Η εταιρία υποστηρίζει ότι ενώ το λογισμικό είχε εγκατασταθεί σε περίπου 11 εκατομμύρια οχήματα με κινητήρα ντίζελ σε όλο τον κόσμο, στην πλειονότητα των περιπτώσεων ήταν «ανενεργό».
Ο επικεφαλής της αμερικανικής μονάδας της Volkswagen αναμένεται να παραδεχτεί σήμερα σε επιτροπή του αμερικανικού Κογκρέσου ότι γνώριζε ήδη από την άνοιξη του 2014 πως η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία ίσως παραβίαζε τους κανονισμούς για τις αμερικανικές δοκιμές για τις εκπομπές ρύπων.
Σε γραπτή κατάθεσή του που υποβλήθηκε σε εποπτική επιτροπή του Κογκρέσου μία ημέρα πριν τη σημερινή ακρόαση, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της αμερικανικής μονάδας της Volkswagen Μάικλ Χορν ανέφερε: «Την άνοιξη του 2014…μου είπαν ότι υπήρχε μια πιθανή μη συμμόρφωση στις εκπομπές ρύπων που θα μπορούσε να διορθωθεί».
«Ενημερώθηκα επίσης ότι οι μηχανικοί της εταιρίας θα συνεργάζονταν με τις αρμόδιες υπηρεσίες για να επιλύσουν το θέμα», είπε χωρίς να κατονομάζει αυτούς που τον ενημέρωσαν.
Σχεδόν τρεις εβδομάδες αφότου η εταιρία παραδέχθηκε δημόσια ότι χειραγώγησε τις τιμές των ρύπων στις ΗΠΑ, η μεγαλύτερη ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία δέχεται τεράστιες πιέσεις να κατονομάσει τους υπευθύνους, να προχωρήσει στις απαραίτητες αλλαγές στα επίμαχα οχήματα και να διευκρινίσει με ποιο τρόπο και που έγινε η παραποίηση αυτή.
Η εταιρία υποστηρίζει ότι ενώ το λογισμικό είχε εγκατασταθεί σε περίπου 11 εκατομμύρια οχήματα με κινητήρα ντίζελ σε όλο τον κόσμο, στην πλειονότητα των περιπτώσεων ήταν «ανενεργό».