Οικονομία

Τα διαμάντια είναι παντοτινά όχι όμως και η υψηλή τιμή τους

ImageHandler.ashx?m=AnchoredFit&f=Ly8xMC Σε έναν κόσμο που ζει σε ένα εντελώς νέο οικονομικό πλαίσιο, ήταν αναπότρεπτο να επηρεαστούν και τα διαμάντια. Η λάμψη των οποίων όπως φαίνεται δεν είναι παντοτινή, και έχει αρχίσει να ξεθωριάζει.

Ιδίως αν αναλογιστούμε ότι η De Beers, η εταιρία που μονοπωλούσε την αγορά ολόκληρο τον 20ό αιώνα, έχει φέτος σημαντικά προβλήματα στην διάθεσή τους.

Σύμφωνα με ανακοινώσεις που έγιναν, η εταιρία μείωσε τις τιμές κατά 10% τον περασμένο μήνα. Ενώ παράλληλα ξόδεψε εκατομμύρια δολάρια σε διαφήμιση για να ανεβάσει την ζήτηση των διαμαντιών σε όλο τον κόσμο. 

Και όλα αυτά μετά από δύο μειώσεις στην ετήσια παραγωγή της, που φθάνουν σε σύνολο 15% σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά. Τον Ιούλιο η De Beers ανακοίνωσε τον στόχο για ετήσια παραγωγή σε 29 εκατομμύρια καράτια από 31 που ήταν δυο μήνες πριν και τα 34 εκατομμύρια καράτια που είχαν προβλεφθεί στις αρχές της χρονιάς.

Τα προβλήματα εντοπίζονται κυρίως στις αγορές της Αμερικής και της Κίνας, όπου και εστιάζεται η μεγαλύτερη ένταση της διαφημιστικής καμπάνιας της εταιρίας. Προβλήματα επίσης υπάρχουν και με την αγορά της Ινδίας, οι οποίοι απείλησαν τον Ιούλιο την εταιρία ότι θα σταματήσει την εισαγωγή ακατέργαστων διαμαντιών.

Οι άνθρωποι της De Beers μιλούν απλά για ένα συγκυριακό σύμπτωμα και ότι «τα διαμάντια είναι παντοτινά» όπως είναι και το μότο της εταιρίας. Μια νέα όμως οικονομία έχει ανατείλει στον κόσμο, και όπως είναι αναμενόμενο ακόμα και τα διαμάντια δεν πρόκειται να μείνουν ανέπαφα από τις καινούργιες συνθήκες. 

You may also like