Την ελληνική πλευρά τοποθέτησε στο κάδρο των ευθυνών ο καπετάνιος του μοιραίου Norman Atlantic, Αρτζίλιο Τζιακομάτσι, μιλώντας την Παρασκευή, ωστόσο, τα στοιχεία από τις καταγεγραμμένες επικοινωνίες ανατρέπουν τους ισχυρισμούς του.
Σύμφωνα με τα όσα αποκαλύπτονται από το ιστορικό των ενεργειών του Ενιαίου Κέντρου Συντονισμού Ερευνας και Διάσωσης μέχρι την στιγμή που υπήρξε η πρώτη επικοινωνία με το πλοίο, αποκαλύπτεται πως ο Τζιακομάτσι ενημέρωσε για την πυρκαγιά τρεις ώρες μετά από την εκδήλωσή της.
Η πρώτη πληροφορία για την ύπαρξη πυρκαγιάς έρχεται από επιβάτη στις 5.40, ενώ, στη συνέχεια οι όποιες προσπάθειες για επικοινωνία με τον πλοίαρχο ήταν άκαρπες (σημειωτέον ότι η φωτιά ξέσπασε στις 4.10 τα ξημερώματα). Συγκεκριμένα το ΕΚΣΕΔ Πειραιά δεν μπορούσε να μιλήσει με τον πλοίαρχο, καθώς η γραμμή ήταν μονίμως κατειλημμένη.
Τελικά η πρώτη επαφή με τον Τζιακομάτσι έγινε στις 7.03, όταν και ενημέρωσε πως έχει ήδη καθελκύσει την αριστερή βάρκα χωρητικότητας 150 ατόμων. Ανέφερε, ακόμη, πως εξαιτίας της πυρκαγιάς δεν μπορούσε να κατεβάσει τη δεξιά λέμβο, ενώ, πληροφόρησε πως έχει 411 επιβάτες και 55 άτομα πλήρωμα, ενώ δεν έχει και ρεύμα.
Από τα στοιχεία, ακόμη, προκύπτει πως ενώ το Norman Atlantic βρισκόταν σε ελληνικά χωρικά ύδατα προτίμησε να επικοινωνήσει απευθείας με την Ιταλία, χωρίς να ενημερώσει τις ελληνικές αρχές εγκαίρως.
Διαβάστε το ιστορικό των ενεργειών του Ενιαίου Κέντρου Συντονισμού Ερευνας και Διάσωσης ΕΔΩ
Επιπλέον, το υπουργείο Ναυτιλίας κοινοποίησε και την αποσταλείσα αλληλογραφία με την οποία προωθήθηκαν οι καταστάσεις επιβατών και πληρώματος προς την Ιταλική πλευρά.
Δείτε το email με την αποστελείσα λίστα ΕΔΩ
Το μαύρο κουτί θα δώσει τις απαντήσεις
Εν τω μεταξύ το Norman Atlantic έφθσε στο Μπρίντιζι, ενώ, ήδη έχει βρεθεί το μαύρο κουτί του μοιραίου πλοίου το οποίο ενδεχομένως να δώσει περισσότερες απαντήσεις.
Οι εικόνες, μάλιστα, από το καμένο πλοίο, στο οποίο ακόμη υπάρχουν εστίες φωτιές και βγαίνουν καπνοί, δείχνουν με δραματικό τρόπο το μέγεθος της τραγωδίας.