Ελλάδα

Πανελλήνιες 2015: O συγγραφέας του κειμένου εξέτασης στη Νεοελληνική Γλώσσα εξηγεί

panell_0.jpg?itok=OAEt1I4y

Ο Βασίλης Λαμπρινουδάκης αναπτύσσει τη δική του απάντηση πάνω στο θέμα που καλέστηκαν να απαντήσουν οι υποψήφιοι των Πανελλαδικών εξετάσεων.

Ο συγγραφέας κειμένου πάνω στο οποίο εξετάστηκαν οι υποψήφιοι των Πανελληνίων στην πρεμιέρα των εξετάσεων στο μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας, αναπτύσσει τη δική του «απάντηση» στο θέμα.
Ο καθηγητής Αρχαιολογίας του Πανεπιστημίου Αθηνών Βασίλης Λαμπρινουδάκης, μίλησε στο ΒΗΜΑ FM για την πολιτιστική κληρονομιά και για το πώς θα μπορούσε κατά την άποψή του να προσφέρει στη σύγχρονη κοινωνία.
Το κείμενο, όπως εξήγησε ο συγγραφέας του, έχει περιληφθεί σε έναν τόμο που εξέδωσε το ΔΙΑΖΩΜΑ πριν από τρία – τέσσερα χρόνια. Επρόκειτο για κίνηση πολιτών, για την προστασία και την ανάδειξη των αρχαίων θεάτρων στη χώρα. Το συγκεκριμένο κείμενο αφορούσε στη «διαχείριση των μνημείων, με αιχμή τα αρχαία θέατρα, τα οποία είναι ένας τύπος μνημείου» σημειώνει ο κ. Λαμπρινουδάκης και συνεχίζει εξηγώντας τι μπορεί να προσφέρει στη σύγχρονη κοινωνία ένα τέτοιου είδους μνημείο.
«Το θέατρο προσφέρεται πολύ περισσότερο από τα άλλα για την βίωση από τους σημερινούς πολίτες, τη σημερινή κοινωνία, των αρχαίων μνημείων. Διότι μπορεί πολύ συχνά, όταν η κατάσταση του μνημείου είναι καλή, να επαναχρησιμοποιηθεί με την λειτουργία την οποία είχε στην αρχαιότητα και η λειτουργία ήταν διπλή» δήλωσε ο καθηγητής.
Όσο αφορά στην επιλογή της ερώτησης, την οποία καλέστηκαν οι υποψήφιοι των  εισαγωγικών εξετάσεων να αναπτύξουν, ο κ.Λαμπρινουδάκης σχολίασε ότι οι ερωτήσεις σήμερα «τέθηκαν πολύ σωστά» και εξηγεί τη διπλή του λειτουργία που μπορεί να έχουν τα αρχαία θέατρα.
«Η μία ήταν φυσικά το θέατρο, όπου οι άνθρωποι προβληματίζονταν πάνω στα προβλήματα της ζωής και η δεύτερη λειτουργία ήταν η συγκέντρωση πολιτών για την λήψη αποφάσεων και για την πολιτική τους ζωή. Επομένως, το θέατρο συνδέεται πάρα πολύ στενά με τη Δημοκρατία, είναι ένας χώρος που όλοι κάθονται σε ίσες θέσεις, έχουν την ίδια δυνατότητα να μιλήσουν και να δουν με την ίδια δυνατότητα όλα τα πράγματα, τα οποία τους απασχολούν».

 

You may also like

More in Ελλάδα