Στο 15% η επιδότηση για αγορά ηλεκτροκίνητου αυτοκινήτου, στο 25% για τα ταξί – Κίνητρα και για απόκτηση ηλεκτροκίνητων δικύκλων και ηλεκτρικών ποδηλάτων – Φοροαπαλλαγές για επιχειρήσεις που θα χρησιμοποιούν «καθαρά» οχήματα
Κίνητρα για αγορά ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων, φοροαπαλλαγές για εταιρείες που χρησιμοποιούν τέτοιου είδους οχήματα αλλά και επιδότηση για αγορά επαναφορτιζόμενων δικύκλων και ηλεκτρικών ποδηλάτων ανακοίνωσε ο Κυριάκος Μητσοτάκης παρουσιάζοντας τους βασικούς άξονες του σχεδίου για την ηλεκτροκίνηση στην Ελλάδα.
«Στόχος είναι 1 στα 3 οχήματα το 2030 να είναι ηλεκτρικό. Μακάρι η επιθυμία των πολιτών να μος οδηγήσει σε πιο φιλόδοξους στόχους» είπε χαρακτηριστικά ο Κυριάκος Μητσοτάκης.
Όσον αφορά τα οικονομικά κίνητρα ο πρωθυπουργός ανακοίνωσε τα εξής:
– Επιδοτούμε με 100 εκατ. για 18 μήνες την αγορά αυτοκινήτων νέου τύπου. Έτσι θα καλυφθεί το 25% του κόστους για περίπου 14.000 νέα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και το όφελος ανά μονάδα αν συνδυαστεί με το οικολογικό μπόνους και τις φοροαπαλλαγές θα πλησιάζει τα 10.000 ευρώ και έτσι θα τα κάνει πιο προσιτά στα μέσα εισοδήματα. Παρα το αυξημένο κόστος που η πολιτεία το επιδοτεί για να το κάνει πιο εφικτό ο χρήστης θα εξοικονομεί 2.500 ευρώ από ανεφοδιασμό και συντήρηση
– Το πρόγραμμα Ηλεκτρικά θα επιδοτεί κατά 15% την αγορά ή μίσθωση ηλεκτρικών αυτοκινήτων αλλά και ελαφρών φορτηγών και θα επιδοτεί επίσης κατά 25% την αγορά ηλεκτρικών ταξί
– Αυτά τα οχήματα θα κυκλοφορούν ελεύθερα παντού και για 2 χρόνια θα απαλάσσονται από τέλη στάθμευσης, οι δαπάνες για φόρτιση θα εκπίπτουν από τη φορολογία
– Από τα εταιρικά έξοδα θα εκπίπτει το 50% και το 70% στα νησιά για αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου και 40% για αγορά ηλεκτρικών ποδηλάτων
Ο δεύτερος άξονας του σχεδίου ρυθμίζει την αγορά των υπηρεσιών φόρτισης και οργανώνει τις υποδομές υποστήριξης. Το ρεύμα κίνησης θα παρέχουν φορείς εκμετάλλευσης υποδομής φόρτισης οχημάτων. Αυτοί θα είναι οι διάδοχοι των σημερινών βενζινάδικων. Οι πάροχοι θα συνεργάζονται με τους φορείς εκμετάλλευσης. Το συντονιστικό κέντρο θαέχει την ευθύνη για τη διαλλειτουργικότητα
Η τρίτη πτυχή περιλαμβάνει τα κίνητρα για την εγκατάσταση καινούργιων παραγωγικών μονάδων στις περιοχές απολιγνητοποίησης
«Θεσπίζουμε ειδικά κίνητρα για εγκατάσταση παραγωγικών μονάδων στους νομούς Δυτικής Μακεδονίας και Αρκαδίας με μείωση φόρων και άλλων βαρών. Μονάδες που εγκαθίστανται εκεί θα εχουν μικρότερο συντελεστή 5% για πέντε κερδοφόρες χρήσεις ενώ θα έχουν και μειωμένες εργοδοτικές εισφορές για κάθε νέα θέση εργασίας» πρόσθεσε ο Κυριάκος Μητσοτάκης.
Ο πρωθυπουργός εξήγησε ότι πρόκειται για ένα ολιστικό σχέδιο το οποίο θα προβλέπει επίσης ότι «κάθε νέα οικοδομή θα πρέπει να έχει υποδομή για φόρτιση ηλεκτροκίνητων οχημάτων».
Παράλληλα προανήγγειλε ότι ένα ελληνικό νησί – χωρίς να αποκαλύψει ποιο θα είναι αυτό – θα γίνει πρότυπο καθώς σε αυτό θα εφαρμοστεί μοντέλο μετακίνησης όπου όλα τα οχήματα θα κινούνται αποκλειστικά με ηλεκτρισμό.
Σύμφωνα με τον πρωθυπουργό αυτή τη στιγμή στην Ελλάδα το ποσοστό των ηλεκτροκίνητων αυτοκίνητων με το ζόρι ξεπερνάει το 0,3%, με τον ίδιο να προσθέτει ότι με το ολιστικό αυτό σχέδιο «η Ελλάδα ετοιμάζεται να μπει στην μπρίζα του μέλλοντος».
Χαρακτήρισε, δε, το εθνικό σχέδιο ηλεκτροκίνησης «ένα σημαντικό βήμα για ένα πιο ελπιδοφόρο και καθαρό μέλλον» εξηγώντας ότι το σχέδιο αφορά το κράτος, τις περιφέρειες, τους δήμους, την αγορά, την κοινωνία των πολιτών και γι’ αυτό συνοδεύεται από την «Πράσινη Συμφωνία» που υπέγραψαν 19 φορείς και δύο υπουργοί στην οποία θα περιγράφονται οι υποχρεώσεις του κάθε φορέα.