«Ραβασάκια» σε περίπου 700.000 ιδιοκτήτες ανασφάλιστων οχημάτων ετοιμάζεται να στείλει το υπουργείο Οικονομικών.
Σύμφωνα με το ρεπορτάζ της εφημερίδας «Ημερησία» με την επιστολή που θα λάβουν στο ηλεκτρονικό ταχυδρομείο ή στο γραμματοκιβώτιο τους οι κάτοχοι οχημάτων που δεν είναι ασφαλισμένα θα έχουν περιθώριο δεκαπέντε ημερών για να συνάψουν ασφαλιστήριο συμβόλαιο καταβάλλοντας εκτός από το ασφάλιστρο που αναλογεί στο όχημά τους και ειδικό πρόστιμο 250 ευρώ.
Για όσους αγνοήσουν την επιστολή – ειδοποιητήριο, η υπόθεση θα παραπέμπεται στην ελληνική Αστυνομία.
Αυτό σημαίνει ότι θα βρεθούν αντιμέτωποι με σειρά διοικητικών συνεπειών, όπως:
• Αφαίρεση των πινακίδων, της άδειας ικανότητας και της άδειας κυκλοφορίας για 6 μήνες.
• Αφαίρεση των πινακίδων και της άδειας κυκλοφορίας για 2 χρόνια σε περίπτωση ατυχήματος ή για 3 χρόνια, σε περίπτωση υποτροπής.
• Χρηματικό πρόστιμο υπέρ του Επικουρικού Κεφαλαίου, με πράξη της Αστυνομικής Αρχής, 1.000 ευρώ για τα λεωφορεία και τα Φ.Δ.Χ., 500 ευρώ για τα επιβατικά και 250 ευρώ για τα δίκυκλα.
• Φυλάκιση από 2 μήνες μέχρι 1 χρόνο και χρηματική ποινή μέχρι 3.000 ευρώ σε περίπτωση εμπλοκής σε ατύχημα.
Το δρόμο για τον εντοπισμό των ιδιοκτητών ανασφάλιστων οχημάτων άνοιξε η απόφαση του αναπληρωτή υπουργού Οικονομικών Τρ. Αλεξιάδη με την οποία καθορίζεται η όλη διαδικασία.
Σύμφωνα με την απόφαση, δύο φορές το χρόνο, η ΔΗΛΕΔ προχωρεί σε διασταύρωση στοιχείων ανάμεσα στα στοιχεία που περιλαμβάνονται σε τρία αρχεία:
1. Το αρχείο της ΓΓΔΕ ,όπως αυτό ενημερώνεται με τις μεταβολές και τις νέες άδειες κυκλοφορίας που εκδίδονται από το Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων καθώς και με τις μεταβολές (όπως ακινησίες) των κατά τόπους Δ.Ο.Υ.
2. Του αρχείου του Κέντρου Πληροφοριών του Επικουρικού Κεφαλαίου Ασφάλισης Ευθύνης από Ατυχήματα Αυτοκινήτων (εφεξής Κέντρο Πληροφοριών), για τα αυτοκίνητα οχήματα που είναι ασφαλισμένα, και
3. Των αρχείων οποιασδήποτε άλλης δημόσιας υπηρεσίας ή θπουργείου που νομιμοποιείται σύμφωνα με την νομοθεσία να εκδίδει άδεια κυκλοφορίας οχημάτων, στα οποία τηρούνται ηλεκτρονικά τα στοιχεία των οχημάτων αυτών.
Το Κέντρο Πληροφοριών και οι δημόσιες υπηρεσίες ή υπουργεία υποχρεούνται να θέτουν, σε διαρκή βάση, στη διάθεση της Δ.ΗΛΕ.Δ. τα παραπάνω αρχεία και στοιχεία τους, όταν αυτό απαιτηθεί, προκειμένου να διενεργείται, με ηλεκτρονικό τρόπο, ο έλεγχος και εντοπισμός των αυτοκίνητων οχημάτων για τα οποία δεν υφίσταται η υποχρεωτική ασφαλιστική κάλυψη (εντοπισμός ανασφάλιστων οχημάτων).
Μετά τη διασταύρωση στοιχείων, η Διεύθυνση Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης της ΓΓΔΕ αποστέλλει ειδοποιητήρια επιστολή στους ιδιοκτήτες των πιθανώς ανασφάλιστων οχημάτων, είτε με ηλεκτρονικό ταχυδρομείο είτε στην τελευταία δηλωθείσα από αυτούς, στη φορολογική διοίκηση, ταχυδρομική διεύθυνση, με την οποία τους ειδοποιεί, να προβούν άμεσα, στην ασφάλιση της αστικής ευθύνης από την κυκλοφορία του οχήματος τους.
Με την ίδια επιστολή ενημερώνονται για τη διαδικασία που απαιτείται να ακολουθηθεί προκειμένου το όχημα να εξαιρεθεί από το αρχείο των πιθανών ανασφάλιστων οχημάτων, όπως σε περίπτωση που έχει τηρηθεί η υποχρέωση ασφάλισης του οχήματος, υπάρχει απαλλαγή της υποχρέωσης ασφάλισής του σύμφωνα με το νόμο, μπορεί να τεκμηριωθεί η ακινησία του, διαπιστωθεί λάθος στα στοιχεία ασφάλισης ή κυκλοφορίας του. Επιπρόσθετα, οι πιστοποιημένοι στις ηλεκτρονικές υπηρεσίες του TAXISnet χρήστες ενημερώνονται με την ανάρτηση της ίδιας επιστολής στο λογαριασμό τους.
Όσοι ιδιοκτήτες οχημάτων λάβουν την επιστολή, θα πρέπει να προχωρήσουν στην ασφάλιση της αστικής ευθύνης από την κυκλοφορία του οχήματος του προσκομίζοντας σε ασφαλιστική επιχείρηση το ηλεκτρονικό παράβολο υπέρ του Ελληνικού Δημοσίου ύψους 250 ευρώ και προαιρετικά την ειδοποιητήρια επιστολή. Πέραν των ετήσιων διασταυρώσεων στοιχείων για τον εντοπισμό των ανασφάλιστων, η ΔΗΛΕΛ θα διενεργεί και δειγματοληπτικούς ελέγχους για να διαπιστώσει τη συμμόρφωση όσων έλαβαν ειδοποιητήριο.
Aποστολή