Φωτογραφία: ( ICON PRESS/ΠΑΛΑΙΟΛΟΓΟΣ ΝΙΚΟΣ )
Το υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης παρουσίασε στοιχεία που φανερώνουν μια θεαματική αύξηση της εξυπηρέτησης των πολιτών μέσω των ΚΕΠ online και ταυτόχρονα παρουσίασε νέες ηλεκτρονικές υπηρεσίες που θα διευκολύνουν τους πολίτες.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα της θεαματικής αύξησης της εξυπηρέτησης μέσω των ΚΕΠ online αποτελεί η βεβαίωση οικογενειακής κατάστασης. Το 2013 δόθηκαν συνολικά 642.341 πιστοποιητικά στους πολίτες, ενώ το 2014 με το online σύστημα, οι πολίτες πήραν με μία επίσκεψη, μέσα σε ένα λεπτό, συνολικά 1.011.342 βεβαιώσεις (αύξηση 57,4%). Παράλληλα, το 2013 δόθηκε βεβαίωση γέννησης σε 289.181 πολίτες, ενώ το 2014 σε 370.265 (αύξηση 28%).
Συγκεκριμένα, με την online εξυπηρέτηση:
– Αυξήθηκε κατά 41,3% ο αριθμός των πολιτών (υποθέσεις) που εξυπηρετήθηκαν, βελτιώνοντας σημαντικά την καθημερινότητα όλων.
– Μειώθηκαν κατά 43,5% οι ανθρωποώρες που απαιτούνται για την εξυπηρέτηση, γλιτώνοντας πολύτιμο χρόνο και για τους εργαζόμενους των ΚΕΠ και για τους πολίτες.
– Αυξήθηκε κατά 150% η παραγωγικότητα (απόδοση ανθρωποώρας υπαλλήλων ΚΕΠ).
Όπως σημειώνεται από το υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης, με τις νέες υπηρεσίες που ενσωματώθηκαν μόνο τους τελευταίους δύο μήνες, τα ΚΕΠ δίνουν, πλέον, τη δυνατότητα στους πολίτες:
– Να υποβάλουν ηλεκτρονικά την αίτηση για την έκδοση αντιγράφου ποινικού μητρώου γενικής χρήσης και να το παραλάβουν εντός τριών ημερών, ενώ μέχρι πρότινος χρειαζόταν σχεδόν ένας μήνας.
– Να αντικαταστήσουν την άδεια οδήγησης μοτοποδηλάτων που έχουν εκδώσει οι υπηρεσίες Τροχαίας της Ελληνικής Αστυνομίας.
– Να συμπληρώσουν ηλεκτρονικά τις αιτήσεις συμμετοχής τους στο «πρόγραμμα παροχής χρηματικών βοηθημάτων και βραβείων σε πολύτεκνες μητέρες» του Λογαριασμού Αγροτικής Εστίας (ΛΑΕ)/ΟΓΑ.
– Να υποβάλουν αίτηση για το επίδομα πετρελαίου θέρμανσης.
«Εμείς μιλάμε με στοιχεία, αποδεικνύοντας το πραγματικό μεταρρυθμιστικό έργο που έγινε τους τελευταίους 18 μήνες» τόνισε ο κ. Μητσοτάκης καθώς τα ΚΕΠ, όπως αναφέρεται από το υπουργείο, εξελίσσονται σε κύριο- και σταδιακά σε μοναδικό- σημείο εξυπηρέτησης των πολιτών στην επαφή τους με το Δημόσιο, προσφέροντας σειρά υπηρεσιών, απαραίτητων για τους πολίτες και καθώς είναι συνδεδεμένα online με βασικά μητρώα του Δημοσίου εκδίδουν πιστοποιητικά σε ένα λεπτό.
«Κάνουμε μια σημαντική προσπάθεια να βελτιώσουμε την εξυπηρέτηση του πολίτη από το Δημόσιο, αλλά και να απαλλάξουμε τους δημοσίους υπαλλήλους από μία σειρά περιττών γραφειοκρατικών διαδικασιών» κατέληξε ο κ. Μητσοτάκης.