάντως ημέρες, στελέχη των Γερμανών βρέθηκαν στην Αθήνα, προκειμένου να επισκεφθούν δύο-τρία από τα 14 αεροδρόμια και να αποκτήσουν εικόνα από κοντά.

Η παροχή άδειας πρόσβασης στα αεροδρόμια αποτελούσε μνημονιακή υποχρέωση, και μια από τις 74 συνολικά δράσεις που καλούνται να υλοποιήσουν μέσα σε λιγότερο από δύο εβδομάδες τα εμπλεκόμενα υπουργεία προκειμένου είτε κάποιες αποκρατικοποιησεις (πχ ΟΔΙΕ) να ολοκληρωθούν, είτε κάποιες άλλες να μπουν στη τελική ευθεία (πχ Ελληνικό). Ιδού οι κυριότερες μνημονιακές ενέργειες:

katalogoss.jpg

You may also like