Η παρουσίαση του μεγάλου κέντρου ερευνών και στατιστικής Pew Research Center, ήρθε να επιβεβαιώσει αυτό που τα τελευταία χρόνια φαινόταν ολοένα και περισσότερο. Τα social media πλέον είναι ένα από τα κύρια, αν όχι το βασικότερο, μέσο ενημέρωσης.
Η χρήση του διαδικτύου έχει δημιουργήσει τεράστιες αλλαγές στον χώρο της ενημέρωσης. Οχι μόνο στην ταχύτητα κυκλοφορίας των ειδήσεων, αλλά και στην διεύρυνση της ποικιλίας τους. Η στροφή της πλειοψηφίας προς την διαδικτυακή ενημέρωση είναι απολύτως λογική. Η αγάπη του κόσμου για τα social media, μέσα στην τελευταία δεκαετία, επίσης αυξανόταν… εκθετικά. Ο συνδυασμός αυτών των δύο, οδήγησε στα αποτελέσματα που αποκαλύπτει η έρευνα του Pew.
Το 66% των ενήλικων Αμερικανών χρησιμοποιεί Facebook ενώ το αντίστοιχο ποσοστό για το Twitter ανέρχεται στο 17%. Ως πηγή ενημέρωσης, το Facebook χρησιμοποιείται από το 41% των ενηλίκων, ενώ το Twitter από το 10%.
Μάλιστα οι 4 στους 10 χρήστες, ανεξαρτήτως social media, θεωρούν πως μέσα από αυτά μπορούν να ενημερωθούν καταλλήλως και επαρκώς.
Μόλις τα τελευταία δύο χρόνια, η αύξηση των ανθρώπων που τοποθετούν ενημερωτικές ιστοσελίδες στην κεντρική σελίδα του προσωπικού τους λογαριασμού είναι ραγδαία. Από το 2013 ως και σήμερα, το ποσοστό στο Twitter έχει αυξηθεί κατά 11%, ενώ το αντίστοιχο του Facebook αυξήθηκε κατά 16%.
Με τι ειδήσεις επιλέγουν οι χρήστες των social media να εφοδιάζουν τους λογαριασμούς τους; Σύμφωνα με τις πληροφορίες του Pew, οι αθλητικές, πολιτικές και ψυχαγωγικές ειδήσεις καταλαμβάνουν τα μεγαλύτερα ποσοστά, με το Twitter να ξεπερνά σε ποσοστά το Facebook. Σε θέματα υγείας, αλλά και εκδηλώσεων στην γύρω περιοχή, το Facebook αφήνει πίσω του το Twitter.
Αδιαμφισβήτητα, τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης προσφέρουν μεγάλες διευκολύνσεις στους χρήστες τους. Μπορεί κανείς να συγκεντρώσει όλες τις ιστοσελίδες που τον ενδιαφέρουν και να ενημερώνεται μπαίνοντας απλώς στον λογαριασμό του. Οταν όμως κάποιος επιλέγει να ενημερώνεται έτσι, σίγουρα δεν μπορεί να ενημερωθεί ολοκληρωτικά, αλλά μάλλον διαβάζει τυχαίες ειδήσεις.
Την ώρα λοιπόν που η χρήση των social media για ενημερωτικούς σκοπούς εκλαμβάνεται ως απολύτως θετική, όταν οι χρήστες τους πληροφορούνται αποκλειστικά από αυτά, ο κίνδυνος της ελλιπούς ενημέρωσης αλλά ακόμα και της παραπληροφόρησης αυξάνεται σημαντικά.