Την ανάγκη να υπάρξει επιστροφή στην κανονικότητα για να υπάρξει ουσιαστική έξοδος από τα μνημόνια, όπως δήλωσε ο τομεάρχης Οικονομικών της Νέας Δημοκρατίας, βουλευτής Φθιώτιδας Χρήστος Σταϊκούρας, στον ραδιοφωνικό σταθμό του Αθηναϊκού – Μακεδονικού Πρακτορείου Ειδήσεων, «Πρακτορείο 104,9 Fm».
«Αλήθεια, για ποια επιστροφή στην κανονικότητα μπορούμε να μιλήσουμε, όταν υφίστανται ακόμη και σήμερα κεφαλαιακοί περιορισμοί, όταν συνεχίζει να υποχωρεί η ανταγωνιστικότητα της οικονομίας, όταν θα συνεχίσουν να επιβάλλονται και το 2018 και το 2019 και το 2020 νέοι φόροι και πρόσθετες περικοπές στις συντάξεις, όταν ενισχύεται η φυγή επιστημόνων στο εξωτερικό, όταν η μερική απασχόληση κερδίζει συνεχώς έδαφος, όταν διογκώνονται οι ληξιπρόθεσμες οφειλές των ιδιωτών, όταν υφίσταται ακόμη εσωτερική στάση πληρωμών, όταν οι καταθέσεις νοικοκυριών και επιχειρήσεων δεν επιστρέφουν με ουσιαστικό τρόπο στο τραπεζικό σύστημα, όταν η χώρα παραμένει απούσα από το πρόγραμμα ποσοτικής χαλάρωσης;» διερωτήθηκε ο κ. Σταϊκούρας και τόνισε: «Η επιστροφή στην κανονικότητα είναι η νέα κυβερνητική αυταπάτη».
«Μετά την ολοκλήρωση της δεύτερης αξιολόγησης οι δείκτες της οικονομίας βαίνουν βελτιούμενοι σε σχέση με το χαμηλότερο σημείο, στο οποίο είχαν φτάσει επί διακυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ και ΑΝΕΛ μετά την καταστροφική διαπραγμάτευση του α’ εξαμήνου του 2015, όμως, οι δείκτες συνολικά ακόμη δεν έχουν προσεγγίσει στο σημείο που ήμασταν το 2014» παρατήρησε ο τομεάρχης της ΝΔ σύμφωνα με το Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων.
«Δυστυχώς» σχολίασε «δεν πιάσαμε τους αναπτυξιακούς στόχους, που είχαμε θέσει ως χώρα το 2017. Τι έγινε και το 2,7% έγινε 1,6%; Είχαμε την υπερφορολόγηση των πολιτών, είχαμε την αδυναμία της κυβέρνησης να υλοποιήσει μεταρρυθμίσεις και να προσελκύσει επενδύσεις -ουσιαστικά είχαμε αποεπένδυση- και είχαμε τη συρρίκνωση της ρευστότητας στην πραγματική οικονομία, αφού η κυβέρνηση με την εσωτερική στάση πληρωμών δημιουργεί συνεχώς νέες οφειλές».
Σε ό,τι αφορά την άποψη της ΝΔ ότι αφού ολοκληρωθεί το τρίτο μνημόνιο θα ξεκινήσει η εφαρμογή του τέταρτου, ο κ. Σταϊκούρας εξήγησε:
«Μιλάμε για de facto νέο μνημόνιο γιατί πολύ απλά ολοκληρώνεται το τρίτο μνημόνιο το καλοκαίρι του 2018, αλλά η κυβέρνηση έχει ψηφίσει νέα μέτρα λιτότητας και για το 2019 και για το 2020. Αυτό σε καμία άλλη χώρα, που βγήκε από τα μνημόνια, δεν έχει υπάρξει. Άρα το 2019, σύμφωνα με τη βούληση της κυβέρνησης και με τη διαπραγμάτευση που έκανε θα έχουμε μείωση συντάξεων και το 2020 θα έχουμε μείωση του αφορολόγητου. Επίσης, η ρύθμιση για το χρέος έχει μετατεθεί για μετά το καλοκαίρι του 2018, άρα φαίνεται, σύμφωνα με τις διαρροές που έχουν γίνει από τα ευρωπαϊκά όργανα, ότι αυτή η πιθανόν υλοποίηση της ρύθμισης για το χρέος θα συνοδεύεται από επιπλέον δεσμεύσεις για τη χώρα. Επίσης, μετά το τέλος του τρέχοντος προγράμματος η χώρα θα πρέπει να δανείζεται από τις αγορές με κανονικά επιτόκια. Αυτό με τα σημερινά δεδομένα δεν φαίνεται ότι θα είναι πάρα πολύ εύκολο και δεν είναι καθόλου βέβαιο ότι θα συμβεί».
Αναφερόμενος στις θέσεις της αξιωματικής αντιπολίτευσης στο θέμα των πλειστηριασμών ο τομεάρχης της ΝΔ διευκρίνισε:
«Η αντιμετώπιση του ζητήματος των πλειστηριασμών θα πρέπει να συνδυάζει την κοινωνική ευαισθησία με την κοινωνική ευθύνη, στη βάση της ισονομίας και της συντεταγμένης δικαιοσύνης. Πρέπει, από τη μία πλευρά, να εξασφαλίζεται προστασία για όσους έχουν πραγματική ανάγκη, από την άλλη, όμως, να μη συνεχίζεται να υφίσταται καθεστώς προστασίας για όσους έχουν τη δυνατότητα να εξυπηρετήσουν το χρέος τους και δεν το έχουν κάνει εις βάρος του κοινωνικού συνόλου […] Η ΝΔ πιστεύει ότι πρέπει να προχωρήσουν οι πλειστηριασμοί για τους στρατηγικούς κακοπληρωτές, για μεγάλες περιουσίες, ακόμη κι αν αυτοί υπάγονται στον νόμο Κατσέλη, διότι πράγματι χρειάζεται έλεγχος αυτών, οι οποίοι πιθανώς έχουν αξιοποιήσει τα “παραθυράκια” του νόμου, για να αποφύγουν τις υποχρεώσεις τους.
Παρατήρησε, τέλος, ότι «η σημερινή κυβέρνηση, αφού εξαπάτησε τους πολίτες με προεκλογικές υποσχέσεις για “σεισάχθεια” και για “κανένα σπίτι στα χέρια τραπεζίτη” […] αφού πέρασαν οι προεκλογικές υποσχέσεις μετά τροποποιήθηκαν θεσμικά προηγούμενς ρυθμίσεις, με αποτέλεσμα να υφίσταται μεταγενέστερα πλαίσιο προστασίας μόνο για το 60% των περιπτώσεων του προηγούμενου πλαισίου».