Την κατασκευή 40 σταθμών ανεφοδιασμού οχημάτων συμπιεσμένου φυσικού αερίου, σε χρονικό ορίζοντα πέντε ετών, ανακοίνωσε η εταιρεία CTIP Oil & Gas, μία επένδυση ύψους 200 εκατ. ευρώ. Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Reda Ginena, μάλιστα, μεταφέρει την άποψη ότι τώρα είναι η πλέον κατάλληλη εποχή για επενδύσεις στην Ελλάδα, κινούμενος αντίθετα σε σχέση με πολλούς επενδυτές που “πάγωσαν” τις κινήσεις τους, λόγω των πολιτικών εξελίξεων. “Σε εποχές κρίσης γίνεται περισσότερο απαραίτητη η εξοικονόμηση πόρων”, δήλωσε χαρακτηριστικά.
Η ιταλική ανάδοχος εταιρία τεχνικών μελετών και διαχείρισης έργων αποφάσισε ταυτόχρονα να επενδύσει και στην μετατροπή οχημάτων πετρελαιοκίνησης σε οχήματα CNG κίνηση κινητήρα (με φυσικό αέριο), ώστε τα οχήματα να λειτουργούν με παράλληλη χρήση και των δύο καυσίμων (dual fuel). Θα αναλαμβάνει, δηλαδή, και την μετατροπή των οχημάτων στους σταθμούς της. Σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας, το CNG είναι 50 % φθηνότερο από τη βενζίνη και 30 – 40 % από το πετρέλαιο ντίζελ, ενώ η απόσβεση της επένδυσης για μετατροπή του κινητήρα γίνεται σε διάστημα 4 – 8 μηνών.
Όπως υπολογίζουν, οι σταθμοί αυτοί θα επιτρέψουν, επίσης, την μετατροπή 40.000 πετρελαιοκίνητων οχημάτων σε οχήματα dual fuel στο Νομό Αττικής. Η έκδοση της υπουργικής απόφασης για τη μετατροπή κινητήρων οχημάτων πετρελαίου σε κινητήρες διπλού καυσίμου (dual fuel) αναμένεται εντός του Ιανουαρίου του 2015, αφού προηγηθεί η ψήφιση του σχετικού Νομοσχεδίου που έχει εισαχθεί στη Βουλή από το Υπουργείο Μεταφορών Επικοινωνιών και Δικτύων.
Μάλιστα, η CTIP βρίσκεται σε συζητήσεις τόσο με την κυβέρνηση όσο και με 30 εταιρίες που διαθέτουν στόλους φορτηγών, καθώς και με τους πιθανούς προμηθευτές φυσικού αερίου και πετρελαίου ντίζελ τα οποία θα διαθέτουν τα πρατήρια. Στα επόμενα σχέδια είναι η εισαγωγή του CNG σε νησιά, όπου είναι δύσκολη ή ακριβή η επέκταση του φυσικού αερίου με αγωγούς υποστηρίζοντας ότι η λύση του συμπιεσμένου είναι πιο οικονομική από το υγροποιημένο φυσικό αέριο.
Στην Ελλάδα, με φυσικό αέριο κινούνται 600 λεωφορεία στην Αθήνα, 100 απορριμματοφόρα και 300 οχήματα, τα οποία είναι εργοστασιακά κατασκευασμένα, όπως και διπλής καύσης. Επίσης, υπάρχουν τέσσερις σταθμοί ανεφοδιασμού σε Ανθούσα, Κηφισιά, Νέα Φιλαδέλφεια και Θεσσαλονίκη. Η ΔΕΠΑ σχεδιάζει, επίσης, την ανάπτυξη τέτοιου δικτύου.
Το “πράσινο καύσιμο” αναμένεται μέσα στα επόμενα χρόνια να γίνει πρωταγωνιστής, καθώς ήδη σήμερα κυκλοφορούν περίπου 16,5 εκατομμύρια οχήματα φυσικού αερίου σε όλον τον κόσμο, 1,5 εκατομμύριο από αυτά τρέχουν στους δρόμους της Ευρώπης, ενώ λειτουργούν σχεδόν 20.000 πρατήρια καυσίμου CNG παγκοσμίως. Η Ιταλία, διαθέτει σήμερα 984 σταθμούς ανεφοδιασμού εκ των οποίων οι 165 εγκαταστάθηκαν την τελευταία διετία. Η Γερμανία διαθέτει 915 πρατήρια ανεφοδιασμού φυσικού αερίου.
Τι είναι CNG; Σημαίνει Πεπιεσμένο Φυσικό Αέριο (Compressed Natural Gas) και αντιπροσωπεύει έναν τρόπο ή μια μορφή μεταφοράς, αποθήκευσης και διανομής φυσικού αερίου, που είναι μακράν ο καθαρότερος υδρογονάνθρακας περιβαλλοντικά, καθώς επίσης και το φθηνότερο καύσιμο. Άλλες μορφές μεταφοράς, αποθήκευσης και διανομής φυσικού αερίου θα μπορούσαν να είναι το Υγροποιημένο Φυσικό Αέριο (LNG) Liquefied Natural Gas) και οι αγωγοί. Ο κλάδος CNG/NGV αποτελείται τεχνικά από δύο κύριες τάσεις, εκείνη του Bi-Fuel και εκείνη του Dual-Fuel, όπου το Bi-Fuel έχει να κάνει με μικρότερα οχήματα τα οποία χρησιμοποιούν κινητήρες βενζίνης. Στα οχήματα Bi-Fuel, εκτός από το ήδη υπάρχον κύκλωμα τροφοδοσίας βενζίνης, εγκαθίσταται ένα κύκλωμα όπου χρησιμοποιείται μόνο φυσικό αέριο και το όχημα μπορεί να κινηθεί είτε με το ένα κύκλωμα είτε με το άλλο, ενώ το Dual-Fuel έχει να κάνει με οχήματα με κινητήρες diesel, όπου εγκαθίσταται ένα κύκλωμα τροφοδοσίας φυσικού αερίου και ο κινητήρας λειτουργεί με ένα μείγμα καυσίμου diesel και φυσικού αερίου. Επί του παρόντος η νομοθεσία στην Ελλάδα καλύπτει την περίπτωση Bi-Fuel και την εγκατάσταση σταθμών ανεφοδιασμού για δημόσια χρήση.
Ο όμιλος CTIP με έδρα την Ιταλία δραστηριοποιείται σε 45 χώρες στους τομείς μελετών, σχεδιασμού κατασκευής και λειτουργίας βιομηχανικών μονάδων στους τομείς ενέργειας, τροφίμων, φαρμακευτικών προϊόντων, ενώ η τεχνογνωσία για τη λειτουργία και συντήρηση των πρατηρίων CNG θα εισφέρει η Arabia Gaz η οποία λειτουργεί αντίστοιχο δίκτυο στην Αίγυπτο. ‘Εχει δραστηριοποιηθεί και δραστηριοποιείται σε περισσότερες από σαράντα πέντε χώρες και στις πέντε ηπείρους, σε συνεργασία με τις μεγαλύτερες εταιρίες παγκοσμίως π.χ. τις Esso, Mobil, Shell. Σχετικά με την Arabia Gaz, ιδρύθηκε στη Αίγυπτο πριν από 12 χρόνια και έχει κατασκευάσει και λειτουργεί ένα δίκτυο Σταθμών Ανεφοδιασμού και Κέντρων Μετατροπής CNG, ενώ θεωρείται από τους ειδικούς του κλάδου ως μία από τις καλύτερες εταιρίες παγκοσμίως όσον αφορά στην ποιότητα, την εικόνα της και την ικανοποίηση των πελατών.
Ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της CTIP Oil & Gas S.R.L. κ. Reda Ginena τόνισε ότι “η CTIP Oil & Gas S.R.L. είναι σε διαπραγματεύσεις με μερικές από τις μεγαλύτερες εταιρείες στην ευρύτερη περιοχή της Αττικής, στον τομέα της βιομηχανίας και των υπηρεσιών» και πρόσθεσε ότι “οι εν λόγω εταιρείες διατηρούν μεγάλους στόλους φορτηγών με πετρελαιοκινητήρες και η διαπραγμάτευση μαζί τους είναι πολλά υποσχόμενη, αφού η εφαρμογή του συστήματος διπλού καυσίμου θα μειώσει το κόστος των καυσίμων τους κατά 35%. Η Arabia Gaz θα εκπαιδεύσει το ελληνικό προσωπικό και θα του μεταφέρει τα υψηλότερα πρότυπα ασφάλειας και την τεχνογνωσία, τόσο για τη λειτουργία των σταθμών ανεφοδιασμού CNG, όσο και για τη μετατροπή των πετρελαιοκίνητων οχημάτων τους σε οχήματα CNG . Η εισαγωγή αυτής της νέας βιομηχανίας θα δώσει ώθηση στην ελληνική οικονομία, θα δημιουργήσει ευκαιρίες απασχόλησης και φυσικά θα συμβάλει καθοριστικά στην προστασία του περιβάλλοντος, αφού σύμφωνα με το σύνθημα της Arabia Gaz, “καθαρό περιβάλλον σημαίνει καλύτερη ζωή για όλους”.