Στο βήμα της ολομέλειας της Βουλής βρίσκεται ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης προκειμένου να μιλήσει για το νομοσχέδιο για την Παιδεία και τα ΑΕΙ.
Το νομοσχέδιο Νέοι Ορίζοντες στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα: Ενίσχυση της ποιότητας, της λειτουργικότητας και της σύνδεσης των ΑΕΙ με την κοινωνία», έχει προκαλέσει πολιτικές κόντρες, με αποκορύφωμα τη χθεσινή επίθεση του βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ Χριστόφορου Βερναρδάκη στην Νίκη Κεραμέως, την οποία αποκάλεσε Ρούλα Πισπιρίγκου της Παιδείας.
Στη συνέχεια ο κ.Βερναρδάκης και μετά από το σάλο και την κατακραυγή που προκάλεσαν οι δηλώσεις του υποχρεώθηκε να ανακαλέσει και να ζητήσει συγγνώμη από την κυρία Κεραμέως.
Με αναφορά στην επίθεση που δέχτηκε το πρωί ο όμιλος Real Group, ξεκίνησε την ομιλία του στη Βουλή ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης: «Εκφράζω την οργή μου για την άνανδρη επίθεση στα γραφεία του ραδιοφωνικού σταθμού Real. Να είστε σίγουροι πως η ελευθερία του Τύπου δεν φιμώνεται από τέτοιες τρομοκρατικές ενέργειες» είπε.
- Εκφράζω την οργή μου για την επίθεση στον Real FM.
- Θα κάνουμε τα πάντα για να εντοπιστούν οι δράστες και να οδηγηθούν στη Δικαιοσύνη
- Η ελευθερία στην πατρίδα μας ούτε φιμώνεται ούτε περιορίζεται από τέτοιες τρομοκρατικές ενέργειες
- Ισότητα δεν είναι η εξίσωση προς τα κάτω
- Νοιάζομαι για τους νέους δεν σημαίνει τους χαϊδεύω τα αυτιά για να τους στρέψω σε σχολές με ανύπαρκτο αύριο
- Νοιάζομαι τους νέους σημαίνει να τους βοηθήσω για το μέλλον
- Οι ψεύτικες υποσχέσεις, υπόσχονται ψεύτικες ζωές
- Ο τίτλος Νέοι Ορίζοντες σηματοδοτεί το περιεχόμενο του νομοσχεδίου
- 4 στους 5 ψηφοφόρους του ΣΥΡΙΖΑ συμφωνούν με την καθιέρωση της πρακτικής άσκησης
- Το Δημόσιο πανεπιστήμιο μπαίνει σε μία παγκόσμια εκπαιδευτική τροχιά
- Θέτει οριζόντια τα εργαστήρια και τις υπηρεσίες του σε όλους του φοιτητές
- Οι φοιτητές μας δεν πρέπει να βλέπουν τις σπουδές τους σαν μία 4ετή παράταση του σχολείου
- Το νομοσχέδιο αλλάζει εκ βάθρων τα μεταπτυχιακά.
- Τα πανεπιστήμια θα είναι αυτά που θα ορίσουν ελεύθερα τα τυχόν δίδακτρα και τις πηγές χρηματοδότησης. Οπως και τους διδάσκοντες και τις συνεργασίες με ξένα πανεπιστήμια.
- Εισάγεται ο θεσμός των βιομηχανικών μεταπτυχιακών συνδέοντας στην πράξη την γνώση με την παραγωγή.
- Οι ελληνικές επιχειρήσεις η ελληνική οικονομία θα αναπτύσσονται πιο γρήγορα με φόντο την εφαρμοσμένη έρευνα.
- Αυτό σημαίνει εθνική παιδεία στην υπηρεσία της εθνικής οικονομίας.
- Αναμένω με μεγάλο ενδιαφέρον πώς θα τοποθετηθείτε όλοι στην κατ’ άρθρον ψηφοφορία. Για να πέσουν οι μάσκες της υποκρισίας και σε αυτή την αίθουσα.
- Το νομοσχέδιο απενεχοποιεί τη σύνδεση των πανεπιστημίων με την εργασία. Αντί να φύγουν στο εξωτερικό θα μπορούν να το κάνουν εδώ. Η αμοιβή τους θα γίνεται διαβατήριο για την ένταξή τους στην εργασία.
- Ο μεγάλος απών το ελληνικό δημόσιο πανεπιστήμιο επιστρεφει
- Ολα αλλάζουν στο πανεπιστήμιο των νέων οριζόντων. Με πρώτο τον τρόπο εκλογής των διδασκόντων. Για αυτό τον σκοπό εισάγονται φίλτρα αξιοπιστίας που εξασφαλίζουν το αδιάβλητο της διαδικασίας.
- Το ίδιο θα ισχύει και για το μητρώο εκλεκτόρων του ιδρύματος. Και οι ίδιοι οι εκλέκτορες θα ορίζονται και ηλεκτρονικά. Κάθε ίδρυμα θα εκπονεί χάρτη αναγκών.
- Δεν υπάρχει μεγαλύτερο παράδειγμα εκμαυλισμού της Παιδείας από τη μαζική ίδρυση τμημάτων που αποφάσισε η προηγούμενη κυβέρνηση πριν φύγει. Τμήματα που φτιάχτηκαν στα χαρτιά χωρίς σχεδιασμό, χωρίς πόρους και χωρίς βιωσιμότητα.
- Δεν ήταν τυχαίο που από την αρχή της διακυβέρνησης αναστείλαμε τη λειτουργία 37 τμημάτων και ακυρώσαμε τη δημιουργία 4ης νομικής σχολής.
- Η πολιτική μας αυτή αποκτά κανόνες καθώς το σχέδιο νόμου ορίζει με σαφήνειας πώς θα δημιουργούνται, πώς θα ονομάζονται και πώς θα καταργούνται τα νέα τμήματα.
- Θα αποτυπώνει τις πραγματικές ανάγκες και της παιδείας και της οικονομίας. Γιατί με τις νέες ρυθμίσεις θα μπορούν να ιδρύουν τμήματα και πέρα από την έδρα τους. το ίδι πνεύμα που διατρέχει το πανεπιστήμιο χαρακτηρίζει και την διοίκηση, εδώ είναι το 11μελές συμβούλιο.