Ελλάδα

Οι Ελληνες έκοψαν το ουίσκι και το έριξαν στις μπίρες

mpir660.jpg

Το πάλαι ποτέ… κλασικό ουίσκι, έχει πάψει να είναι σήμα κατατεθέν για τον Έλληνα, που πλέον, είτε μειώνει δραστικά την αγορά αλκοολούχων ποτών, είτε το αντικαθιστά με την πιο φτηνή μπίρα.

Συγκεκριμένα η καταναλωτική τάση στο επτάμηνο Ιανουαρίου-Ιουλίου 2014 δείχνει μια αξιοσημείωτη αντοχή -έως και αύξηση- στην αγορά μπίρας. Τόσο στα σούπερ μάρκετ και τα μικρά σημεία λιανικής πώλησης, όσο και στους χώρους διασκέδασης και μαζικής εστίασης.

Όπως σημειώνει η Καθημερινή, με δεδομένο ότι στα στοιχεία δεν περιλαμβάνεται όλη η θερινή περίοδος, δεν αποκλείεται η αύξηση των πωλήσεων μπίρας να είναι φέτος πολύ μεγαλύτερη, λόγω του ρεκόρ τουριστικών αφίξεων.

Τρία είναι τα ποιοτικά δεδομένα που καθορίζουν αυτή την αύξηση της ζήτησης σε μπίρα: η τιμή που είναι χαμηλότερη σε σχέση με άλλα αλκοολούχα ποτά, η ανάπτυξη ποικιλίας κωδικών με μεγάλο εύρος τιμών, καθώς και η αύξηση της κατανάλωσης στο σπίτι ως αποτέλεσμα της μείωσης της διασκέδασης εκτός οικίας.

Ειδικότερα, σύμφωνα με τα στοιχεία της IRI, κατά το επτάμηνο Ιανουαρίου – Ιουλίου 2014 ο τζίρος της αγοράς μπίρας στις αλυσίδες λιανικής και στα μικρά σημεία πώλησης (π.χ. περίπτερα) διαμορφώθηκε σε 123,4 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση 1,4% σε σύγκριση με το αντίστοιχο επτάμηνο του 2013.
Αύξηση 3,2% σημείωσε ο όγκος πωλήσεων, ο οποίος διαμορφώθηκε σε 58,1 εκατ. λίτρα. Οπως επισημαίνει o κ. Νικόλαος Σκάρος, account manager της IRI, η αύξηση των πωλήσεων οφείλεται κυρίως σε ενίσχυση των φθηνότερων μαρκών και σε μεγαλύτερης έντασης προωθητικές ενέργειες.

Αύξηση στα σούπερ μάρκετ

Η μεγαλύτερη αύξηση πωλήσεων παρατηρείται στα σούπερ μάρκετ με τη στενή έννοια του όρου (πρόκειται για τα καταστήματα των αλυσίδων κάτω των 2.500 τ.μ. και είναι μικρότερα από τα υπερμάρκετ), ως αποτέλεσμα της εξαγοράς πολλών καταστημάτων αυτού του μεγέθους από τις μεγάλες λιανεμπορικές επιχειρήσεις και της αύξησης των κωδικών μπίρας στα ράφια τους. Αξιοσημείωτη είναι η αύξηση της κατανάλωσης μπίρας και στην εστίαση, κατά 1,1% σύμφωνα με την IRI, σε αντίθεση με τη γενική εικόνα συρρίκνωσης που παρουσιάζει η αγορά αλκοολούχων ποτών.

Η τιμή διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο στις προτιμήσεις των Ελλήνων καταναλωτών ειδικά σε συνθήκες κρίσης και δεν είναι τυχαίο ότι η αύξηση των πωλήσεων μπίρας προέρχεται κυρίως από τις φθηνότερες ετικέτες ή τις μπίρες ιδιωτικής ετικέτας. Οι πωλήσεις της πρώτης κατηγορίας αυξήθηκαν στο επτάμηνο Ιανουαρίου – Ιουλίου 2014 κατά 6,6% σε όγκο και κατά 10% σε αξία. Οι μπίρες ιδιωτικής ετικέτας, αν και διατηρούν ακόμη χαμηλό μερίδιο σε σύγκριση με τα άλλα σήματα, καταγράφουν αξιοσημείωτη ανάπτυξη, της τάξης του 6,3% σε όγκο και 8,7% σε αξία πωλήσεων.

Επένδυση στην εστίαση

Η προτίμηση προς τις φθηνότερες κατηγορίες είναι εμφανής και στην εστίαση, καθώς καταγράφεται σαφής στροφή στην κατανάλωση μπίρας draught (βαρέλι). Δεν είναι τυχαίο ότι οι μεγάλες εταιρείες του κλάδου, όπως για παράδειγμα η «Μύθος Ζυθοποιία», επενδύει σημαντικά ποσά τα δύο τελευταία χρόνια σε αυτήν την κατηγορία.

Ιδιαίτερη αναφορά κάνει η IRI στην ανάπτυξη που σημειώνουν οι μπίρες χωρίς αλκοόλ, λόγω νέων κωδικών που εισέρχονται στην ελληνική αγορά. Μάλιστα, ενώ μέχρι πρόσφατα στην ελληνική αγορά υπήρχαν μόνο εισαγόμενες μπίρες χωρίς αλκοόλ, στην κατηγορία δραστηριοποιείται πλέον και η «Αθηναϊκή Ζυθοποιία».

Διαβάστε ακόμη

Περισσότερα στην κατηγορία: Ελλάδα