Οικονομία

Στον Δρίτσα το σχέδιο ιδιωτικοποίησης του ΟΛΠ

ImageHandler.ashx?m=AnchoredFit&f=Ly8xMC Στα χέρια του υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Θοδωρή Δρίτσα βρίσκεται, σύμφωνα με πληροφορίες,  το σχέδιο παραχώρησης μεταξύ ελληνικού δημοσίου και ΟΛΠ που έχει επεξεργαστεί το ΤΑΙΠΕΔ και μέσα σε μία εβδομάδα θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί η διαβούλευσή του προκειμένου να προχωρήσει η ιδιωτικοποίηση του Οργανισμού.

Σύμφωνα με το Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων, τα χρονοδιαγράμματα που αφορούνσ την αξιοποίηση του λιμανιού είναι ασφυκτικά μικρά, λόγω και της μνημονιακής συμφωνίας, ενώ το απόγευμα της Τρίτης ο υπουργός Ναυτιλίας είχε συνάντηση για το θέμα με τον αντιπεριφερειάρχη Πειραιά Γιώργο Γαβρίλη και τους δημάρχους Πειραιά Γιάννη Μώραλη,Κερατσινίου-Δραπετσώνας, Χρήστο Βρεττάκο,Περάματος, Γιάννη Λαγουδάκη,Σαλαμίνας Ισιδώρα Νάννου.

Πηγές από το υπουργείο Ναυτιλίας τόνισαν ότι ο Αντιπεριφερειάρχης Πειραιά και οι τέσσερις δήμαρχοι από τους παραλιμένιους δήμους, έθεσαν το θέμα της εξαίρεσης από τη σύμβαση παραχώρησης του θαλάσσιου μετώπου του Συγκροτήματος των Λιπασμάτων Δραπετσώνας αλλά και εδαφών από τη χερσαία ζώνη που έχουν παραχωρηθεί έναντι μικρού τιμήματος από τον ΟΛΠ στους δήμους.

Επίσης ζήτησαν να συμπεριληφθεί στη σχετική σύμβαση το θέμα των ανταποδοτικών τελών προς τους δήμους αλλά και να υπάρξει δημόσια αρχή λιμένος.

Στελέχη του ταμείου αποκρατικοποιήσεων ως προς το γεγονός της δημιουργίας δημόσιας αρχής λιμένος, δεν φέρεται να δηλώνουν την αντίθεσή τους και σύμφωνα με πληροφορίες του ΑΠΕ-ΜΠΕ περιέχεται ήδη και στη σύμβαση παραχώρησης μεταξύ ΟΛΠ και δημοσίου.

Ωστόσο, φαίνεται ότι δεν διευθετείται από το Ταμείο Αποκρατικοποιήσεων το θέμα της εξαίρεσης του παραλιακού μετώπου και εδαφών της χερσαίας ζώνης του λιμανιού που έχουν παραχωρηθεί έναντι μικρού τιμήματος σε δήμους ενώ φαίνεται να γίνεται αποδεκτό το θέμα της απόδοσης χρημάτων στους παραλιμένιους δήμους από το ανταποδοτικό τέλος που περιλαμβάνεται στη νέα σύμβαση.

Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες στη νέα σύμβαση προβλέπεται η αύξηση του ετήσιου ανταποδοτικού τέλους του ΟΛΠ προς το κράτος από το 2% στο 3,5% και το ΤΑΙΠΕΔ φαίνεται να προτείνει όλο το ποσοστό από το τέλος αυτό να αποδίδεται ως ανταποδοτικό στους δήμους και όχι μόνο το ποσοστό της αύξησης.

Αναφορικά με το master plan του λιμανιού η κτηματική υπηρεσία του Δημοσίου έχει ήδη ολοκληρώσει τη μελέτη για το πού ανήκει η χερσαία ζώνη του λιμανιού και σε ποιον η θαλάσσια και τι έχει παραχωρηθεί με ενοίκιο στους δήμους.

Σημειώνεται ότι το παραλιακό μέτωπο του Συγκροτήματος των Λιπασμάτων της Δραπετσώνας περιλαμβάνει ένα κομμάτι που ανήκει στον ΟΛΠ, ένα στην Εθνική Τράπεζα και ένα στην εταιρεία πετρελαιοειδών BP.

Πληροφορίες αναφέρουν ακόμη ότι στο συγκεκριμένο σημείο του λιμανιού έχει προβλεφθεί η επέκταση προβλητών προκειμένου να εξυπηρετήσει πλοία της ακτοπλοΐας.

Πάντως ο Δήμαρχος Κερατσινίου Δραπετσώνας Χ. Βρεττάκος έχει ήδη προειδοποιήσει ότι η τοπική κοινωνία θα συνεχίσει τον αγώνα της προκειμένου η περιοχή των λιπασμάτων να αναπλαστεί αλλά και το Λιμάνι, που αποτελεί σημαντικό επενδυτικό κεφάλαιο να παραμείνει στο ελληνικό Δημόσιο.Ο δήμαρχος έχει ήδη προανήγγειλε κινητοποιήσεις από το Σάββατο 10 Οκτωβρίου.

Να σημειωθεί ότι η τροποποίηση του νόμου 4277/2014 που είχε ζητήσει ο δήμος Κερατσινίου προκειμένου να αποκλειστεί η συγκεκριμένη περιοχή από βιομηχανικές χρήσεις δεν προχώρησε λόγω εκλογών.

Η νέα σύμβαση παραχώρησης μεταξύ ελληνικού δημοσίου και ΟΛΠ, όταν ολοκληρωθεί θα δοθεί για παρατηρήσεις και στους βασικούς διεκδικητές για την απόκτηση του 51% των μετοχών του ΟΛΠ από τους οποίους είναι βέβαιο ότι θα ζητούνται επενδύσεις για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα προκειμένου να παραχωρηθεί στη συνέχεια και επιπλέον ποσοστό – μέχρι και το 67% των μετοχών της επιχείρησης.

Οι βασικοί διεκδικητές για το λιμάνι του Πειραιά είναι η κινεζική Cosco, η δανέζικη APM Terminals και η ICTS από τις Φιλιππίνες.

Οι τρεις υποψήφιοι αγοραστές αναμένεται να υποβάλουν στη συνέχεια κλειστές δεσμευτικές προσφορές οι οποίες θα αξιολογηθούν από το ΤΑΙΠΕΔ, ενώ η σύμβαση παραχώρησης με νομοσχέδιο θα πάρει το δρόμο για ψήφιση στη Βουλή.

Η διαδικασία ιδιωτικοποίησης του λιμανιού αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί το αργότερο στις αρχές του 2016.

Σημειώνεται ότι στις 6 Οκτωβρίου αναμένεται να εκδικαστεί προσφυγή στο ΣτΕ από φορείς του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης, των Δικηγορικών Συλλόγων, καθώς και εργαζόμενων κατά της ιδιωτικοποίησης του ΟΛΠ.

You may also like