Σκηνή 1: «Ναι, έχω διαβάσει Μαρξ»
– Αυτή η ρητορική ικανότητα που έχεις είναι έμφυτη ή καλλιεργημένη;
«Νομίζω ότι είναι σε μεγάλο βαθμό έμφυτη. Ανακάλυψα πολύ μικρός ότι μπορώ να μιλάω στον δημόσιο λόγο, όταν ήμουν στο Γυμνάσιο. Και μετά την καλλιέργησα».
– Στα φοιτητικά χρόνια όμως είχες επιδόσεις πολύ ακραίες. Με ρόπαλο και τσεκούρι, λένε. Εχεις μετανιώσει γι’ αυτό; Ειλικρινά.
«Εχω μετανιώσει. Ειλικρινά το λέω. Απλά όταν κάνω μια αποτίμηση -και δεν θέλω να παρεξηγηθώ εδώ-, έχω σκεφτεί πάρα πολλές φορές αν ο εαυτός μου θα ήτανε αυτός που είναι τώρα χωρίς τη διαδρομή του και τις εμπειρίες του».
– Εχεις διαβάσει Μαρξ; Γιατί ο τρόπος που μιλάς είναι διαλεκτικός.
«Εχω διαβάσει, τα έχω σπουδάσει αυτά. Η εργασία με την οποία πήρα έναν πολύ καλό βαθμό όταν έκανα το μεταπτυχιακό μου στο Λονδίνο, στο University College London, στην Κοινωνική Θεωρία του Δικαίου, ήταν: “Η Ιστορία της σεξουαλικότητας του Φουκό και το Συμπόσιο του Πλάτωνα: Αιώνια διαλεκτική”».
Σκηνή 2: Ο φακός των social media
– Το επίπεδο των βουλευτών πώς το βλέπεις σήμερα; Δεν είναι χαμηλό; Πάνε σινεμά, θέατρο, διαβάζουν, έχουν προβληματισμούς, ανησυχίες;
«Εχουν πάρα πολλοί συνάδελφοί μου. Απλώς έχει διαφοροποιηθεί σημαντικά η μεγέθυνση ορισμένων πραγμάτων μέσα από μια διαρκή ανάγκη επικοινωνίας που οδηγεί και στην υπερέκθεση. Να πάρουμε για παράδειγμα τον Παναγιώτη Κανελλόπουλο, αρχηγό της Δεξιάς, μεγάλο φιλόσοφο, σημαντικό πολιτικό διαμέτρημα για τον τόπο. Θα ήταν ο Παναγιώτης Κανελλόπουλος έτσι όπως τον φτιάχνουμε σήμερα στο μυαλό μας αν υπήρχαν social media; Ή θα είχαν φωτιστεί όλες οι πιθανές και απίθανες πλευρές του εαυτού του, του χαρακτήρα του, του είναι του, της ζωής του, της καθημερινότητάς του; Και με αυτήν την έννοια, εν τέλει, θα είχαμε οδηγηθεί και σε μια αποδομητική προσέγγιση οποιασδήποτε μεγάλης φυσιογνωμίας. Θα μπορούσες εκεί να μου αντιτείνεις “και γιατί όλοι αυτοί εκτίθενται; Να το αποφεύγουν άμα δεν τους αρέσει”. Σωστό κι αυτό, αλλά η επικοινωνιακή δύναμή τους είναι εκείνη που σε κάνει να θέλεις να μπεις σε αυτή τη διαδικασία».
Σκηνή 3: «Θα έπρεπε να σεβαστούμε το ανθρώπινο δικαίωμα»
– Πάμε τώρα στην ιστορία των ομόφυλων ζευγαριών – των ομοφυλόφιλων ζευγαριών, όπως θέλω να λέω εγώ.