Σύμφωνα με τον υπουργό Τουρισμού, από 6.000 τεστ σε εισερχόμενους ταξιδιώτες στα σύνορα δεν βρέθηκε ούτε ένα θετικό
«Οι δικές μας πρωτοβουλίες με το Πράσινο Πιστοποιητικό έχουν πείσει και την υπόλοιπη Ευρώπη να κάνει τις κατάλληλες κινήσεις για να μπορέσει να ανοίξει ο τουρισμός. Πήραμε πρωτοβουλίες και στο επίπεδο του Παγκόσμιου Οργανισμού Τουρισμού, οι οποίες αναγνωρίστηκαν και σε ευρωπαϊκό επίπεδο. Βρέθηκα στην Ισπανία και συνάντησα τον Πρόεδρο της ”Exceltur”, μιας τεράστιας ξενοδοχειακής αλυσίδας, ο οποίος με συνεχάρη για αυτά που κάνουμε για τον ευρωπαϊκό τουρισμό –και αυτό μας κάνει περήφανους– και με ενημέρωσε πως από 2 ξενοδοχεία που έχουν στην Ελλάδα, ετοιμάζονται να ανοίξουν άλλα 4, φτάνοντας, δηλαδή, στα 6. Η ισορροπία είναι επίσης σημαντική. Πρέπει να κατανοήσουμε το παράδειγμα της Πορτογαλίας, η οποία άνοιξε με ένα σύστημα όχι τόσο ολοκληρωμένο και προσεκτικό στα σύνορά της, όπως το έχουμε υλοποιήσει εμείς και έτσι ξέφυγε η κατάσταση στην Αγγλία και τώρα και η γερμανική και η βρετανική αγορά έχουν βάλει καραντίνα σε όποιον γυρίζει από την Πορτογαλία. Τα δύσκολα μέτρα που μπορεί να πάρουμε, να κλείσουμε μια αγορά κ.τ.λ., λαμβάνονται για αυτόν το λόγο. Όλες οι προσπάθειες που έχουμε κάνει φέτος έχουν βάλει τη χώρα μας στην πρώτη γραμμή, στο μυαλό όλων των ανθρώπων. Το 50% της κρουαζιέρας που γίνεται στην Ευρώπη φέτος γίνεται στη χώρα μας».
O κ. Θεοχάρης ανέφερε ότι τη χθεσινή ημέρα ελέγχθηκαν πάνω από το 10% των ανθρώπων που μπήκαν στη χώρα μας, πραγματοποιώντας περίπου 6.000 τεστ «και δεν βρήκαμε ούτε ένα θετικό στα σύνορά μας. Αυτό σημαίνει ότι αυτό που πρέπει να κυνηγήσουμε είναι τα μέτρα, οι αποστάσεις, οι εμβολιασμοί. Και αυτό είναι και ο μεγάλος φόβος. Η χώρα μας πρέπει να επιταχύνει στην προσπάθεια που κάνει να βελτιώσει τους δείκτες για την υγεία μας, την οικονομία μας και τον τουρισμό μας».
Ο υπουργός Τουρισμού αναφέρθηκε και στην πρόκληση για τον τουρισμό σε σχέση με το Ταμείο Ανάκαμψης, που είναι πολλαπλή. «Ο ψηφιακός μετασχηματισμός είναι σημαντικός για τον τουρισμό διότι αφορά στην ψηφιοποίηση των υπηρεσιών που παρέχουμε προς την τουριστική βιομηχανία, αλλά, κυρίως, των ψηφιακών υπηρεσιών που παρέχει η τουριστική βιομηχανία προς τους πελάτες της. Επίσης υπάρχουν θέματα εκπαίδευσης, καθώς και μικρομεσαίων επιχειρήσεων. Το Ταμείο Ανάκαμψης θα βοηθήσει και θα στηρίξει τις μικρές επιχειρήσεις να αυξήσουν το μέγεθός τους ώστε να πλησιάσουμε στους ευρωπαϊκούς μέσους όρους και να αλλάξουμε την ανταγωνιστικότητα συνολικά της οικονομίας. Οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις στον τουρισμό μας είναι μικρές, οικογενειακές, που πρέπει να αναπτυχθούν καλύτερα, να μπουν σε έναν ψηφιακό κόσμο, να δυναμώσουν διότι όσο δεν δυναμώνουν είναι έρμαιες της αδύναμης διαπραγματευτικής ισχύος που έχουν απέναντι σε πολύ μεγαλύτερες, σε ”tour operators”, ”travelagents”. Για εμάς, λοιπόν, είναι πάρα πολύ σημαντικές και αυτές οι οριζόντιες δράσεις. Όμως, έχουμε και κάποιες άλλες πρωτοβουλίες, οι οποίες είναι πολύ ουσιαστικό να ολοκληρωθούν. Υπάρχει η μόχλευση, τα κεφάλαια, οι επενδύσεις, υπάρχουν και οι μεταρρυθμίσεις. Για εμάς είναι πολύ σημαντικό το σκέλος των μεταρρυθμίσεων».
«Όσον αφορά, λοιπόν, στη στρατηγική, εργαζόμαστε σε δύο επίπεδα: στο επίπεδο του Εθνικού Στρατηγικού Σχεδίου για τον τουρισμό και, συγχρόνως, έχουμε μία νομοθετική πρωτοβουλία σε διαβούλευση, η οποία στις επόμενες ημέρες θα κατατεθεί στη Βουλή, για τους Οργανισμούς Διαχείρισης Προορισμών. Παράλληλα προχωράμε στη στήριξη πρωτοβουλιών για τη γαστρονομία, που προωθήσαμε το προηγούμενο διάστημα μέσω μιας ειδικής Επιτροπής. Έχουμε την ανάπτυξη υποδομών για τον ιαματικό και τον ορεινό τουρισμό. Ειδικά στον ιαματικό τουρισμό έχουμε μια μεταρρυθμιστική πρωτοβουλία όπου θέλουμε να πάμε σε κάτι πιο εξειδικευμένο και ουσιαστικό και το υποστηρίζουμε. Αυτά αποτελούν τον πράσινο πυλώνα των πρωτοβουλιών μας. Και υπάρχει και ένας γαλάζιος πυλώνας της ανάπτυξης. Ο θαλάσσιος και παράκτιος τουρισμός είναι το βασικό «ατού» στη χώρα μας. Και το ”ατού” αυτό παραμένει και είναι ισχυρό. Υπάρχει ένα ζήτημα μετασχηματισμού του και μιας επέκτασης σε άλλες κατευθύνσεις. Εκεί έχουμε κονδύλια για την αναβάθμιση των τουριστικών λιμένων (καλύτερες υπηρεσίες), υπάρχουν προβλήματα, όμως βλέπουμε ότι οι τουριστικοί λιμένες είναι ένα σημείο που μας κρατάει πίσω. Υπάρχει η προσβασιμότητα, δράσεις τέτοιου είδους για παραλίες, για άλλες τουριστικές υποδομές. Και υπάρχει και η ανάπτυξη του καταδυτικού τουρισμού, μια πρωτοβουλία που πήραμε πέρσι, μια μεταρρύθμιση που υλοποιήσαμε και η οποία έχει απελευθερώσει τους Δήμους να προβούν στις κατάλληλες μελέτες και να αναπτύξουν και αυτό το είδος, τον θαλάσσιο και παράκτιο τουρισμό, στον οποίον η χώρα μας έχει πολλά πλεονεκτήματα, τα οποία ως τώρα παραμένουν αναξιοποίητα. Είναι μια σειρά από πολλαπλές δράσεις, τις οποίες ενώνει η στρατηγική κατεύθυνση: η επέκταση σε νέους προορισμούς, η επέκταση στο χρόνο, η προσπάθεια να αναπτυχθούμε και τους 12 μήνες το χρόνο –όσο αυτό είναι εφικτό– και η ποιοτική, πράσινη και ψηφιακή αναβάθμιση και διαφοροποίηση του τουριστικού προϊόντος της χώρας μας».