Φρένο έβαλε το Συμβούλιο της Επικρατείας στα έργα για τις αλλαγές στο λιμάνι της Πάτρας κρίνοντας αντισυνταγματικό το νομοθετικό πλέγμα που προέβλεψε το ξεκίνημα τους.
Ειδικότερα, οι αποφάσεις της Επιτροπής Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων (ΕΣΑΛ) πήραν τη μορφή νομου μαζι με μια σειρά υπουργικών αποφάσεων με τις οποίες εγκρίθηκαν οι χρήσεις γης και καθορίσθηκαν οι όροι και οι περιορισμοί δόμησης στο νέο λιμάνι της Πάτρας.
Ο Δήμος Πατρέων προσέφυγε στο ΣτΕ ζητώντας να ακυρωθεί το επίμαχο νομοθετικό πλέγμα που επιτρέπει την κατασκευή του νέου λιμένα, κ.λπ., υποστηρίζοντας, μεταξύ των άλλων, ότι με τις σχεδιαζόμενες χωροταξικές και πολεοδομικές ρυθμίσεις διακόπτεται η συνέχεια των λειτουργιών της πόλης προς την πλευρά της θάλασσας και αποκόπτεται η πόλη και οι κάτοικοι της από το παραθαλλάσιο μέτωπο.
Οι δικαστές «συμφώνησαν» με τον δήμο , κρίνοντας ότι σύμφωνα με τις συνταγματικές επιταγές για παρόμοια ζητήματα πρέπει να εκδίδονται Προεδρικά Διατάγματα και όχι υπουργικές αποφάσεις ή αποφάσεις της ΕΣΑΛ.
Ακόμη, σύμφωνα με τις συνταγματικές επιταγές δεν μπορεί νόμος να κυρώνει αναδρομικά κανονιστικές διοικητικές αποφάσεις, όπως έκανε στην περίπτωση του λιμένα Πατρών.
Κατόπιν αυτών ακύρωσε όλες τις αποφάσεις που καθόριζαν τους κανόνες κατασκευής, κ.λπ. του νέου λιμένα Πατρών.