Την αναπροσαρμογή των τελών μεταφοράς σε ποσοστό πάνω από 30% φέρεται να εισηγείται ο ΔΕΣΦΑ στην Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας, κάτι που αυτομάτως θα φέρει σημαντικές αυξήσεις στις τιμές του φυσικού αερίου για το σύνολο των καταναλωτών. Την τελική απόφαση ωστόσο, όπως σημειώνει η Καθημερινή, θα τη λάβει η ΡΑΕ αφού προηγηθεί δημόσια διαβούλευση.
Βέβαια το γεγονός ότι ο κανονισμός τιμολόγησης που έχει εγκριθεί από τη ΡΑΕ προβλέπει συγκεκριμένη μεθοδολογία υπολογισμού του ρυθμιζόμενου εσόδου χρήσης του δικτύου μεταφοράς φυσικού αερίου, καθιστά ιδιαίτερα δύσκολη την όποια προσπάθεια περιορισμού της αύξησης. Και εάν ΡΑΕ και Υπουργείο Ενέργειας επιδιώκουν τη συγκράτηση της όποιας επιβάρυνσης για τους καταναλωτές προβληματισμός επικρατεί για την επίπτωση μία τέτοιας κίνησης στην ιδιωτικοποίηση του ΔΕΣΦΑ. Και αυτό καθώς η Socar έχει συναρτήσει το τίμημα των 400 εκατ. ευρώ στην προσφορά της για το 66% του ΔΕΣΦΑ με τη συγκεκριμένη μεθοδολογία τιμολόγησης που εγγυάται ρυθμιζόμενο ετήσιο έσοδο που καλύπτει τις λειτουργικές δαπάνες της εταιρείας και ποσοστό απόδοσης κεφαλαίων 11% περίπου.
Διαβάστε περισσότερα στο www.nemoney.gr